צור קשר עם הרב ברלנד
ר' אלתר טפליקער הי"ד בפתח הציון הקדוש

ליומא דהילולא – הקדוש רבי משה יהושע בזשלנסקי המכונה רבי אלטר טפליקער הי"ד זצ"ל

לרגל יומא דהילולא ה-ק"ג של בעל ההתשפכות הנפש ומשיבת נפש הקדוש רבי משה יהושע בזשלנסקי המכונה רבי אלטר טפליקער הי"ד זצ"ל קווים לדמותו ■ סיפור חייו ■ ספריו שחיבר ■ במעלות קדושים – נרצח על קידוש ה' לפני ק"ג שנים ועלה בסערה השמימה

רבי אלטר נולד בשנים תרט"ו – תרט"ז לאביו הרב הגאון רבי אשר זעליג בזשלנסקי מטעפליק מתלמידי אדמו"ר מוהרנ"ת – 'דער רב'ה רב זעליג' [פירוש: הרבי רבי זעליג], כך כינוהו אנשי טעפליק לרוב גדולתו.
בזיווג ראשון נשא רבי אלטר את מרת דישל ונולד להם בן רבי שמואל שמעלקא וכמה בנות. בזיווג שני נשא את מרת מלכה בת רבי נחמן הלוי חזן מטולטשין (רבי נחמן טולטשינער), מזיווג זה לא היה להם ילדים.
לפרנסתו לימד רבי אלטר נערים.
בקיבוץ בראש השנה באומן, בקלויז הישן דחסידי ברסלב, התפלל רבי אלטר לפני העמוד מ'אדון עולם' (תחילת התפילה), עד 'המלך' (בתפילת נשמת כל חי).
רבי אלטר התפלל בהתלהבות, עד כדי כך שאף את תפילת הלחש שמעו ממנו.
החזן לא התחיל חזרת הש"ץ עד שרבי אלטר סיים את תפילתו ופסע לאחוריו.
רבה של טעפליק רבי שמשון אהרן פולנסקי הכיר את גדולתו של רבי אלטר, ובכל פעם שהוצרך לצאת מן העיר, ביקש מרבי אלטר שימלא את מקומו עד שובו, ויפסוק לאנשי העיירה על שאלותיהם.
רבי אברהם שטרנהארץ הנחה את שומעי לקחו שיסתכלו על עבודתו של רבי אלטר וילמדו ממנו לקח.
בשנת תרמ"ב ביקר רבי אלטר בא"י.
רבי אלטר חיבר ספרים רבים בתורת רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב, כדוגמת; השתפכות הנפש, משיבת נפש, מכניע זדים, הגדה של פסח אור זורח ועוד ועוד. בנוסף רבי אלטר אף העתיק כתבים לגדולי אנ"ש בדורו.
ספריו צברו תהודה רבה ואלפי(!!!) נשמות התקרבו לאורו של רבינו הקדוש והנורא רבי נחמן מברסלב בזכות ספריו. מבין מקורבים אלו ניתן למנות את רבי ישראל בער אודסר, שמצא דף מהספר 'השתפכות הנפש' מתגולל באשפתות.
בסביבות שנת תר"פ היתה מהומה רבה באוקראינה עקב המהפכה הבולשביקית, ובחלל זה קמו להם מאות(!) כנופיות של אוקראינים רוצחים, שכמו בכל השנים מצאו סיפוק ליצרם ע"י התעללות ביהודי ארצם בתואנה שדוגלים הם בקומוניזם. רוצחים אלו, צמאי דם יהודי, עברו מכפר לכפר, שחטו, עינו ושרפו כל יהודי שנקרה בדרכם.

ציונו של הקדוש רבי אלטר טעפליקר ורבי אהרן קיבליטשר, בעיירה טעפליק, אוקראינה.

על אחת הכנופיות שלט אוקראיני ארכי רוצח פטליורה ימ"ש [שכמובן העם האוקראיני גאה בו, כמו כל רבי המרצחים שיצאו מעמם, כדוגמת חמלניצקי ימ"ש שהוכרז לאחרונה על ידם כגיבור לאומי]. גם על טעפליק לא פסחה כנופייתו. בי"ב אדר ב' תרע"ט פשטו הם על העיירה טעפליק, ואחד מקרבנותיהם היה לא אחר מאשר הקדוש רבי אלטר טעפליקר הי"ד זצ"ל. אוקראיני רוצח פרץ לביתו, ירה לעבר רבי אלטר… הכדור פילח את גרונו ושבה נפשו אל האלקים כשבת שחוק על פניו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *