צור קשר עם הרב ברלנד

מי זוכה לראות היום את בית המקדש? השיעור היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

השיעור של מורינו הרב ברלנד שליט"א מליל יום ב', כ"ו תַּמּוּז תשפ"ב מסעי, בין המצרים לְאַחַר מַעֲרִיב – "אם אדם זוכה להיות אין הוא יכול לכלות את כל הסטרא אחרא!"

איך יוצאים מארץ כנען ונכנסים לארץ ישראל?

ירושלים ובית המקדש לא נשרפו!

אלה דברי קודשו:

בוקי בן יגלי, שהיה הכול גלוי לפניו, כל הסודות, גולות עילית גולות תחתית.

כי עַכְסָה (עַכְסָה היא בתו של כלב בן יפונה נשיא שבט יהודה ואחד המרגלים שלא הוציא דיבה על ארץ ישראל, נישאה לעתניאל בן קנז סיפורה מופיע בספר יהושע, פרק ט"ו ושנית בספר שופטים, פרק א') ביקשה מאבא שלה מים, בנגב אין מים, מבאר שבע ודרומה אין מים. אז הוא עשה לה גולות עילית גולות תחתית, והוא אמר מי שהעליונים והתחתונים גלויים לפניו, והוא רואה מסוף העולם ועד סופו, הוא כבש את קריית ספר, הוא היה 40 שנה מלך, נשיא. הוא קבור במערת המכפלה שמגיעה עד עתניאל בן קנז.

לכם כולם צריכים לנסוע הלילה לעתניאל בן קנז, זה שייך למערת המכפלה.

אבנר בן נר נמצא בתוך המערה ממש, והוא זה ששחרר את יואב אחרי שיואב לקח אותו לחומש בעצם חמישית אז הוא חי עוד 5 דקות. הוא תפס את יואב, ואז כולם בכו לפניו תשחרר אותו והוא שחרר אותו.

לכן הוא קבור ממש סמוך לאברהם יצחק ויעקב, כי הוא בדרגת אברהם יצחק ויעקב, כמו יעל, (שופטים ה' כ"ד) "תְּבֹרַךְ מִנָּשִׁים יָעֵל..,  מִנָּשִׁים בָּאֹהֶל תְּבֹרָךְ" = 1100. שהתעברו ביעל שרה, רבקה, רחל ולאה בגימטריה 1100. ששרה, רבקה, רחל, לאה ועוד דוד, כי גם דוד התעבר בה.

אדם צריך להתפלל שדוד יתעבר בו, אז הוא יוכל להגיד תהילים כל היום. אם דוד יתעבר בו הוא יוכל להתפלל כל היום כמו דוד.

יעל שזכתה שדוד יתעבר בה וע"י זה היא דקרה את סיסרא – כי אפשר שאדם לא מתעורר, אדם דוקרים אותו הוא חייב להתעורר.

יעל דקרה את סיסרא רק ברקה וזה היה הנס, "בֵּין רַגְלֶיהָ כָּרַע נָפַל שָׁכָב בֵּין רַגְלֶיהָ כָּרַע נָפָל בַּאֲשֶׁר כָּרַע שָׁם נָפַל שָׁדוּד" (שם ה' כ"ז). 'שָׁדוּד' זה מלאך מט"ט, הוא שלח את מלאך מט"ט, וזה "וַתְּיַבֵּב אֵם סִיסְרָא" ( שם שם כ"ח), שאימא בוכה אפילו ערביה, אפילו מחבלת כמו אם סיסרא שהייתה מהחמאס, אבל היא בכתה. מה שהיא בכתה, מה שהיא הספיקה לבכות, הם בוכים 3 אלף שנה על הבכיות שהיא הורידה.

"וַתְּיַבֵּב אֵם סִיסְרָא", 'וַתְּיַבֵּב' כתוב בספר קרניים שזה היתד, שראתה אותה הולכת עם היתד. היה להם אז מסכים, לא מפגרים כמו היום, היה להם אז מסכים בלי לווינים, היו רואים כל מה שקורה בשדה הקרב, מי יורה חץ, מי זורק חנית, מי זורק חרב. אימא של סיסרא ידעה שיעל הולכת עם היתד, אז היא התפללה, היא כיוונה שהיתד יתקע בה בתוך הלב שלה, בתוך הראש שלה, אבל במקום שזה יתקע בה היא ראתה שסיסרא לא חוזר.

"וְאִם אַיִן" (שמות לב ל"ב) משה אמר, יבוא מישהו תגידי אַיִן, כי היא זכתה להיות אַיִן – כי אם אדם זוכה להיות אַיִן הוא יכול לכלות את כל הסטרא אחרא.

וזה כל העבודה של שלשת השבועות, להפוך מארץ כנען לארץ ישראל

"וַיִּשְׁלַח אֹתָם מֹשֶׁה לָתוּר אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן" (במדבר יג' י"ז), עדיין זה ארץ כנען. מה זה ארץ כנען?

ארץ כנען זה בזמן שהערב רב שולטים בו! ולפני סוף האלף השישי במשך 28 שנה יהיה פה מלכות שלהם. אדום תבוא ותשלוט 9 חודשים ויצטרכו לברוח למדבריות, יהרגו פה את כולם, וזה יהיה בעוד 190 שנה.

עכשיו זה היה הערב רב שצריכים לכלות את השלטון שלהם, זה רק ע"י שלשת השבועות שקמים חצות גם ביום וגם בלילה, אז מכלים אותם. אז רואים את בית המקדש ממש, כי המקדש לא נשרף, וירושלים לא נשרפה. כל הבתים שבנו עכשיו זה על הבתים של דוד ושלמה, אנחנו עכשיו גרים בתוך הבתים של דוד ושלמה.

ומי שאומר תיקון חצות "כִּי תִקְרְעִי בַפּוּךְ עֵינַיִךְ" (ירמיהו ד' ל'), הוא יראה את בית המקדש בנוי המקדש בנוי על יסודותיו.

ונזכה לגאולה השלימה במהרה בימינו אמן.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

One comment

  1. אם אפשר לשים קישור לערוץ 318 ולא להוריד אנחנו עובדים קשה על כל סרטון ורוצים לפתח את הערוץ תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *