צור קשר עם הרב ברלנד

קידוש הלבנה לחודש תמוז תשע"ח עם הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אתמול בלילה עצר כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א באמצע דרכו למסע קירוב הרחוקים וערך את קידוש הלבנה. הנה דברים שאמר הרב ברלנד שליט"א בעבר (שמות י"ז טבת תשס"ו) בעניין קידוש הלבנה. "וחפרה הלבנה ובושה החמה. כל מה שאנחנו באים לשמוע תורה מצדיקים זה רק לקבל עוד שפלות ועוד שפלות, ושפלות מקבלים ע"י יראת הרוממות ע"י שרואים את ה' פנים בפנים. בשיעור (של הצדיק) מספרים לנו על ניסים ונפלאות אז מקבלים שפלות, "וע"י ששמע מפיו איזה דבר".

הרבה אומר ששפלות זה לא שלומזלניק, שפלות זה כשאתה יודע שה' מחיה אותך, אתה יודע שה' מדבר מתוכך. הרבה אומר בתורה ל"ח שהדיבור זה רוח פיו של הקב"ה, כשאדם מדבר דיבורי תורה, אדם מתפלל זה רוח פיו של הקב"ה, זה לא הוא בכלל. אתה נותן את הפה להקב"ה, אתה נותן את העיניים לקב"ה, את הידיים לקב"ה, את האוזניים להקב"ה. שהעיניים של רבינו יתעברו בעיניים שלי והאוזניים של הרבה יתעברו באוזניים שלי והפה של הרבה יתעבר בפה שלי אז באותו רגע אדם זוכה.

הרבה מנהיג את העולם, הוא הראש בית, אבל הוא עושה את זה דרך העיניים, הפה והידיים שלנו, אנחנו צריכים להתפלל שהעיניים של הרבה יתעברו בעיניים שלי והידיים של הרבה יתעברו בידיים שלי והפה של הרבה יתעבר בפה שלי וכל הרמ"ח אברים ושס"ה גידים של רבינו יתעברו בתוכי.

זה המחוקק, העיקר זה השפלות, איך זוכים שהרבה יתעבר בי? שאני אדע שאני אין? כי זה נקרא מחוקק, שהרבה כותב שהענווה של משה חקוקה בכל אבר ואבר של כל אחד. ליהודי אין שום גאווה זה רק משהו חיצוני, הפנימיות של כל יהודי זה שיא הענווה והשפלות, שיא ההכנעה, והשפלות היא ממשה רבינו שהוא מחוקק – גימטריא רמ"ח.

הצילום באדיבות שחר אליהו

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *