צור קשר עם הרב ברלנד

לזרוק את מכשירי הטומאה ולקדש את המוח – החיזוק היומי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, "צריך לזרוק את כל מכשירי הטומאה, לשמור עיניים ולקדש את המוח"

יום ד', כז' אדר ב תשפ"ב – אלה דברי קודשו:

"לפני משיח כל אחד צריך לעבור את הדבר הזה.."

"הרב'ה אומר אי אפשר.., עד שאדם לא עובר את כל סוגי הסטרא אחרא בעולם, אז הוא לא יכול לראות את משיח."

"והיום בדור הזה יש כאלה סטרא אחרא שלא היה לא בדור המבול ולא בשום דור, כי בדור המבול נח בנה קריה, ומתושלח בנה קריה. חנוך עלה עם הגוף לשמיים, אבל קודם לפני זה הוא בנה קריה, "וַתֵּלֶד אֶת חֲנוֹךְ וַיְהִי בֹּנֶה עִיר וַיִּקְרָא שֵׁם הָעִיר כְּשֵׁם בְּנוֹ חֲנוֹךְ" (בראשית ד', י"ז). הם בנו קריה עם חומות גדולות וכמה כושים הביאו את האוכל אז אדם יצא מהקריה [ושם היו שמורים מכל הבלי העולם הזה]."

"אבל היום כל אחד יש לו בכיס לא רק אייפון אחד, אלא חמישה אייפונים. שהוא יכול לראות בבת אחת חמש מראות טומאה שכאלה טומאות לא ראו בשום דור. הרשעים הכי גדולים לא ראו כאלה מראות טומאה כמו שמכשילים היום את הילדים את הילדות ואת הנוער הקטן. ילדים בגיל עשר כבר רואים דברי טומאה כאלה שאין להם בשביל מה להיות דתיים, אין בשביל מה."

"כי עד שאדם מקבל את השכל אז היצר הרע שולט עליו, "יֵצֶר לֵב הָאָדָם רַע מִנְּעֻרָיו", מהרגע שהוא ננער ממעי אימו. היצר הרע מקדים את היצר טוב בשלוש עשרה שנה ואחרי זה הוא כבר נהיה בעל הבית. ואדם מגיע כבר לגיל עשרים והיצר הרע שולט בו הוא לא מצליח להשתחרר ממנו."

"אדם צריך לדעת שדבר ראשון הוא זורק את כל האייפונים, ואת כל הסמארטפונים, ואת הטכנולוגיה החדשה שבכל יום היא מתחדשת מחדש. קוראים לזה טור גיאומטרי שזה מכפיל את עצמו וזה קופץ פי אין סוף – הסטרא אחרא קופצת פי אין סוף."

"הרב'ה אומר כְּשֶׁיּוֹשֵׁב לִלְמֹד, וְנוֹתֵן מַחֲשַׁבְתּוֹ וְלִבּוֹ בְּהַתּוֹרָה, וּמִתְעַלֵּם בָּהּ, הוא צריך להבין מה שהוא לומד הרב'ה אומר, והוא צריך לחדש חידושים כִּי הַתּוֹרָה נִקְרָא עֲנִיָּה בִּמְקוֹמָהּ וַעֲשִׁירָה בְּמָקוֹם אַחֵר. והוא צריך כל רגע לחדש עוד חידושים ועוד חידושים ולכתוב חידושים."

"משה רבנו גדל בבית פרעה והוא לא פתח את העיניים, אנחנו בתוך בית פרעה היום. היום זה יותר גרוע מבית פרעה, בבית פרעה לא ראו מראות אסורות כאלה כמו שרואים פה כל ילד וכל ילדה. וכל אחד יש לו את מכשירי הטומאה, את הסמארטפון ואת האייפונים ושאר המכשירים הנוראים והוא לא יודע איך להיפטר מזה – כתוב קשורה בו ככלב."

"ולכן נקרא יוסף הצדיק, כי הוא שמר את העיניים ובחיים הוא לא הרים את העיניים. במשך מאה ועשר שנה הוא לא הרים את העיניים, ולכן רביד זהב על צווארו, כי הוא לא זקף את הצוואר ומרכבת המשנה, כי לעולם הוא לא הרים את העיניים שלו."

"המטרה של הבן אדם זה להגיע למוח מהיר וחריף, שיהיה לו את המוח הכי מהיר בעולם הכי חריף בעולם."

"וזה המטרה של הישיבה הזאת שכל בחור יגיע לשכל הכי חריף.."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *