צור קשר עם הרב ברלנד

שובו בנים נתיבות בשיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

שיעור לקהילת "שובו בנים – נתיבות" ○ הפעילות בעיר הדרומית ○ סיקור מהשיעור

זכו תושבי העיר הדרומית נתיבות, שבמרכז העיר בתוך מקלט שוכן לו לשם ולתהילה בית כנסת 'שובו בנים' המקרב מאות יהודים מתושבי המקום לאביהם שבשמים לאורו של הנחל נובע רבינו הקדוש זיע"א ובדרכו המיוחדת של מורינו הרב ברלנד שליט"א.

זכו והרה"ח ר' איתן בזל שליט"א משמש להם ידא אריכתא – כשלוחו של הצדיק בעיר הדרומית, ומוסר להם שיעורים בספרי רבינו הקדוש ומלקט דיבורים מנחל האש היוצא ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

היות והרב איתן בזל זוכה לשהות רבות על ציונו של רבינו הקדוש בעיר הקודש אומן, מצאו בני הקהילה פתרון טכנולגי למסירת השיעורים הקבועים מפי הרב בזל דרך הטלפון מליבה של עיר הקודש אומן ועד לעיר הדרומית נתיבות.

זכו בני הקהילה להכנס הערב ליל ח' תמוז למעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לשיעור מיוחד שנמשך קרוב לשעה ממורינו הרב שליט"א.

בשיעור מורינו הרב שליט"א דיבר דברי אגדה על עשיו ועל כך שבכה בשביל לקבל ברכה מהצדיק, ואמר מורינו הרב: "בשביל לקבל ברכה מהצדיק אדם צריך להוריד אוקיינוסים של דמעות". ולאחר מכן המשיך לדבר על מעלת היום ט"ו באב ומעלת הריקודים, וכן על מכירת יוסף, וכך ששרח בת אשר מסרה את נפשה. שאם יעקב היה יודע שמכרו את יוסף אז כל האחים היו מתים מההקפדה של יעקב ומשום כך לא פגש יוסף את יעקב בכל שנותיו למעט פעמיים. וכן דיבר על כך שיוסף היה בלבו על יעקב שלא קבר את רחל אמו בעיר, אלא על אם הדרך. אבל באמת זה היה על פי הדיבור בכדי שיוכלו לבוא להתפלל שם בכל יום, ולא כמו בקבר יוסף הנמצא בתוך שכם שאפשר להכנס רק במסירות נפש לשם. וכן דיבר על הניסים שארעו בנחלי ארנון ומכך שהניסיון של המרגלים היה לעלות ליסוד אבא לרחמים גמורים המרומז בפסוקים מ"רְחֹב לְבֹא חמת" שהוא ראשי תיבות רחל, לעלות את זה לבחינת – "לתור את הארץ" שזה ראשי תיבות לאה.

מורינו הרב ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי נתיבות

לאחר מכן דיבר ממסירות הנפש של מרים הנביאה שבזכותה כל עם ישראל נולד הן בכך שלא שמעה לפרעה לחנוק את התינוקות בלידתם, והן בכך שעמדה על כך שעמרם יחזור ליוכבד ואז כל עם ישראל חזרו לנשׁהם. ודיבר ממעלת השפלות והענווה ושעל ידי כך זוכים לכל ההשפעות. לאחר מכן דיבר בחידושים מפרשת השבוע על בלק ובלעם שהם גמטריא ערֹד שהוא הנחש הקדמוני. ועל כך שכתוב "אוי לו לערוד בפגע בו רבי חנינא בן דוסא" – הצדיק יכול להכניע את כל הנחשים שבעולם! ודיבר ממעשה שרב אחא בר יעקב הכניע את הנחש בעל השבע ראשים. ולאחר מכן דיבר ממעשה פילגש בגבעה, בסיום השיעור דיבר מורינו הרב שליט"א ממעלת הנסיעה לאבות הקדושים בחברון וסיים בקדיש אש להבה בניגונים.

לאחר סיום השיעור המשתתפים הנרגשים יצאו לתפילת מעריב כמידי ערב ברחבת אולם התפילות ברחוב עידו הנביא ברוב עם יחד עם הצדיק מורינו הרב ברלנד שליט"א.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *