צור קשר עם הרב ברלנד

צריך לכבד את האישה – החיזוק היומי הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי מתוך השיעור הראשון של מורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, "הבעל חייב לכבד את אשתו ולהעריך את כל מה שהיא עושה עבורו"

יום ד', ה' ניסן תשפ"ב – אלה דברי קודשו:

"הזוהר אומר: אם אתה לא יודע להגיד לאישה: "רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה" ( משלי לא כט) – אל תתחתן."

"מי אמר לך להתחתן? מי ביקש ממך להתחתן?"

"צריך להגיד לה כל יום: "רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל", לא להגיד לה: אימי בישלה יותר טוב, אחותי בישלה יותר טוב, אצל השכנה יש מאכלים יותר טעימים – אז ישר צריך ללכת לרבנות."

"או עכשיו לפני פסח, האישה עובדת עם הפינצטה, עם המחטים, במיטות של העץ יש המון סדקים. היא עובדת על זה שלושה ימים ושלושה לילות, לא ישנה ולא אוכלת, מוציאה את כל הפירורים של הוואפלים שאכל כל השנה."

"והוא מסכן היה עכשיו באומן ושלושה ימים לא היה אוכל, יש שם מלחמה. עכשיו הוא מגיע לפסח, הוא מגיע עם חבילה של וואפלים ונשכב על המיטה. שלושה ימים הוא לא אכל אני מבין אותו, אני בעדו, אני בצד של הגברים, אבל הוא אוכל את הוואפלה בתוך המיטה אחרי שאמא נקתה את כל הפירורים."

"אתה עכשיו מביא לה 2 קילו וואפלים, מביא לה כי לא אכלת שלושה ימים, כי היית באומן ולא היה אוכל, עכשיו מלחמה אין שם אוכל. עד שעברת את הגבולות והכול, היום לא צריך דרכונים עוברים בלי דרכונים."

"כל המיטות התמלאו פירורים מחדש, אחרי שהיא ניקתה שלושה ימים ואתה הבן שלה, אין לה מה לעשות – אבל בעל הולכים ישר לרבנות וזהו."

"אז אם הבעל לא מבין שהוא צריך לכבד את מה שאשתו עושה לו.. – בפרט עכשיו שעושים את הניקיונות לפסח."

פסח שמח וכשר לנו ולכול עם ישראל לשנה הבאה בירושלים הבנויה

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *