צור קשר עם הרב ברלנד

צפו: סיפורים קצרים – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – לרקוד עם עבריינים

לא צריך להיות מקורב גדול בכדי לשמוע ולחזות בניסים גדולים הקשורים בשמו של הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. אך, לעיתים קרובות, דווקא האירועים שכביכול נמצאים בצד, אותם רגעים שלפעמים איננו ערים אליהם ולפתע אחר כך קופצים לתודעתנו. אלו הרגעים שמגלים לנו במקצת על גדולתו של הצדיק.  

אורן אלבז הוא אברך בישיבת נחלי נצח. נפגשנו עמו בכדי לשמוע את סיפורו היפה אודות מורנו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. "מדובר בימים טרם חזרתי בתשובה, בהם עבדתי באילת יחד עם חברי יששכר אטיאס. אח של בעל הדוכן בו עבדנו נקלע לחובות בשוק האפור, כשהנושים היו אנשי דלא מעלי. אותו אח היה אובד עצות, משום שידע כי אם לא יחזיר את החוב אחת דתו.., לכן פחד מאוד. חברי אטיאס ששמע על כך יעץ לו לעלות לירושלים לצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א ולערוך פדיון נפש. בצר לו, התקשר האח לגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א וסיפר לו על מבקרים אלימים ולא רצויים שמטרידים אותו רבות. הרב שליט"א אמר לו, כי בפעם הבאה שהם באים יצא החוצה ויתחיל לרקוד. האח נדהם לשמוע את עצת הרב וענה בפליאה- במחילה מכבוד הרב, אך הרב כנראה אינו מבין כי האנשים הללו הם עבריינים, ופעולה כזו של לצאת ולרקוד תראה בעיניהם כחולשה ומצבי רק יחמיר. אך, הרב המשיך ואמר לו לא לחשוש ולעשות זאת, וכן הוסיף להנחותו שיאמר בזכות הרב אליעזר ברלנד שליט"א וע"י זה יראה ניסים ונפלאות".

"כעבור שבועיים חל בדיוק חג הפורים והמלווים הגיעו שוב. אותו אח שזכר את עצת הרב שליט"א יצא החוצה והתחיל לרקוד ולשיר 'הצילני מקליפת המן עמלק וקדשני בקדושת מרדכי ואסתר'. יצאו השכנים החוצה בכדי לראות מיהו המוזר שרוקד ברחוב והעבריינים שהתביישו מכך הלכו באומרם לעצמם, בטח השתגע האיש הזה. אותו אח חזר לרב ואמר לו שהעבריינים אכן לא חזרו יותר, אך, הוא תהה מדוע הרב אמר לו לרקוד. הרב ענה שכתוב: 'כיצד מרקדים לפני הכלה', ומרקדים זה אותיות מרק דין, היינו, כשאדם רוקד הוא ממרק את הדין מעליו".

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *