צור קשר עם הרב ברלנד

פורים קטן באילת עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "האור של פורים מתחיל להאיר"

פורים הקטן באילת, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א מגיע שוב לעיר התשובה אילת ועוסק בעבודת קודש מדהימה במשך 48 שעות רצופות. הרב ברלנד ערך שוב את תפילת השחרית בהתחדשות מדהימה והתעוררות קודש בחוף הנפרד של אילת אל מול ים סוף. הרב שליט"א מסר שיעורים, ערך חוגי בית וקבלות קהל, כאשר בין שאר הכתובות ביקר הרב ברחוב הנבטים 28, בביתו של דוד אלקיים, ברחוב משעול הכרמים 1 ועוד.

ברחוב ששת הימים 167 אילת, עם תפילין רבינו תם, מסר הרב שליט"א את דברי קודשו. את תפילת המנחה והערבית של מוצאי פורים הקטן ערך מורינו הרב ברלנד ברוב עם בבית הכנסת ברסלב שובו בנים אילת בסמטת אשליל 3 אילת. 

האור של פורים מתחיל להאיר

"וַיִּקְרָ֛א אֶת־שֵֽׁם־הַמָּק֥וֹם הַה֖וּא בֵּֽית־אֵ֑ל וְאוּלָ֛ם ל֥וּז שֵׁם־הָעִ֖יר לָרִאשֹׁנָֽה" (בראשית כח יט), פתח כ"ק הגה"צ הרב את דברי קודשו בעיר אילת. "רבינו אומר שכל ההתחלות מפורים. עכשיו אנחנו באדר א' שלפי ר' אליעזר ור' יוסי (בבלי מגילה לו:) צריך לקרוא כבר את המגילה, אמנם זה לא נקבע להלכה, אבל האור של פורים מתחיל להאיר."

אין זמן, הגויים כבר התחילו לפרוע ביהודים

""לֵךְ כְּנוֹס אֶת-כָּל-הַיְּהוּדִים הַנִּמְצְאִים בְּשׁוּשָׁן, וְצוּמוּ עָלַי וְאַל-תֹּאכְלוּ וְאַל-תִּשְׁתּוּ שְׁלֹשֶׁת יָמִים לַיְלָה וָיוֹם–גַּם-אֲנִי וְנַעֲרֹתַי, אָצוּם כֵּן; וּבְכֵן אָבוֹא אֶל-הַמֶּלֶךְ, אֲשֶׁר לֹא-כַדָּת, וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי" (אסתר ד טז). אסתר זכתה לסוד ההיולי, "וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי", בהתחלה היא אמרה למרדכי שיש זמן עד יד' אדר בשנה הבאה, אך מרדכי ענה לה שאין זמן אפילו שנייה אחת.  מתחילים כבר להרוג יהודים ברחובות, כל גוי שראה יהודי אמר לו שהוא חונק אותו ומחר הבית של היהודי יהיה שלו. (הרב הסביר בשיעורים שמרדכי אמר לאסתר, נכון שהגזירה היא לעוד שנה, אבל ברגע שהגויים שמעו על הגזירה הדם של היהודים הותר וכבר מתחילים לפגוע ביהודים)."

בכדי להמתיק את הגזירה את צריכה לעלות להיולי

""הָֽרָצִ֞ים יָצְא֤וּ דְחוּפִים֙ בִּדְבַ֣ר הַמֶּ֔לֶךְ וְהַדָּ֥ת נִתְּנָ֖ה בְּשׁוּשַׁ֣ן הַבִּירָ֑ה וְהַמֶּ֤לֶךְ וְהָמָן֙ יָשְׁב֣וּ לִשְׁתּ֔וֹת וְהָעִ֥יר שׁוּשָׁ֖ן נָבֽוֹכָה" (אסתר ג טו), כבר התחילו להרוג יהודים ברחובות, בכל פולין בכל אוקראינה. אמר לה מרדכי, אין אישור לחכות אפילו שנייה, תיכנסי אל המלך. אמרה אסתר, "וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי". "כִּי אִם הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי בָּעֵת הַזֹּאת רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר וְאַתְּ וּבֵית אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת" (אסתר ד יד). מרדכי ידע שהגזירה היא רק כלפי חוץ ואפשר להמתיק אותה, לא כמו הגזירה שהייתה בזמן היטלר שהייתה גם בפנימיות. מרדכי אמר לאסתר שדבר ראשון היא צריכה להיות היולי, להיות, "וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי". " (הרב שליט"א רומז פה על הצדיק שעולה להיולי, סוד הכתר, סוד הביטול המוחלט להנהגת ה' בעולם, שרק הוא יכול להמתיק את הדינים מעל עם ישראל ובזה לגאול את ישראל. וזאת, ע"י הביטול המוחלט בבחינת "וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי, אָבָדְתִּי").

עם ישראל התייאש מהגאולה וזה הזמן של נהפוך הוא

"פורים זה סוד תחיית המתים, פורים ראשון לפי ר' אליעזר ור' יוסי אין מעבירים על המצוות, זריזים מקדימים, ומשנכנס אדר מרבים בשמחה, כשנכנס אדר א' חייבים לקרוא את המגילה, אסור לחכות לאדר ב'. היום זה כבר ממש פורים, זה ממש "וְנַהֲפוֹךְ הוּא אֲשֶׁר יִשְׁלְטוּ הַיְּהוּדִים הֵמָּה בְּשֹׂנְאֵיהֶם" (אסתר ט א). ברגעים האלה שהכול ממש מתהפך, האינתיפאדה תיפסק, הכול יפסק, כל הגזירות שיש על עם ישראל, בפרט על החרדים, יתבטלו. כי עם ישראל כבר התייאש מהגאולה, כבר התחתן עם נכריות, כמו שקורה היום שחצי מחברי הכנסת כבר נשואים לגויות , זה המצב שהיה בדיוק בפורים לפני שלושת אלפי שנה."

מסע הקודש המרגש באילת 

גלריית תמונות מקיפה ממסע הקודש באילת

הצילום באדיבות שחר אליהו וי. ברג

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *