צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א לבחורים מישיבות ליטאיות

כחמישים בחורים מהישיבות הליטאיות המובחרות שבמרכז הארץ נכנסו לשיעור מיוחד בקודש פנימה ■ שיעור אש להבה על לימוד הגמרא בעיון ■ שירת מצווה גדולה לחדד את השכל תמיד עם מורינו הרב ברלנד שליט"א

כמות בחורי הישיבות הליטאיות שהתקרבו בשנים האחרונות אל אורו של רבינו הקדוש – רבי נחמן מברסלב זיע"א ובדרכו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, מסתכמת בכמה מאות של בחורי חמד כן ירבו. אשר ממשיכים לשקוד על תלמודם בישיבות הליטאיות המובחרות ביותר בארץ הקודש.
כחמישים מאותם בחורי ישיבות, וביניהם רבים מהישיבות המובחרות ביותר, בעולם הישיבות הליטאי. זכו להכנס אל הקודש פנימה, לשיעור אש להבה בביתו של מורינו הרב ברלנד שליט"א על חשיבות לימוד הגמרא בעיון דווקא, כדברי רבינו הקדוש.

מורינו הרב שליט"א הקריא מתוך הליקוטי מוהר"ן בתורה ק"ה שהכל תלוי בלימוד התורה כשמבין דבר מתוך דבר ומצרף ומחבר אותיות התורה, וכן הקריא מורינו הרב לבחורים המתקרבים מתורה ס"ב שם רבינו כותב "הוא מצווה גדולה לחדד השכל להבין הדבר על בוריו". מורינו הרב חיזק את הבחורים שאע"פ שזכו להתקרב לאורו של רבינו הקדוש ולברסלב צריכים להתחזק ביתר שאת וביתר עוז ולא לפספס מסדרי הישיבה, וכדבריו הקדושים:
"אדם חושב שהוא הגיע לברסלב לנפוש, הוא צריך לדעת, להפך 'הוא נפל מהפח אל הפחת…' עכשיו הוא צריך ללמוד שתיים עשרה שעות גמרא…"וכן דיבר מכך על מעלת לימוד התורה בבין הזמנים, "דווקא בבין הזמנים לצד זה שצריך לנוח, כי לימוד הגמרא זה הדבר שהכי מאמץ את השכל, אבל מי שזוכה לנצל את הזמן יכול ללמוד כפול מהרגיל, כדברי החזון איש. כי בזמן יש את סדרי הישיבה, אבל בבין הזמנים אפשר ללמוד גם ביום וגם בלילה…"

מורינו הרב ברלנד שליט"א בשיעור לבחורים מישיבות ליטאיות

לאחר למעלה מחצי שעה של דיבורי אש להבה בגדולת ובחובת לימוד התורה בעיון. מורינו הרב שליט"א החל לשיר עם הבחורים "מצווה גדולה לחדד את השכל תמיד…" במשך מספר דקות בהתלהבות ובהתעוררות וסיים בקדיש. ולאחר מכן בירך את הבחורים שיעלו מעלה מעלה ובהצלחה בכל העניינים.
מייד בסיום השיעור יצאו הבחורים המחוזקים, היישר לתפילת מעריב ברוב עם יחד עם מורינו הרב בחצר אולם התפילות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *