צור קשר עם הרב ברלנד

"באיזה צד אתה רוצה להיות שיגיע המשיח"? שיחה מהרדיו בהתבוננות עמוקה על מצב הרב ברלנד שליט"א

"אנחנו רואים לאחרונה את הפרשיה של הרב ברלנד שמסתובבת בכל התקשורת. אחרי שראיתי שכל התקשורת מגויסת נגד הרב ברלנד, הגיע חבר ורצה לדבר איתי עליו. אמרתי לו שאני צריך היתר של רב לכך, הרי חו"ש אני לא יכול לדבר לשון הרע על יהודי. הלכתי לגדול דור שלא אפרסם את שמו שאמר לי, 'תשמר, שמור על פיך, שמור על הלב שלך, שמור על המוח שלך ותינצל. לא הבנתי את כוונתו, אבל הבנתי שאין שום היתר לדבר לשון הרע."

"הלכתי לרב נוסף שאמר לי שיש פסק בית דין שאסור לדבר על הרב ברלנד, חו"ש, הוא קודש קודשים. הלכתי לעוד רב ואז הבנתי שבתקשורת אין אף כתב שמדבר טוב על הרב ברלנד. כל התקשורת חד צדדית, ביד אחת לקרוא לרב ברלנד הפושע הכי גדול, לא קם כזה פושע. מצד שני, אני הולך לגדולי הדור והם אומרים לי – לא קם כזה צדיק שנלחם את מלחמות השם."

שיחה מרתקת מאחד מערוצי הרדיו, שהתפרסמה לאחרונה, ומשקפת התבוננות עמוקה על מצב כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א וכל הנעשה סביבו.

"המצב הוא קיצוני, יאמרו שיש דעות, לא אין דעות. מישהו הסביר לי שיש איזה פרחח חולה נפש שמסתובב כל היום באינטרנט, והוא שבעצם כותב את הכתבות נגד הרב ברלנד ומגיש לתקשורת. איזה אחד שמתנגד, כמו שכתוב "וּבְנֵי קֹרַח לֹא מֵתוּ" (במדבר כו יא), תמיד יש חולקים, תמיד יש מי שמדבר על צדיקים."

"כמו שהזכרתי בפתיחה, אני ב"ה מסתובב אצל הרבה גדולי דור, אני לא יודע אם מותר לי לספר לכם מה שאמר לי חכם אחד, אבל אני בוער מבפנים ולא יכול לשמור את זה לעצמי. הוא פתח לי גמרא (סנהדרין צח ב) וקרא, "אמר עולא ייתי ולא איחמיניה" (יבוא [משיח] ולא אראה אותו), אמורא מחכמי הגמרא אמר, שיבוא המשיח ואני לא רוצה להיות שם מרוב המחלוקות שיהיו בימים ההם. רמת הבלבול תהיה נוראית, יהיה לבן אדם כ"כ קל לגזור על עצמו חיים ומוות. לא פה, בעולם הנצח – ע"י דיבור קל על הצדיק יפסיד את כל העולם הבא שלו."

"אמר לי שכתוב גם שאין בן דוד בא אלא בהיסח הדעת , לא ישימו לב שכל הסימנים מתקיימים ואנחנו לא רואים."

"עוד כתוב על המשיח שהוא חבוש בבית האסורים. אנחנו רגילים למדרשים שמספרים על המשיח עני רוכב על חמור, אבל הגמרא מספרת על המשיח שהוא יהיה חבוש, חבול, פצוע מהעוונות שלנו, כי אנחנו לא יכולים לתקן את העוונות שלנו והוא ייקח הכל עליו. הוא יהיה בשבילנו בבית האסורים ואנחנו נחיה חיים טובים כאילו הכל מעצמנו."

"מנוול ומבוזה, הפושע הכי גדול בבית האסורים, מזכיר את גזירות נבוכדנצר ואנטיוכוס שלקחו צדיקים קדושים והפכו אותם לפושעים."

בשלב זה ממשיך קריין הרדיו להזכיר את דברי הרבי מלובביץ' על סימני הגאולה שמתגשמים מול עינינו, ועל עדויות הצדיקים מדורנו שהמשיח הולך ומסתובב בינינו ומחזיר אנשים בתשובה.

"האמוראים היו מחיים אנשים בדיבור, אז האמורא הזה פחד מטילים של גוג ומגוג? לא, הוא פשוט ראה את גודל הבלבול שיהיה לפני ביאת המשיח, ראה שיהיו מסות של אנשים, תהיה מחיצת אש בן האנשים, בן יראי השם לבין לא יראים."

      רדיו מדבר על מחלוקת התקשורת על הרב ברלנד

"המדרש אומר שהמשיח יהיה הכי מבוזה בעולם, יקראו לו גנב, יקראו לו פושע, יקראו לו נואף, כמו שלמשה רבנו קראו נואף, כמו שלבעש"ט, דוד המלך, כל הצדיקים – זה סימנו של משיח."

"אמר הרב כדורי זצ"ל שהראשונים שיצאו נגד המשיח יהיו התקשורת, ואנחנו רואים מה קורה, ללא הרף, שלוש כתבות לפחות בכל יום נגד הרב ברלנד. לא היה כזה רב שקיבל כזו פופולריות, לא היה כזה רב שאיים כ"כ על הצביון החילוני של מדינת ישראל. לא היה כזה רב שהחזיר אלפים בתשובה בכל יום, כנראה שמפחדים ממנו. שהוא בא ליהודי, אומר לו משהו ותוך 5 דקות אותו יהודי רוצה ללמוד תורה כל היום."

"מי ששומע אותי שידע, אתמול אחרי שהחוקרים התחלפו בחקירה במשך 10 שעות, הרב ברלנד התמוטט. לקחו אותו באלונקה לביה"ח שערי צדק בירושלים, ואני שואל עד כמה הרדיפה? אחרי שטיפלו בו שם החזירו אותו מיד לבית הכלא – שיהיה חבוש בבית האסורים. מדובר על פלג של צדיקים וקבוצות שלמות של חסידים ויראי השם שאומרים שהרב ברלנד זה הכי צדיק שיש. ר' נחמן מברסלב אומר שכמה שתיתן יותר כסף לצדיק יהיה לך יותר טוב, ככה אפשר יהיה להוציא אותך מהטינופת, מהכלא של התאוות שאתה נמצא בתוכו."

"אתה לא יודע איפה אתה נמצא, זה גלות, תתפלל על בית המקדש, הצדיקים לוקחים את החורבן על עצמם, מחריבים את עצמם. אני ראיתי את אנשיו, קהילת שובו בנים המונה אלפי אלפי צדיקים קדושים וטהורים שעוסקים בתורה יומם ולילה, כל היום בהתבודדות ותפילות. לא הלכו לעשות הפגנה וחסמו כבישים, אלא הלכו לקבר רחל, כי זו לא דרך הרב ברלנד. הלכו לקבר רחל להתפלל בזעקות, הגיעו לשם צדיקים גדולים בכדי להשתתף איתם. הייתי בקבר רחל וראיתי את הזעקות והבכיות על עגמת הנפש מרדיפת הצדיקים – אם אלה התלמידים שלו אני רוצה להיות כמותם, אני רוצה להיות שלו, להיות בצד הזה."

"יהודי יקר פתח את העיניים ותראה באיזה צד אתה רוצה להיות. הרב קוק אמר מתי יבוא הרב ברלנד ויגאל אותנו. הרי אנחנו לא יודעים מה הם עושים לו בבית הסוהר, יש להם תסכול כנגד החרדים ואת הכל הם מוציאים כנגד ראש מחזירי התשובה, הרב ברלנד."

"זו לא קריאה לפשע ואלימות חו"ש, זו לא דרך הרב. אנחנו צריכים לזעוק לשמיים ולבקש מאבא שיעזור ויגאל אותנו ברחמים."

      רדיו מדבר על מחלוקת התקשורת על הרב ברלנד 2
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *