צור קשר עם הרב ברלנד

צפו: דברי הרב גרוסמן שליט"א – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א הוא קדוש כזה, עובד ה', זה דבר רוחני, זה עונש שלנו, לא עונש שלו

מיד עם סיום חג הפסח ועם השמועות הקשות אודות הייסורים הקשים העוברים על מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, ארז הרב גרוסמן שליט"א את מיטלטליו וטס ליוהנסבורג. "אני עזבתי את ארץ ישראל מיד למחרת חג הפסח ביחד עם הנכד של הרב, הרב חיים רייכר שביקש ודיבר איתי ואנחנו עוד עשינו פעולה לפני החג להכניס לרב את המצות, זה היה מבצע גדול עוד לפני החג". פותח את דבריו הרב יצחק דוד גרוסמן שליט"א רבה של מגדל העמק ונשיא 'מגדל אור'.

"זה דבר נוראי שצדיק כזה נמצא במעצר. היום לא נתנו להכניס לו אוכל. קדוש כזה, עובד ה', זה דבר רוחני, זה עונש שלנו, לא עונש שלו. זה משהו שאין לנו הסבר עליו. יהי רצון שייצא משם וב"ה השם נעשה לו פה חגיגה גדולה". אלו דבריו של הגאון הרב גרוסמן שליט"א כמו שנמסרו במהלך שיעור תורה אותו אמר ביוהנסבורג, בהם הוא חושף עוד טפח בגדולת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. ידועה אהבת הרב גרוסמן אל מורינו הרב ברלנד שליט"א וזכור השיעור המשותף אותו מסרו בתקופה שלפני יציאת מורינו הרב לגלות. באותו מעמד התוודענו כולם לקשר המיוחד שבין שני שרפי הקודש הללו. והרב גרוסמן אף העיד שהקשר שלו עם הרב מתקרב לחמישים שנה. "מיום שני עד הרגע הזה לא נחנו דקה, הכל בכדי לעזור לרב, להקל עליו גם לטווח הארוך וגם לטווח הקצר". ממשיך בשיחת טלפון מיוהנסבורג, הגאון הרב יצחק גרוסמן שליט"א, לתאר את מסירות הנפש שלו עבור הרב ברלנד שליט"א.

      ראיון-עם-הרב-גרוסמן-בעברית

"אתמול ראיתי את הרב, הוא היה במצב בעייתי כי הביאו אותו בבוקר לבית המשפט בלי שום סיבה, לא היה משפט. טעות או לא טעות לקחו אותו מ-7 וחצי בבוקר והחזירו אותו ב-7 וחצי בערב, אז הייתה לי ההזדמנות להיכנס לרב שמה לבור למטה. הרב שליט"א ראה אותי והייתה שמחה שאי אפשר לתאר. היום הייתי אצל הרב שעתיים אי אפשר לתאר מה שהיה שמה בבכי ובשמחה למדנו ביחד את המאמר בתניא להשכילך בינה שמדבר על כך שאין רע יורד מהקב"ה שמחייה אותנו בכל רגע ורגע. אנחנו נבראים מחדש בכל רגע יש מאין והוא מחייה אותנו ונמצא איתנו וממנו לא יורד רע וממילא זה החיזוק שצריך להתחזק וזו הנקודה המרכזית שלמדתי עם הרב ביחד".

"צריך לדעת שהרב צריך ישועה גדולה. חייבים להוציא אותו. יומיים הוא לא אכל, לא רצו להכניס לו אוכל וברוך השם הצלחתי היום הלכתי למנהל הכלא הפכתי את העולם ונתתי לרב את האוכל ביד. אבל זו בעייה יומיומית הנושא הזה של האוכל ועצם זה שהרב נמצא בבור זה פחד פחדים. זה מזכיר את יוסף הצדיק בבור ואנחנו צריכים לעשות את הכל בכדי להוציא את הרב מהבור הזה כדי שהוא יוכל להגדיל תורה ולהאדירה".

"..אני לא יכול להיכנס לפרטים מה התכניות ומה עושים, אתם מבינים לבד שאי אפשר ולא טוב לדבר על זה, אבל דבר אחד –  הרב ביקש לחזק את כל הציבור והוא אמר לי כשהוא שומע שלומדים ומתפללים ומתחזקים באמונה שלימה שהכל יסתדר זה נותן לו את הכוח והחיות להמשיך. אבל, כשהוא שומע שיש צעירים שבגלל מה שקרה איתו הם נכנסים לספיקות ויש פירוק, זה הורס אותו. אם אנחנו אוהבים את הרב אליעזר ברלנד שליט"א הדבר היחידי שעלינו לעשות זה להתחזק בתפילה בלימוד תורה ובאמונת צדיקים. אני מקווה שנמשיך לעשות ולפעול למענו".

בעקבות דבריו הקדושים של הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן באנו להזכיר כי ידוע עד כמה מיושבת דעתו של מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, גם כשהאינטרפול עצרו אותו, הרב למד קצות החושן בעיון בתוך הניידת ולא עזב את הספר לרגע. בכל מקום הרב לומד, גם בדיונים בבית המשפט, ניתן לראות את זה בתמונות. הרב מתקן את העולם וזה תהליך בו הצדיק כולל את כולנו. חייבים להתחזק ולעזור לצדיק לנצח.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *