צור קשר עם הרב ברלנד
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א - פרשת קרח
הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א - פרשת קרח

פרשת קרח מפי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – כבבת שמרם 28

"הצדיק לא מעניש אף אחד – בן אדם שעושה עבירות שוקל שני מליארדי טונות על כל פתיחת עין הוא נהיה שוקל מליארדים של מסות, הוא בוקע את כל כדור הארץ. לא יכול להיות לו שום עונש ח"ו הוא יהיה אדם צדיק ותמים רק פתאום הוא ראה עשרים ושתים אלף איש הולכים בלי פאות, הוא ראה את נחמן צוקר בלי פאות, את נפתלי בלי פאות, מה קרה? למה קצת הורידו לך את הפאות מי שיגע אותך שם?"
"עשרים ושתים אלף, שלש מאות – הולכים בלי פאות במחנה, מסתובבים ככה בחוצפה כזאת, בגאווה, בהתרסה כזו, בלי פאות, הורידו לכולם את הפאות. ואשתו של קרח הייתה אשה חברה'מנית, דומיננטית, אמרה לו, אם קורח יוריד לך את הפאות אל תסכים, אני מזהירה אותך, גמרנו."
"אשתו של און בן פלת הייתה אשה צדיקה אמיתית ,היא אמרה, 'מה שמשה אומר זה קדוש', חכמת נשים ביתה. אשתו של און בן פלת הייתה אשה צדיקה, היא אמרה עם פאות, בלי פאות אותי לא מענין, מה שמשה אומר זה קדוש. היא אמרה לו, לך לישון תשתה יין, וכולם ברחו שהיא גילתה קצת משער ראשה."
"אז עשרים ושתיים אלף איש מסתובבים במחנה ועוד שלוש מאות בכורות. הם מסתובבים בלי זקנים בלי פיאות, הנשים משתגעות, הילדות בוכות, 'מה עשו לאבא שלנו הורידו לו את הזקן ואת הפיאות'. אשתו של און בן פלת היתה מאד דומיננטית פרודוקטיבית היא אמרה אני אסדר את הכל, אל תדאגו, "ויהי ביום כלות משה".
"ביום ראשון נשרפו נדב ואביהו זה היה ביום שנשרפה הפרה האדומה. ביום שביעי הורידו את כל הפאות, אומר רש"י שב-ז' בניסן כולם הורידו את כל הפאות,  מדוע? כי הם לא מחו על העגל, כל הנשים שלא מחו בעגל נשארו אלמנות בסוף. על העגל ה' מחל להם כי משה נעלם להם, אבל במרגלים משה נמצא אתכם' יש ענני כבוד הכול בסדר' ראינו כמה ענקים' ראינו את סיחון ועוג התבלבלנו כבר. על זה ה' לא מוחל, על כזו טעות שאין לזה שום סיבה ה' לא מוחל – -משה בשמים,  לכן ה' סולח, אבל פה באמת לא היה כלום!!!!"

גיף-תרומות

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *