צור קשר עם הרב ברלנד

תפילה שחיבר כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לרגל הילולת האריז"ל

לרגל ה' אב יום ההילולא של רבי יצחק לוריא אשכנזי, המכונה האר"י הקדוש חיבר כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א תפילה מיוחדת

רבינו זיע"א אמר (חיי מוהר"ן סימן רע"ט) כי "מזמן רבי שמעון בר יוחאי, שהיה חידוש כמפורסם, היה העולם שקט עד האר"י זכרונו לברכה – היינו שמרבי שמעון בר יוחאי עד האריז"ל לא נתגלו חדשות כמו שנתגלו על ידי רשב"י, עד שבא האריז"ל שהיה חידוש כמפורסם והוא גילה חדשות לגמרי שלא נמצא מי שיגלה חדשות כאלה עד האר"י זכרונו לברכה. ומן האריז"ל עד הבעל שם טוב זכרונו לברכה היה גם כן העולם שקט בלי חידוש, עד שבא הבעל שם טוב זכרונו לברכה, שהיה חידוש נפלא, וגילה חדשות. ומן הבעל שם טוב זכרונו לברכה עד עתה היה גם כן העולם שקט בלי חידוש כזה, והיה העולם מתנהג רק על פי ההתגלות שגילה הבעל שם טוב זכרונו לברכה עד הנה. עד שבאתי אנוכי, ועתה אני מתחיל לגלות חדשות נפלאות לגמרי".

בגיל 36 התגלה אליו אליהו הנביא ואמר לו שנותרו לו שנתיים בזה העולם, ובזמן הזה הוא מוכרח לעלות לארץ ישראל ולמצוא את רבי חיים ויטאל וללמדו את כל התורה והגילויים הקדושים אשר למד. האר"י הקדוש עלה לארץ ישראל עם משפחתו וקבע את מושבו בצפת עיר המקובלים, שם ייסד ישיבה העוסקת בחכמת הקבלה.

שנתיים לאחר עלייתו לארץ ישראל, בהיותו בן 38 בלבד, ביום ה' באב ה'של"ב (1572), התבקש האריז"ל לישיבה של מעלה ונטמן בעיר צפת.

התפילה שחיבר כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

One comment

  1. אני כבר מעל 10 שנים מסור לרב ורק מקורב וקשור לרב.

    רציתי לשאול אם יש אפשרות שאת הלוגו של שובו בנים לא תשימו על התפילות עצמם כי זה מסתיר את התפילה ויוצא מצב שאני לא קורא את כל התפילה בשלמות.
    בנוסף אם יש אפשרות לצלם את התפילות שאתם מעלים במצלמה יותר טובה או צילום יותר ברור (כי כשקוראים ומגדילים זה הופך להיות מטושט/או לצלם יותר קרוב עם פוקוס).

    תודה רבה מראש ואשריכם גדול על כל הפצת מעיינות הרב תפילותיו ותורותיו.

    רבינו שמח בכם מאוד ואתם עושים נחת רוח גדולה לה' יתברך.

    שה' יחזק את ידיכם ויסיר מכם כל מיני מניעות להפצות דברי הצדיק שבדור והצדיק יסוד עולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *