צור קשר עם הרב ברלנד

ר' שמואל צ'ציק זצ"ל על הרב ברלנד שליט"א – "לא ראיתי עובד ה' כזה מעולם"

לכבוד י"ז אדר תשע"ט – 20 שנה לפטירת רבי שמואל צ'ציק זצ"ל, מגדולי אנ"ש חסידי ברסלב של הדור הקודם, אנו מביאים לפניכם את עדותו של רבי אהרן לבל שליט"א. הדברים התפרסמו בקו ברסלב העולמי (הראיון המלא במספר 9148* שלוחה 11) ובה מספר ר' לבל על התבטאות נדירה ששמע בעדות ראשונה מפי הרב צ'ציק זצ"ל אודות כ"ק מורינו הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א. 

לפני הראיון צריך לזכור שאת דברי השבח אודות הרב ברלנד אומר הרב צ'ציק זצ"ל שהוא נצר לשושלת עובדי ה' נשגבים שהיו בעיר אומן, ושהקימו כבודה של חסידות ברסלב בארץ הקודש אח"כ.

"הרב שמואל צ'ציק זצ"ל היה אומר שעובד ה' כמו הרב ברלנד שליט"א הוא לא ראה מעולם." מספר הרב אהרון לבל על דברים ששמע מפי ר' צ'ציק זצ"ל. "דיברנו פעם על העובדים, אמרנו שרבי הירש לייב היה מהעובדים הגדולים באומן, אבל שהגיע לארץ הוא כבר היה זקן ולא היה כ"כ עובד. אבל כמו ר' לייזר (הרב אליעזר ברלנד שליט"א) לא היה כזה עובד."

      ר' לבל על התבטאות נדירה ששמע בעדות ראשונה מפי הרב צ'ציק זצ\"ל - ר' לבל על התבטאות נדירה ששמע בעדות ראשונה מפי הרב צ'ציק זצ\"ל

"הרב צ'ציק היה פעם בקשינוב (בהמשך דבריו הוא מתקן ואומר שהיה זה בבוקרשט) בזמן שהרב לייזר חזר מרומניה ולא הרשו לנו לנסוע (מדובר על הנסיעות הראשונות לאומן בתקופת מסך הברזל של רוסיה, כאשר אנ"ש יצאו מישראל במסירות נפש ולא ידעו כלל אם יצליחו לחדור את מסך הברזל ולהגיע לאומן), הרב ברלנד היה ער כל הלילה בדרך חזרה. הוא היה ער במסירות נפש וסידר לכולם את כרטיסי הנסיעה, אח"כ הרב ברלנד אמר את סדר התיקון חצות לאט לאט, מילה אחר מילה עד הבוקר. זה היה בבוקרשט, הגיע הבוקר ובמקום לשים את הראש על אחד הספסלים ולנום קמעה, המשיך הרב ברלנד ואמר את תפילת ה'מודה אני' באותה הדרך, שוב, מילה אחר מילה.  אמר הרב צ'ציק, 'כזה עבודת ה' אני לא ראיתי'."

"

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *