צור קשר עם הרב ברלנד
פירוש הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א למגילת אסתר
פירוש הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א למגילת אסתר

פירוש מגילת אסתר מפי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אחרי שקונטרס שמירת העיניים של כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א התקבל בהתלהבות על שולחנות רבים, אנו שמחים להציג לפניכם את הדבר הבא. פירוש המגילה ע"פ דברי מורינו הרב ברלנד שליט"א, חבל להגיע לחג הפורים בלי ההכנה הראויה.
"הוא אחשװרוש המולך" אומרת הגמרא הוא מלך מעצמו, הוא לא היה מלך ולא בן של מלך, (אלא) הוא היה שומר הסוסים, לא היה לו שום גינוני מלכות. ושתי קוראים לה ושתי המלכה ישר, (כמ"ש) "גם ושתי המלכה עשתה משתה נשים", אבל אתה בכלל לא מלך, אז היות וזה היה הױכוח ביניהם, יום ולילה היא היתה מבזה אותו, אתה בכלל לא מלך, וכל הנישואין שלנו היו נישואין בכפײה, אתה בכלל לא מלך, אני בת מלכים."
"היא התנשאה תמיד ושתי היתה מתנשאת עליו, כי היא חשבה עצמה שהיא בת מלכים, ױותר מתײחסת המלוכה אליה. ולא רק זה אומר החת"ס היא אמרה לו שכל המלוכה שלך זה בזכותי. בדרך כלל הכבוד שיש לאדם זה בזכות אשתו, יש לו בית הכל בזכות אשתו, המזל של האדם זה בא בזכות אשתו."
"מאה שבע ועשר ים מד ינה" ושתי אמרה לאחשװרוש המזל שלך למלוך על ה-127 מדינות זה המזל שלי, זה לא המזל שלך, אני בת מלכים, אני נינה של נבוכדנצאר, נכדה של אױל מרודך, אז אתה מולך בזכותי כל ה-127 מדינה זה בזכותי. (ובאמת היה בזכות שרה אמנו) צריך לדעת מאיפה מתחיל הפורים, כל דבר מתחיל מהאבות הקדושים.."

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

להורדה

ניתן להשיג בחנות עין יעקב, בשוק מאה שערים או במספר 0585006318

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *