צור קשר עם הרב ברלנד

בין המצרים – תיקון חצות אפילו ביום – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"בימיי בין המצרים בשלושת השבועות כולם יושבים על הארץ, ואומרים תיקון חצות ובוכים, ואפשר לבכות אפילו באמצע היום, לשבת על הארץ, להגיד תיקון חצות. כשמגיעים שלושת השבועות כולם יושבים על הארץ, שמים אפר על הראש, בוכים כמו תינוקות."

לא יודעים מה חסר לנו, לכן לא בוכים

"אם אדם היה יודע מה זה בית המקדש היה בוכה ומתאבל כל לילה בחצות ולא רק בימיי בין המצרים. אבל כמעט לאף אחד זה לא חסר, כמעט אף אחד לא צריך את בית המקדש, לכל אחד יש עוגה בבית, יש לו אוכל טוב, יש לו שתיה בבית, הוא לא צריך את בית המקדש. ברוך ה' כולם מרגישים טוב עד 120, אבל יש כאלה שכן חסר להם בית המקדש, ובוכים כל לילה ואומרים תיקון חצות."

אתה לא יכול לקום? שתוק! אל תחליש את החבר!!

"לפני 50 שנה כל ירושלים הייתה קמה חצות, זה היה חוק ולא יעבור, עכשיו אנשים נהיו חלשים קשה להם להגיד תיקון חצות כל לילה, אבל הבעיה היא שהם גם מחלישים את השני שכן רוצה לקום חצות, וזו היא הצרה! אתה חלש? תשתוק! תשב בצד! תן לבנים שלך לקום חצות, תן לתלמידים שלך לקום חצות, תשתוק! אל תספר לאף אחד שאתה חלש, ואתה לא יכול לקום בחצות לילה."

תיקון חצות מעורר את האריות ונופלת אימה על שונאי ישראל

"הגויים מאז ועד היום מחפשים להכחיד את עם ישראל, ויש כל הזמן גזרות ואין שום עצה ושום תבונה להינצל מהם אלא ע"י תיקון חצות, צריכים את השאגות של חצות לילה כמו שכתוב "שאג ישאג על נוהו" – כשאומרים בתיקון חצות את המילים "שאג ישאג", זה מטיל פחד על כל אומות העולם, על כל הרשעים שלא יעשו לנו שום נזק, יש בשמים ש"ע אלף אריות ואלו שאומרים תיקון חצות אז הם מעוררים את האריות שלמעלה, יש כאלה שאגות בשמים שאפילו הרשע הכי גדול כבר לא יכול לעשות שום דבר, כל הרשעים רועדים מרוב פחד, בכל שאגה ושאגה נופל פחד עצום על כולם, בכל שאגה ושאגה הרשעים מזדעזעים, והם לא יכולים להזיז יד ורגל מרוב פחד."

לבכות לה' על המצב של הנשמה

"אדם צריך להתחיל לעורר את הרחמים העליונים, להתחיל לעורר רחמים על נשמתו ונפשו, לבכות לה' "מה עם הנשמה האלוקית שלי?" צריך לעורר רחמים על זה שהוא ניתק את עצמו משם הויה ברוך הוא, על זה שהנשמה שלו נפלה לעשרה כיתרים דמסאבותא, עכשיו החיות שלו מפגמי ברית מדברים לא יפים מדיבורים בטלים, עכשיו הוא מחיה היכלות של סיטרא אחרא על ידי מחשבות רעות ופגמים הוא נותן כוח לטומאה – מחיה מחבלים מחיה רוצחים מחיה נאצים, הוא גורם לשכינה שתהיה בגלות כמו שכתוב "מֶלֶךְ אָסוּר בָּרְהָטִים" (שיר השירים ז ו)."

"אדם בכלל לא יודע שהוא מונח בעשרה כיתרים דמסאבותא, הוא בכלל לא יודע שהוא צריך להתחיל לרחם על הנשמה שלו, טוב לו עם התאוות טוב לו עם ההרהורים הרעים, נהדר לו כיף לו, הוא בכלל לא מרגיש רע עם זה, הוא בכלל לא מנסה לצאת מזה."

"אז איך מתחילים לרחם על הנפש? יושבים על הארץ שמים קצת אפר על הראש, אומרים תיקון חצות בוכים לה', וכשאומרים נפלה עטרת ראשנו מכוונים שעטרת ראשנו זה הנשמה, איך הנשמה שבויה בחיילות הטומאה והסיטרא אחרא? איך הגוף כולא את הנשמה, איך הגוף גובר על הנשמה, בוכים על הנשמה שנפלה בתוך עומק הקליפות, "נפלה עטרת ראשנו", "אוי נא לנו כי חטאנו", אין לך עלבון גדול מזה שנשמה אלוקית שחצובה מכיסא הכבוד שהיא מעצמיותו יתברך ממש, כולאים אותה בתוך גוף עם תאוות, עם רצונות כאלה נמוכים, וכל אחד ואחד כפי שיעור שכלו והבנתו יתחיל להתמרמר על זה, "איפה אני נמצא, איך אני חושב על שטויות". אם אדם יגיד תיקון חצות בכזה שיברון לב בכזו הכנעה אז התיקון חצות הזה בכוונה הזאת יהיה כזה תיקון חצות שישפיע לו שפע חייים לכל רמ"ח איבריו ושס"ה גידיו."

להגיד תהילים על צרות ישראל

"כששומעים יהודי מת ח"ו, צריכים מיד לצעוק! יהודי נפצע קשה צריך להגיד כמה פרקי תהילים אולי נצליח להחיות אותו, כל יהודי זה נשמה מכיסא הכבוד, מכל יהודי יכול לצאת 60 ריבוא, למה שיהודי יקפח את חייו? ועל זה צריך לבכות בכל יום ובפרט בחצות לילה והעיקר לדעת זה העוונות שלי שגרמו, אני זה שעושה צחוק מהכול, עושה צחוק מעבודת התפילה, עושה צחוק מהעבודה של קימת חצות."

"איך אפשר לדעת שאימא רחל בוכה בחצות לילה ולעשות דברים אחרים בזמן הזה?!"

 "אדם צריך לדעת "רָחֵל מְבַכָּה עַל בָּנֶיהָ מֵאֲנָה לְהִנָּחֵם עַל בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּוּ" (ירמיהו לא יד), אם אימא רחל בוכה אז צריך לקום חצות ולבכות יחד עם האימא, צריך להשתתף עם הבכייה שלה. אימא בוכה על 6 מיליון שנהרגו בשואה, אימא בוכה על כל ההרוגים של כל יום, אימא בוכה על הנשמות שיחזרו בתשובה, איך אפשר לדעת שאימא רחל בוכה בחצות לילה ולעשות דברים אחרים בזמן הזה?!"

"רחל זה השכינה הקדושה! לא מתאים לך להשתתף עם רחל? לא מתאים לך להשתתף עם הבכייה שלה? אדם צריך שיהיה לו טיפת לב יהודי, טיפת הרגשה. להגיד תיקון חצות, להרגיש את הבכיה של רחל, את הצער של כל הדורות, של כל ההרוגים. יש לנו אימא שיכולה לפעול הכול, רחל יכולה לעשות הכול, הכול בידיים שלה, היא חיה וקיימת היא יכולה להוציא אותנו בשנייה ברגע הזה מהגלות היא רק רוצה לראות מי בוכה איתה."

באדיבות עלון צמאה נפשי 0527639126

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *