צור קשר עם הרב ברלנד

מסמר שיער: סיפור הנס של ירון ימין ולאחריו סיפור ההתקרבות וההצלחה הכלכלית שלו

השבוע דפרשת תצוה חשף מורינו כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א עוד סיפור ניסי אודות פדיון נפש שערך. מדובר באיש העסקים המפורסם, ירון ימין, המקורב לרב שליט"א, אצלו גם שהה הרב בתקופת גלותו בזימבבואה. פתח הרב שליט"א לאחר תפילת השחרית וסיפר, "אחד קנה מכשיר שמזהה יהלומים בחמישים אלף דולר, אותו אדם רוצה עכשיו 10 אלף דולר בכדי להשתחרר מהמאסר ביוהנסבורג. יש אדם שיש לו כבר קשרים עם המלך, כל יהלום שם עולה 50 מליון."

האוטו יתרומם מהבור, אל תדאג

"הכל שם (במוזמביק) בורות, כל הכבישים הם מלפני מאה שנה, אתה יכול לנסוע ברכב אחרי שיורד גשם ולטבוע שם. ירון ימין נפל עם האוטו לתוך בור וכול האוטו התפרק לו, הוא התקשר אליי, עשיתי לו פדיון ואמרתי לו, 'עכשיו אתה תרים את האוטו והוא יתרומם'. הוא חיבר את החלקים שהתפרקו מהאוטו והוא נסע עם האוטו המפורק עוד 30 ק"מ. ירון הגיע לפונדק של כושים, שם הוא מצא סמי טריילר ושלח את העובד שלו שבע שעות עד עיר הבירה."

פתאום הכל מתהפך לטובה – דווקא שם הוא מקבל יהלום כמעט בחינם

"שם (במוזמביק) כל אחד נוסע עם מכונית עם דופן כפולה שמלאה בזהב ויהלומים ולירון היה שם ארבע מליון. הוא היה צריך להחזיק את הכושים בפונדק אליו הגיע שלא ישדדו אותו ולא יזיקו לו במשך 36 שעות עד שהעובד שלו יחזור. כל רגע הוא קנה להם עוד פחית בירה, 30 שעות והעובד עוד לא הגיע, הוא הצטער על כל מה שקרה איתו ופתאום איזה כושי הביא לו יהלום. בהתחלה זה נראה כסתם אבן רגילה והוא אמר לירון, 'אתה אדם נאמן, אני מכיר אותך, תיקח אתך את היהלום ליוהנסבורג ותראה כמה הוא שווה. ירון אכן לקח אותו למעבדה וגילה שהוא שווה חצי מליון."

"מדובר ביהלום אדום של 12 קראט, 17 קראט זה כבר מליארד. פעם אדם מצא יהלום של 17 קראט והתעלף על המקום. זה היה לפני מאה שנה, הוא נתן אותו למלכה אליזבת והוא נמצא על הקבר המלכותי. אנשים הולכים שם כל היום עם מכשירים, מחפשים אבנים ומרימים אותם."

"ירון ימין שהבין שזו אבן יקרה מאוד, על המקום נתן לו שש אלף דולר, כשהוא הגיע לארץ וגילה שזה שווה חצי מליון הוא הוסיף לו עוד שש אלף. עם ה- 12 אלף הוא יכול לחיות מאה שנה.

סיפור ההתקרבות של ירון ימין לרב ברלנד וההצלחה הכלכלית שלו

לאחר שכ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הזכיר את הסיפור שהבאנו למעלה חשנו כי נכון להביא את סיפורו של איש העסקים ירון ימין כפי שהוא סיפר בעצמו. מדובר בראיון מיוחד שהובא בקו ברסלב העולמי בו חוזר ירון לתיאור המאורעות המדהימים.

"בעבר נפגשו עם הרב ברלנד שליט"א אנשים בכירים מהמדינה (זימבבואה), שרים ורמטכ"לים, גם היום קוראים לו לחזור." פותח ירון בתיאור הכבוד שרכשו לרב ברלנד ראשי המדינה. "בעיניי הרב ברלנד תמיד היה הצדיק של הדור, זה האדם הכי גדול שראיתי. בפרט אחרי שזה קרה (הביזיונות והמעצר שרודפיו כפו עליו) ראיתי איך הוא מתנהג, הוא אישית לקח על עצמו את הביזיונות האלה, הוא תכנן איך הביזיונות יבואו אליו. ממש יכולת לראות את השמחה והאהבה בהם הוא קיבל את הביזיונות, בעיניי זה מראה את הכול."

כבר בר"ה הרב הכין אותי לבאות

"כמו שכבר אמרתי בעבר, אני עם הרב ברלנד כבר 20 שנה", פונה ירון לספר על הקשר וההתקרבות שלו לכ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "הכרתי את הרב באומן, ובאמת, בהתחלה הכירו אותי רק הגבאים של הרב שראו אותי נכנס ויוצא מביתו עשרות ומאות פעמים. רק בכדי שתבינו מי זה הצדיק, רק בר"ה האחרון הרב העביר לי מסר דרך אחד התלמידים הוותיקים שלו לפיו הוא צריך אותי בקרוב לאחת המשימות שלו. אז עדיין לא הבנתי למה הרב מתכוון, אך חזקה עליי, כשהרב אומר אני עושה, לכן חיכיתי. אחרי סוכות התבהרו העניינים, הרב התקשר אליי ואמר לי לבוא אליו למרוקו ומשם המשכנו יחד עד לזימבבואה"

צריכים להבין שאצל הרב ברלנד הכול מתוכנן ומדויק

"אם לחלק מהציבור יש קושיות על הרב ברלנד אז הם צריכים לדעת, אצל הרב ברלנד הכל מתוכנן וידוע מראש. הרב מדקדק בכל פעולה שלו, רואים את זה עד דיוק שקשה לתאר במילים."

אחרי משבר כלכלי הרב שלח אותי לזימבבואה

"ארבעה חודשים לאחר ר"ה הגיעו שדר"ים של 'שובו בנים' לבתי והחתימו אותי על הוראת קבע לטובת מוסדות הקודש. הם הראו לי תמונה של הרב ואמרתי להם, 'כן, זה הרב שברך אותי באומן'. הם שאלו אם אני רוצה ממנו ברכה, עניתי שכן, עליתי אליו לי-ם ומאז כבר 20 שנה אני איתו."

"אני איש עסקים כבר עשרות שנים, לאחר משבר עסקי בארץ הגעתי לרב ברלנד והוא שלח אותי ישר לזימבבואה. הרב אמר למס' אנשים להגיע לזימבבואה והם לא עשו את זה, אבל אני מיד אספתי את חפצי ועברתי לשם. זה סיפור ארוך מאוד, אבל אני אנסה לקצר. מהארץ יצאתי עם 20 אלף דולר כשלזימבבואה הגעתי כבר רק עם 14 אלף. שם הציעו לי מס' מכרות לרכישה, אך המחירים נעו בין מליונים לעשרות מליונים ולי רק 14 אלף בכיס. אמרתי, 'אם הגעתי עד כאן אז לפחות אני אראה במה מדובר."

הדברים של הרב נראו לי בכלל לא הגיוניים

"קישרו אותנו עם בעל מכרה בן 95, אבל בתוכי ממש התביישתי לטרטר אדם בגיל כזה בשמש בכדי להראות לי את המכרה, בעוד אין לי בכלל כסף והוא דורש 14 מליון דולר. הסתיים הסיור ואמרתי לו שאני מצטער, אבל אין לי את הסכום. התקשרתי לרב ברלנד והסברתי לו את המצב, הרב אמר לי, 'אל תדאג זה המכרה שלך'. אמרתי לעצמי, 'על מה הרב בכלל מדבר? איפה המציאות ואיפה הדיבורים של הרב?!'"

הרב סוגר לי את העסקה של חיי דרך הטלפון

"ניתקתי את השיחה ואותו בעל מכרה מבוגר נגש אליי ושאל אותי, 'אתה יהודי?' עניתי שכן. 'מי הרב שלך?' הוא המשיך ושאל. הוא לא הכיר את הרב ברלנד, אבל הזמין אותי לארוחת ערב בגלל שגם הוא יהודי, לדבריו. אחרי ארוחת הערב הוא ביקש לדבר עם הרב, ובעוד האנגלית שלי משובשת לגמרי, לרב יש אנגלית חלקה והוא הפך להיות המתורגמן שלי. הוא סיפר לרב שאשתו נפטרה, יש לו ילד אחד שהפך להיות לגוי, הוא לא ראה אותו כבר עשרות שנים." 

לא האמנתי – הרב סגר איתו על מכרה של 14 מליון ב- 14 אלף

"הרב סגר איתו עסקה שהוא יקרא עליו קדיש לאחר שיפטר מהעולם ובתמורה הוא מוכר לי את המכרה ב- 14 אלף דולר שהיו לי. הרב הסביר לי מה הוא סגר איתו ואמר לי ללכת מחר ולהעביר את המכרה על שמי, אך עדיין חשבתי שהרב צוחק איתי. אני אגלה לכם עוד סוד, האדם הזה חי עד היום, אני מבקר אותו כל כמה חודשים והרב מקפיד לשאול לשלומו. כל הזמן."

"זה הפלא של הצדיק, קטנתי מלהבין מי זה הרב ומה הוא עושה. גם היום שאני מחובר מאוד לרב, אבל דואג לשמור מרחק מהצדיק, כי אי אפשר להיות ליד הרב 24 שעות ביממה, הבן אדם יישרף בוודאי מהאש של הצדיק.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *