צור קשר עם הרב ברלנד

מתפללי בית הכנסת 'מזמור לתודה' בתל ציון זכו להכנס לשיעור במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שיעור לתושבי 'תל ציון' בבית מורינו הרב ברלנד שליט"א ○ סיקור וקטע מהשיעור ○ סיפור מיוחד על שקיעות בתורה

זכו תושבי 'תל ציון' מתפללי בית הכנסת 'ברסלב – מזמור לתודה' להכנס אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד מאת מורינו הרב ברלנד שליט"א.
בית הכנסת 'מזמור לתודה' – זוכה שדרכו מתקרבים הרבה מבני התורה לאורו של רבינו הקדוש. כאשר בכל יום שלישי מגיע למנין ותיקין – ראש ישיבת 'חוט של חסד' הרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א מתלמידיו הותיקים של מורינו הרב שליט"א המגיע לחזק את המנין בבית הכנסת ולאחר מכן מוסר שיעור עם סעודת שחרית.
בתחילת השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר באש להבה על מעלת השלום בית, והחשיבות שיש בלומר מילים מחזקות לנוות הבית העומלת וטורחת בהקמת בית של תורה. לפניכם מספר דיבורי אש קודש מתוך השיעור:
"זֹאת הַפַּעַם עֶצֶם מֵעֲצָמַי וּבָשָׂר מִבְּשָׂרִי" כָּל אֶחָד צָרִיךְ לְהַגִּיד לְאִשְׁתּוֹ אֶת הָאִשָּׁה הַיְחִידָה בָּעוֹלָם! אֵין כְּמוֹתְךָ בְּעוֹלָם אַתְּ עוֹשָׂה אֶת הָאוֹכֵל הָכִי טָעִים אֶת מְנַקָּה אֶת הַבַּיִת. לִמְצוֹא תָּמִיד מַשֶּׁהוּ שֶׁיָּכוֹל לְהַגִּיד לָהּ מִלָּה טוֹבָה. אָסוּר לְהַגִּיד הָאִמָּא שֶׁלִּי יוֹתֵר טוֹבָה אֲחוֹתִי יוֹתֵר טוֹבָה אָסוּר לְהַגִּיד כְּשֶׁאַתְּ מְנַקָּה דִּירָה שְׁלֵמָה אִמָּא שֶׁלִּי מְנַקָּה מֵאָה חֲדָרִים".
לאחר מכן סיפר מורינו הרב ברלנד שליט"א סיפור של הילד יוסל'ה בעיירה שהיה משתולל עד שהוא שמע את אחד האבות אומר לבנו 'אתה לא תהיה כמו יוסל'ה' ובליבו גמלה ההחלטה כי הוא הולך ללמוד תורה, הלך לישיבתו של ר' חיים וואלוז'ין והחל ללמוד שם תורה, ולמרות ששלחו לו מכתבים מהבית על כך שאביו חולה ושיחזור, לא שעה למניעות אלה להפריע לו בלימוד התורה. עד שזכה להיות גדול בתורה.

מורינו הרב ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי 'תל ציון'

לאחר מכן מורינו הרב שליט"א חיזק על ההתמדה בתורה, בהמשך דיבר מורינו הרב שליט"א מתורה ח' "רָאִיתִי וְהִנֵּה מְנוֹרַת זָהָב כֻּלָּהּ וְגֻלָּהּ עַל ראשָׁהּ". לאחר מכן דיבר מפרשת השבוע 'שלח-לך', ומענוונותו של יהושע שלמרות שידע שיש כאלו שרוצים להורגו נפש, בגלל נבואת אלדד ומידד 'משה מת ויהושע מכניס' – לא פחד והלך בשליחות משה. לאחר מכן מורינו הרב שליט"א דיבר שבחודש הזה אסתר התחננה למלך אחשוורוש "ותוסף אסתר ותדבר לפני המלך ותיפול לפני רגליו ותבך ותתחנן לו". ולאחר מכן סיים בחידושים נפלאים מפרשת השבוע שלח-לך כשהוא מתבל את דבריו בכל מכמני התורה הקדושה.
בסיום השיעור יצאו משתתפי השיעור לתפילת ערבית בהשתתפות מורינו הרב שליט"א כמידי ערב ברחבת אולם התפילות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

למה הכהנים התחתנו רק עם בנות אשר? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי – למה לא רצה יוסף להיפגש עם יעקב? יום ב', ח' אדר ב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *