צור קשר עם הרב ברלנד
הרב יעקב סלמה מסביר למה סטר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
הרב יעקב סלמה מסביר למה סטר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

צוהר אל עולמם של הצדיקים – הרב סלמה שליט"א מסביר למה סטר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לתלמידו

בכנס המדהים שנערך בעיר אילת סטר הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לאחד מתלמידיו. מי שמכיר את אורחות הצדיקים יודע שמדובר באקט שמאחוריו ישנם רזים וסודות גנוזים. הצדיקים בעיניהם הקדושות רואים דברים שלנו אינם נהירים והם פועלים כל חייהם בכדי לבטל גזירות, להמתיק דינים ולקרב את נשמות ישראל את תכליתם. הרב יעקב סלמה שליט"א, ראש כולל 'נצח נצחים' בבני ברק, ריכז דיבורי קודש הפותחים צוהר אל עולמם של הצדיקים, אלו דבריו.

"שמעתי מהרב ראובן אלבז שליט"א שהרשע אינו מחפש תשובות, הרשע בא רק בכדי להתריס. לאחד כזה אסור לענות מכיוון שהוא לא מחפש תשובות, אלא רק קושיות, הוא יסיים עם הקושיה הזו ויחפש להקשות על היהדות בקושיה אחרת. דברי כעת אינם לאלה שיש להם בלב שנאה וטינה להגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אלה ממילא לא מחפשים תשובות והם באים מדעות קדומות. דברי הם עבור אלה שבאמת מחפשים תשובות."

היו צדיקים שהתנהגו כמו שהרב התנהג לאותו יהודי בכנס באילת, היה את שמאי שדחף את אותו אחד באמת הבניין, ועד צדיקים שבדורנו. כמו שקרה עם רבה חיים כהן שליט"א, החלבן, שבאחד הימים הגיע לשיעורו תלמיד אחד והחלבן ממש נזף בו קשות וסילק אותו. אבל, אותו תלמיד הבין שהחלבן לא סתם מבזה אותו, אלא יש לו כוונה להביא לו ישועות על ידם. לכן, הוא יצא החוצה בהכנעת ראש והמתין מחוץ לדלת עד שלבסוף סיפר לו החלבן שהוא ניסה לבטל מעליו גזירה קשה,אמנם הוא לא הצליח, כדבריו, אבל הוא הצליח לדחות אותה. עבר זמן והתינוק שלו בן 10 חודשים נפטר מוות בעריסה, באותו יום שזה קרה הוא הגיע לחלבן שאמר לו כי הוא ידע זאת מראש, אבל הוא הצליח רק לדחות את הגזירה.רואים שצדיקים פועלים דברים בשביל להמתיק דינים מעל עם ישראל ולהושיעם.

"יהודי אחד בא אל הרב ביום הולדתו ה-21 בכדי לקבל ברכה, מורינו הרב ברלנד שלח אותו להביא סכום כסף לפדיון נפש. מיד שאותו יהודי הביא את הפדיון הרב לקח את המעטפה וזרק אותה על השולחן תוך שהוא צועק, 'נראה לך שאני צריך את הכסף שלך? תסתלק מפה החוצה!' ואז בשתי ידיו הרב סילק אותו מחוץ לבית בחוזקה וטרק את הדלת. אותו בחור שאינו חסיד ברסלב ואינו מכיר התנהגות שכזו אצל צדיקים נפגע מכך, אך הרב שלח את שמשו לרוץ אליו ולבקש ממנו שיביא שוב פדיון. אותו יהודי, אע"פ שהיה חילוני, חזר אל הרב ברלנד שוב עם פדיון, אך לתדהמתו אותו סיפור חוזר על עצמו כולל השמש שחוזר ומבקש שיחזור עם פדיון, הפעם בשלישית."

"בפעם האחרונה הרב גילה לאותו בחור שריחפה על ראשו גזירת מוות והביזיון שהוא עשה לו זה למעשה שפיכות דמים שבא במקום מיתתו. הבחור שהתרגש מכך חזר לביתו וסיפר זאת לאימו שממש לא ידעה את נפשה, כך סיפרה לו אימו. 'לפני 21 שנה כשעדיין גרנו בגרוזיה הייתה שם איזו מגדת עתידות שאמרה לי כי אפקד בבן זכר, אבל הוא לא יעבור את גיל 21. עכשיו, מי שלא מבין את התמונה כולה יכול להיכנס לספיקות וקושיות. מאז אותו בחור חזר בתשובה והוא היום תלמיד של הרב."

"סיפר הרב משה צנעני שליט"א, לפני הרבה שנים הגענו מהישיבה עם הרב לחברון, הרב רצה לטבול, אך המקווה טהרה היה נעול. אחד מהתלמידים אמר לו שיש לו מפתח שאיתו הוא יכול לפתוח הכל. הרב כאילו חיכה לכך, החל לצעוק בקול, 'איזו קהילה של גנבים,, כשתוך כדי כך התלמידים צועדים אחריו והרב מבזה אותם. כשהגיעו למערה הרב פתח באמירת תיקון הכללי בכזה עונג, כאילו לא היו דברים מעולם. מיד שהסתיימה אמירת התיקון אמר הרב לכל הנוכחים, 'כשיש דין הצדיק מתנהג בדין, ותדעו לכם שחיכו לנו 500 מחבלים שנצא מחברון."

"המשיך הרב צנעני לספר שכולם חשבו שהרב ברלנד מדבר בלשון גוזמה, הרי מתי שמענו על 500 מחבלים ביחד, אך מיד עם יציאתם עוצר אותם הצבא תוך שהם אומרים להם כי הייתה תקרית חמורה מאוד. מתברר שערביי כפרי האזור קיבלו מידע על אוטובוס של חסידי ברסלב שבדרכו למערת המכפילה ותכננו לחכות להם ביציאה ולעשות בהם לינץ'. 'פתאום אומר לנו החייל', ממשיך הרב צנעני, "500 ערבים מחבלים מחכים לכם ביציאה והצבא מטפל בזה כעת."

"סיפר לי יהודי שבזמן שהייתו עם הרב ביוהנסבורג הרב נתן לו סטירות בדיוק כמו במקרה שקרה באילת, והוא הרגיש שהרב ממתיק מעליו גזירות. למחרת הוא עבר באזור שומם כשלפתע קפצו עליו עשרה שחורים מגודלים שביקשו לשדוד אותו ולרוצחו נפש, 'אני לי מושג איך יצאתי מזה', אמר לי אותו היהודי, ברור לי שניצלתי מרצח ועוד יותר ברור לי שהכל זה בזכות הסטירות של מורינו הרב ברלנד שליט"א. 'סיפרתי אח"כ על הנס לרב והרב ממש שמח וחייך'.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

One comment

  1. עוד אפשר להוסיף:
    תשימו לב בסרטון איך הרב מסתכל לכיוון הברית של אותו תלמיד ורק אח"כ מכה אותו.
    אני הכרתי בחור מרוקאי בישיבה לחוזרים בתשובה שהיה יכול להסתכל על הבן אדם ולומר לו באיזה איבר חטא ואמר שנולד עם זה כלומר אפילו שהיה חילוני היה יכול לראות זאת. ובדקתי אותו על עצמי והיה לו יכלות זו באמת.
    כל שכן הצדיקים הגדולים שיודעים הכל על האדם הניצב מולם. וכל שכן אחד אם אחד פגם בברית ובא לפני הצדיק שעליו נאמר "וסביביו נשערה מאוד" שצדיך לדקדק להיות נקי ממחשבות אסורות וכו, ליד הצדיק.
    וכמו שאמר רבנו זצוק"ל שלעתיד אם יהיה לאחד מחשבות זרות במנין של משיח יכו אותו במוט של ברזל.
    וכן ידוע שמי שהיה בא לפני הרב שליט"א וממתין לתורו להיכנס היו מבקשים/מייעצים לו להגיד 3 פעמים את התיקון הכללי לפני שיכנס.
    ובמכות שנתן לו הסיר ממנו החיצונים כמו שראינו הרבה צדיקים שכשהיו באים אליהם לבקש ברכה היו נותנים למבקש הברכה סתירות קלות על הלחי להסיר החיצונים. מפורסם בזה המנהג היה הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *