צור קשר עם הרב ברלנד

מרגש: ניחום אבלים בבית משפחת אברהם וסולמונוביץ' במבשרת – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, מגיע לניחום אבלים בשבעה, בבית משפחת אברהם שבמבשרת ציון, שם גם ישב בן קהילתנו, נחמן סולמונוביץ' ואחיו שיחי', שהתאבלו על מות אימם ז"ל.

ת.נ.צ.ב.ה

הביקור היה מרגש, מורינו הרב ברלנד נכנס לבית המשפחה ובדיבורים חמים ניחם את לב בני המשפחה.

"היא גרה כאן 60 שנה? ותמיד שמרה שבת, תמיד הייתה שומרת שבת, פעם ככה, פעם ככה?"

"היא הייתה מאוד חולה, 35 שנה היא הייתה עם פרקינסון", המשפחה עונה.

מורינו הרב ברלנד שליט"א: "אוי ואבוי לי."

המשפחה: "היו לה התקפי לב, כל הגב שלה היה חתוך".

"חבל שהיא לא באה לגור אצלנו, הייתי מרפא אותה. אם היא הייתה באה לגור בחומה היינו מרפאים אותה."

המשפחה: "אבל, היא הייתה אוהבת אותך מאוד הרב. כל פעם שדיברו נגדך בתקשורת היא הייתה מתעצבנת."

מורינו הרב ברלנד: "וואי, וואי, הם מדברים עד היום, לא מפסיקים. ?שניה, לא מפסיקים שניה, היית בחקירות. היית."

אחד המנחמים: "לא, לא הייתי".

מורינו הרב: "?כל שקל שמישהו הביא לי, למה לא שילמת מיסים על 10 שקל. בעז"ה, העיקר שהיא בהיכל של רבנו. היא תרמה המון לישיבה, עכשיו היא בהיכל של רבנו."

"כמו דבורה הנביאה, כמו מרים הנביאה, יש היכלות. כתוב בזוהר שיש היכלות של נשים. כל אישה שנפטרת נמצאת או אצל יוכבד או מרים, עכשיו למדנו על יוכבד."

"עכשיו למדנו על יוכבד בפרשת וירא, יוכבד שנולדה בן החומות, היא השלימה לשבעים נפש. היא נולדה בדיוק איך שנכנסו לחומה, כמו שער יפו, אז זה היה השער של קהיר, השער של אלכסנדריה, שם יוכבד נולדה, בתוך השער"

"היא זכתה לחיות 250, כתוב ברמב"ם שהיא חיה 250 שנה. משה חי 120 שנה, לא כהתה עינו, לא נס ליחו, צריך לגור במקום של צדיקים, אז לא כהתה עינו ולא נס ליחו."

"אבל, היא גרה עכשיו אצל הצדיקים, עכשיו היא נמצאת בהיכלות של צדיקים, והיא הייתה הכי צדיקה בעולם."

המשפחה: "היא טמונה בהר הזיתים".

מורינו הרב ברלנד: "מי שבהר הזיתים ישר לגן עדן".

נחמן סולמונוביץ': "הרב זה האח שלי."

הרב: "זה אחיך? זו הייתה אימא שלך? כן, אתם שני אחים."

מורינו הרב ברלנד בתשובה לאחד מבני המשפחה שביקש ברכה לזיווג הגון: "?היום תתחתנו, נו מה הבעיה, צריך היום להתחתן, אפילו בגיל 100, לא משנה. בגיל 100, אסור להיות בלי אישה אפילו אלפית שנייה. איך שהוא נולד צריך לחתן אותו."

"הנה בפרשת ויגש, על חצרון בן ראובן, הם התחתנו בגיל שנה. חצרון וחמול היו הכי צדיקים, הם התחתנו בגיל שנה ונפטרו בגיל 120, הם היו נשואים 119 שנה."

"בגיל שנה מחתנים אותם, בגיל 13 כבר יש להם בית."

מורינו הרב ברלנד עונה לבן המשפחה שאמר שאם רודפים אחרי דבר הוא רק יותר מתרחק: "כן, אסור לרדוף, אם אתה רודף אחרי דבר אז זה בורח. כל אישה היא טובה, אין אישה רעה, האיש עושה את האישה רעה. מה כבר האישה רוצה, לאכול חביתה בבוקר ולשתות כוס קפה ופרוסה עם חמאה קצת. זה הכול, זה כול מה שהאישה רוצה."

"ניצולת שואה סיפרה, כל השואה חלמתי שתגמר המלחמה ואוכל פרוסה עם חמאה וכוס קפה. זו הייתה אישה שעברה את כל השואה, קראתי באיזה ספר. לא היה אוכל בשואה, קיבלו רק מרק דלוח, בוץ כזה, בוץ. נגמרה השואה, עכשיו כל בוקר פרוסה עם חמאה וכוס קפה."

"היינו יכולים להיות כבר מעצמה, אם כל אחד היה מביא 10 ילדים, היינו מכפילים פי 5, כל זוג מביא 10. היום אנחנו 12 מליון, היינו 18, עכשיו אנחנו 12, אז היינו מגיעים ל 60 מליון תוך שנה. אם כל זוג יביא כל שנה ילד, אז תוך 20 שנה אנחנו 60 מליון."

"כשרואים גוי מציל יהודי אומרים שהוא מזרע של יהודים, בפולין מאה אלף פולנים הצילו יהודים. עכשיו הפולנים החרימו את יום השואה כי הם בעצמם היו הנאצים."

"כל שנה משמידים לנו, ההתבוללות היא שלוש מאות אלף בשנה, בשלוש שנים מליון. היינו 18 מליון אחרי השואה היינו 12, עלינו ל- 18 וחזרנו שוב ל- 12 מליון."

"באמריקה כולם מתבוללים, הוא הולך לאוני' ומתחתן עם גויה והיא עם גוי. מי שהולך לאוני' זה רעל, לא רק התוכן, אלא התערובות וחיי ההפקר."

"היא הייתה האישה הכי צדיקה, היא שמרה שבת. ויש לה, ב"ה, נכדים וצאצאים – עכשיו היא בהיכל של רבנו."

יהי רצון שהכתבה ודברי מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א יהיו לעילוי נשמת דליה בת סולטנה ז"ל

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *