צור קשר עם הרב ברלנד

למה מתחתנים – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "מתחתנים להביא את מלך המשיח"

יום ד', ל' סיון תשפ"ב – "לעולם ידור אדם במקום רבו ", אלה דברי קודשו:

אם זה לא במקווה (לפני החופה), בכשרות ועם לשם יחוד, הולכים קודם לכותל ומתפללים לה' שרק יצא מזה נשמות קדושות, נשמות של בני תורה – נשמות של עובדי ה'.

כמו שר' נתן מברסלב אומר (שמתחתנים בכדי) שיצא מהם משיח בן דוד.

בשביל מה מתחתנים? ר' נתן שואל: בשביל מה אדם מתחתן? בשביל התאווה הוא מתחתן? יותר טוב שלא יעשו חתונה!! עדיף שלא יתחתן, שישב לו באיזו פינה!!

באור החיים מובא שהזוגות לא יודעים בשביל מה הם מתחתנים בכלל. ר' נתן צועק על זה מרה – איך אתם מתחתנים בכלל?

עכשיו (בזמן מסירת השיעור) ספירת העומר, לא מתחתנים, זה נס – אז ר' נתן אומר בשביל מה מתחתנים? בשביל מה?

מה אבימלך? בשביל התאווה? אדם חושב שיש לו כבר אישה (הוא נשוי) אז התאווה מותרת? אז יוולד ילד בעל מום!

אנשים לא מבינים למה הילדים נולדים עם מומים, כל התאווה זה עונש (לאדם), התאווה זה תאווה לעיניים.

אחרי חטא האדם הראשון נפלנו לתאווה הזו. אם לא היה חטא אדם הראשון התאווה הזו לא הייתה קיימת בכלל. אדם הראשון רצה שתהיה בחירה אז הוא עשה הכול בכוונה.

גם אברהם ירד למצרים, אומר הרמב"ן שהוא עשה חטא גדול, אבל למה הוא ירד? בכדי להכניע את הטומאה הזו!

למה גרים ליד הצדיק?

"ואמר רבי חייא בר אמי משמיה דעולא: לעולם ידור אדם במקום רבו" (ברכות ח.), חייב לדור במקום רבו – ברגע שהוא גר במקום רבו אז יש לו יראת שמיים והוא לא יתחתן עם מי שבא לו.

שלמה נהיה מלך על כל העולם, קיסר על כל העולם, מלכת שבא הגיעה כי כל מלך הביא את הבת שלו והכריח אותו להתחתן

שלמה לא רצה, הוא רצה להיות חזק, "וַיְהִי לְעֵת זִקְנַת שְׁלֹמֹה נָשָׁיו הִטּוּ אֶת לְבָבוֹ" (מלכים א יא ד) – כי כולם עבדו עבודה זרה.

כששלמה התחתן איתן הן הסכימו לא לעבוד עבודה זרה, אבל אחרי שבוע, אחרי חודש, אחרי שנה, כבר עבדו עבודה זרה. הוא היה 40 שנה מלך, אז 40 שנה הם עבדו עבודה זרה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

ברית קודש לבן הרב שמואל אייזיק ביטון – הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

ברית קודש שנערכה אתמול, יום א' בפרשת עקב י"ז מנחם אב הברית קודש לבן הרב …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *