צור קשר עם הרב ברלנד

ישיבת ברסלב חכמה ודעת – מבחן ושיעור לבחורים במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מבחן לבחורי שיעור א' על מסכת ברכות ■ שיעור אש להבה על גדולת ימי הפורים וענינים נוספים – תקציר מיוחד מהשיעור

לאחר שעמלו בחורף האחרון בשינון ובידיעת מסכת ברכות, נכנסו הבחורים הטהורים שיעור א' בישיבה הקדושה לצעירים 'ברסלב חכמה ודעת' בראשותו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, אל הקודש פנימה למבחן ושיעור אמש – יום א' ליל י"א אדר ב' התשפ"ב.

המגיד שיעור הרב אליהו וייס שליט"א בוחן את בחורי החמד

בתחילה המגיד שיעור הרב אליהו וייס שליט"א בחן את התלמידים בפני מורינו הרב שליט"א על מסכת ברכות, ומתשובותיהם הברורות של בחורי החמד הצעירים ניכר כי הבחורים עמלו וכי הם שולטים היטב בחומר הנלמד בישיבה הקדושה.

לאחר המבחן מורינו הרב שליט"א החל מיד בשירת 'ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך…' במשך כחמש דקות, ולאחר מכן החל בשיעור במעלת ימי הפורים ועל מרדכי הצדיק שהיה 'מוכתר ביהדותו' כשם שאומר הבן איש חי שהיו לו פאות עבות וגסות וזה מה שהרגיז את המן. לאחר מכן סיפר על היהודים ברוסיה הקומנסטית שלא פחדו ומלו במסירות נפש את הילדים. ודיבר בעניין נקרת הצור, ולאחר מכן הביא את השאלה מדוע במזוזה הביאו דייקא את שמע ישראל, וענה כי איפה שאדם הולך אדם צריך להיות עם ה' אחד לדעת שה' אחד בכל מקום. ומזה עבר לעניין עבודת חנוך שהיה 'תופר מנעלים לשכינה'. ומורינו הרב אמר כי כל מה שלומדים ומתפללים צריך להמליך את ה' על כל דבר וכמו חנוך שהיה אומר על כל תפירה ותפירה 'ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד'.

לאחר מכן דיבר מתורה ל"ז שצריך לזכות להבל פה של 'תינוקות בית רבן' שעל ידי תפילה עם ההבל פה זוכים לפעול את כל הישועות. וכן דיבר מאשתו של און בן פלת שהצילה את בעלה בזה שהשקתה אותו וכך ניצל מקרח ועדתו והלכה בתמימות אחרי הצדיק, ומורינו הרב שליט"א אמר שצריך ללמוד מזה ללכת כל החיים בתמימות. ולאחר מכן חזר לעניין נקרת הצור, ומההבדל בין משה רבינו לאליהו שמשה רבינו לא נשאר בגופו שום טיפה של אוכל או שתיה שממנה התקיים. מה שלא היה אצל אליהו שלמרות שצם ארבעים יום וארבעים לילה אך נשאר בגופו איזה משהו שמזה התקיים. לאחר מכן עבר לעניין מעשה סיסרא ויעל שמסרה את נפשה להציל את עם ישראל, וקישר למעשה אבנר בן נר שבזכות שיכל לנקום ובשניות האחרונות של חייו להרוג בחזרה את יואב בן צרויה ולא עשה זאת, זכה להיות קבור למרגלות רגליו של אדם הראשון. לאחר מכן עבר לנפקא מינה הלכתית לעניין גט וכהנים בעניין שלמרות שהאדם כבר בשניות האחרונות של חייו עדיין הוא בגדר חי וכמובא ברמב"ם.

בדברי אלוקים חיים אלו סיים מורינו הרב לאחר כחצי שעה את השיעור וסיים בקדיש אש להבה. והבחורים הנרגשים יצאו מביתו נאוה קודש של מורינו הרב ברלנד שליט"א, מחוזקים ועל פניהם הטהורות נראה כי אין ספק כי שיעור זה נתן להם כח להתמיד בלימודם לקראת סיום ה'זמן' והתחלת ה'בין הזמנים' הבעל"ט.

מורינו הרב ברלנד שליט"א בשיעור לבחורי שיעור א' בישיבת 'חכמה ודעת' יום א' ליל י"ב אדר ב' התשפ"ב
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *