צור קשר עם הרב ברלנד

מי שיאמין ינצל מהאטום האיראני – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "מי שמאמין וילמד גמרא בירושלים האטום יהפוך לסוכריות"

יום ב', י"ד סיון תשפ"ב – "צריך ללמוד כל יום גמרא" אלה דברי קודשו:

עכשיו קראתי ספר על  ר׳ ישעיה מקרעסטיר, הופיע מולו ילד בשם יצחק שוורץ, הוא שכב פצוע על השלג. ר׳ ישעיה אמר לו אני שומר עליך, הסבא שלך שירת אותי באמונה עכשיו אני שומר עליך, הוא אומר לסבא שלו 30 שנה לפני השואה. הוא אמר להם – עכשיו הולכת להיות שואה מי שיחזיק באמונה ינצל.

אז העבודה היא להתחזק באמונה בצדיק. מי שהולך עם הצדיק אז שום דבר לא יכול לקרוא לו, מחבלים, פצצות, שאירן תזרוק פצצת אטום – מי שיאמין זה יהפוך לסוכריות.

אם אטום יפול פה אז זה יהפוך לסוכריות.

(מורינו הרב ברלנד שליט"א דורש בדבריו על ספר דניאל פרק ח: א בִּשְׁנַת שָׁלוֹשׁ, לְמַלְכוּת בֵּלְאשַׁצַּר הַמֶּלֶךְ–חָזוֹן נִרְאָה אֵלַי, אֲנִי דָנִיֵּאל, אַחֲרֵי הַנִּרְאָה אֵלַי, בַּתְּחִלָּה. ב וָאֶרְאֶה, בֶּחָזוֹן, וַיְהִי בִּרְאֹתִי, וַאֲנִי בְּשׁוּשַׁן הַבִּירָה אֲשֶׁר בְּעֵילָם הַמְּדִינָה; וָאֶרְאֶה, בֶּחָזוֹן, וַאֲנִי הָיִיתִי, עַל-אוּבַל אוּלָי. ג וָאֶשָּׂא עֵינַי, וָאֶרְאֶה, וְהִנֵּה אַיִל אֶחָד עֹמֵד לִפְנֵי הָאֻבָל, וְלוֹ קְרָנָיִם; וְהַקְּרָנַיִם גְּבֹהוֹת, וְהָאַחַת גְּבֹהָה מִן-הַשֵּׁנִית, וְהַגְּבֹהָה, עֹלָה בָּאַחֲרֹנָה. ד רָאִיתִי אֶת-הָאַיִל מְנַגֵּחַ יָמָּה וְצָפוֹנָה וָנֶגְבָּה, וְכָל-חַיּוֹת לֹא-יַעַמְדוּ לְפָנָיו, וְאֵין מַצִּיל, מִיָּדוֹ; וְעָשָׂה כִרְצֹנוֹ, וְהִגְדִּיל. ה וַאֲנִי הָיִיתִי מֵבִין, וְהִנֵּה צְפִיר-הָעִזִּים בָּא מִן-הַמַּעֲרָב עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֵין נוֹגֵעַ, בָּאָרֶץ; וְהַצָּפִיר–קֶרֶן חָזוּת, בֵּין עֵינָיו. ו וַיָּבֹא, עַד-הָאַיִל בַּעַל הַקְּרָנַיִם, אֲשֶׁר רָאִיתִי, עֹמֵד לִפְנֵי הָאֻבָל; וַיָּרָץ אֵלָיו, בַּחֲמַת כֹּחוֹ. ז וּרְאִיתִיו מַגִּיעַ אֵצֶל הָאַיִל, וַיִּתְמַרְמַר אֵלָיו וַיַּךְ אֶת-הָאַיִל וַיְשַׁבֵּר אֶת-שְׁתֵּי קְרָנָיו, וְלֹא-הָיָה כֹחַ בָּאַיִל, לַעֲמֹד לְפָנָיו; וַיַּשְׁלִיכֵהוּ אַרְצָה וַיִּרְמְסֵהוּ, וְלֹא-הָיָה מַצִּיל לָאַיִל מִיָּדוֹ. ח וּצְפִיר הָעִזִּים, הִגְדִּיל עַד-מְאֹד; וּכְעָצְמוֹ, נִשְׁבְּרָה הַקֶּרֶן הַגְּדֹלָה, וַתַּעֲלֶנָה חָזוּת אַרְבַּע תַּחְתֶּיהָ, לְאַרְבַּע רוּחוֹת הַשָּׁמָיִם. ט וּמִן-הָאַחַת מֵהֶם, יָצָא קֶרֶן-אַחַת מִצְּעִירָה; וַתִּגְדַּל-יֶתֶר אֶל-הַנֶּגֶב וְאֶל-הַמִּזְרָח, וְאֶל-הַצֶּבִי. י וַתִּגְדַּל, עַד-צְבָא הַשָּׁמָיִם; וַתַּפֵּל אַרְצָה מִן-הַצָּבָא וּמִן-הַכּוֹכָבִים, וַתִּרְמְסֵם. יא וְעַד שַׂר-הַצָּבָא, הִגְדִּיל; וּמִמֶּנּוּ הרים (הוּרַם) הַתָּמִיד, וְהֻשְׁלַךְ מְכוֹן מִקְדָּשׁוֹ.)

עכשיו אירן, כתוב בדניאל על מלך פרס, ראיתי את מלך פרס, שמלך פרס ישתלט על העולם, יכבוש את כל העולם – אבל רק מי שילמד גמרא בירושלים יוכל להדוף אותו.

כתוב בדניאל שמלך פרס ישתלט, יבוא מלך פרס והוא ישתלט על כל העולם. יהיה לו פצצות אטום והן יזרקו על כל המדינות.

ויאמר דניאל ראיתי את מלך פרס מגיע וָאֶשָּׂא עֵינַי וָאֶרְאֶה אַיִל אֶחָד לִפְנֵי הָאֻבָל, אוּבַל זה הנחל.

וְלוֹ קְרָנָיִם, יש לו קְרָנָיִם וְהַקְּרָנַיִם גְּבֹהוֹת וְהָאַחַת גְּבֹהָה מִן הַשֵּׁנִית וְהַגְּבֹהָה, עֹלָה בָּאַחֲרֹנָה..

רָאִיתִי אֶת-הָאַיִל מְנַגֵּחַ יָמָּה הוא יכבוש, יָמָּה וְצָפוֹנָה, צד צפון זה הים הארקטי, וָנֶגְבָּה, אפילו נֶגְבָּה, וְכָל-חַיּוֹת לֹא-יַעַמְדוּ לְפָנָיו, וְאֵין מַצִּיל, מִיָּדוֹ; וְעָשָׂה כִרְצֹנוֹ, וְהִגְדִּיל.

והוא יצליח לכבוש את כל העולם, לכבוש את כל העולם, וַאֲנִי הָיִיתִי מֵבִין.., אני מסתכל על המראה הזה, על החזיון הזה.

וירא בחלום וְהִנֵּה צְפִיר הָעִזִּים, פתאום מגיע צְפִיר הָעִזִּים, זה עז, תיש, תיש זה עז זכר. הוא מְנַגֵּחַ יָמָּה וְצָפוֹנָה וָנֶגְבָּה וְאֵין נוֹגֵעַ בָּאָרֶץ , הוא לא נוגע בארץ, הוא מרחף על הארץ והוא כובש את כל העולם.

קֶרֶן חָזוּת בֵּין עֵינָיו, יש לו קרן בין העיניים, וְהַצָּפִיר, צפיר זה התיש, איל זכר. וַיָּבֹא עַד הָאַיִל בַּעַל הַקְּרָנַיִם, בַּעַל הַקְּרָנַיִם זה מלך פרס, והוא יכבוש את כל העולם, מלך פרס.

בַּעַל הַקְּרָנַיִם אֲשֶׁר רָאִיתִי עֹמֵד לִפְנֵי הָאֻבָל, הָאֻבָל זה הנהר שעובר שם בפרס. וַיָּרָץ אֵלָיו בַּחֲמַת כֹּחוֹ ואז הוא הולך לנגח אותו, יש לו קרניים. כמו ר' חנינא בן דוסא שהיה וויכוח בן הרועה ובין בעל הבית.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *