צור קשר עם הרב ברלנד

סיקור שבת פרשת ראה במחיצת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

שבת נפלאה מלאים בחיות ושמחה עברה בשבת האחרונה, פרשת ראה, עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א במהלכם שהה הרב עם הציבור כ-14 שעות נעלות ומיוחדות.

בליל שבת נכנס הרב לאולם התפילות בשעה 19:07 לתפילת מנחה, נעמד ליד הסטנדר והתפלל את תפילת קבלת שבת ולכה דודי עם כל החיות ועם הניגון הידוע "שמור וזכור" ו"לקראת שבת" וכן עם כל הניגונים שהרב שליט"א נוהג לשיר. התפילה ארכה 52 דקות.

בתום התפילה שר הרב שליט"א את הניגונים שלום עליכם, ריבון כל העולמים, אשת חיל בניגון הידוע של ברסלב, כה אכסוף ועוד כמנהגו בקודש.

הרב מסר שני שיעורים קצרים האחד בין קבלת שבת לתפילת ערבית והשני לאחר התפילה בהם עורר הרב לקום מוקדם בבוקר, ודיבר בעניין פרשת עקב שאחריה מגיעה פרשת ראה ועל הצורך בשמירת העיניים.

אחרי שעתיים וחצי של תפילה בשעה 21:37 חזר הרב לביתו.

בבוקר נכנס הרב לתפילה בשעה 04:10, ולאחר ברכות השחר, נערך שיעור בדף היומי במשך שעה וחמישה עד השעה 05:17. הרב הרחיב וביאר בארוכה את השיעור וקרא את פרשת המצורע מהחומש. הרב דיבר על המעלה שלגור בעיר ירושלים ועל כך שגם הרמב"ם שהתגורר במצרים רצה לגור בארץ ישראל, וכן דיבר על עניין הצדקה לעניי ארץ ישראל.

כמידי שבת נערכה התפילה בדביקות גדולה עם כל הניגונים כשהוא מעודד את השירה ואת הילדים, כשכל שיר אורך מספר דקות. בקריאת התורה עלה חתן הבר מצווה למשפחת אדלר.

בתום קריאת התורה הארוכה, ושירת "זרעא חיה וקיימא" ו"אב הרחמים" בחיות גדולה, התפללו מוסף ובסיומו מסר הרב שליט"א שיעור קצר. בשעה 10:00 חזר הרב לביתו נאווה קודש. סך הכל זכינו להיות עם הרב בתפילות הבוקר כמעט 6 שעות שכלל גם הלל של ראש חודש עם כל השירים והזמירות

בשעה 19:10 נכנס הרב שליט"א לתפילת מנחה עם נעימות ושירים, קריאת התורה, סעודה שלישית ושירת "בני היכלא" ו"קה ריבון" במשך שעה ארוכה ובהתלהבות עצומה.

לאחר תפילת ערבית נערכה סעודת "מלווה מלכה" עד השעה 2 בלילה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *