צור קשר עם הרב ברלנד

צ'אי קמפו: סיפור מדהים על המתגייר שהתקרב לצדיק בדרך מפתיעה

"קוראים לי צ'אי קמפו ואני מתל אביב, אימא שלי מפיליפינים ואבא מתאילנד, אני נולדתי בישראל", מתחיל צ'אי קמפו לשתף אותנו בסיפור ההתקרבות המדהים שלו ליהדות ולמורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

"בצבא שהייתי בקורס קצינים התחזקתי, ראיתי מה זה יהדות ואני מרגיש יהודי. אני עכשיו בתהליך גיור, כשאני מגיע לתפילה ואני אומר לאנשים שאני לא יכול להשלים מנין כואב לי הלב, אני בוכה, באמת אני בוכה, בוכה שאני לא יהודי. לפעמים מזכירים לי" צ'אי אתה לא יהודי אתה לא יכול לשמור שבת, אני בוכה לפעמים."

"בהתחלה כשניסיתי להתפלל קריאת שמע לא הייתי מצליח, אני בוכה, אני בוכה בורא עולם תן לי כוח להתפלל שאני אצליח להגיד את המילים כמו שצריך."

המראיין: "בעזרת ה' התהליך של הגיור יהיה מהיר."

צ'אי: "כמה זמן שצריך."

"אני הייתי רחוק מהיהדות, אימא שלי נוצריה קתולית, אבא שלי בכלל בודהיסטי ושני האחים שלי אתאיסטים, רחוק מהיהדות!"

איך התחלת להתקרב ליהדות?

"תמיד הרגשתי שאני יהודי בנשמה. התגייסתי לצבא ושם ראיתי בפעם הראשונה מה זה יהדות, חגים, שירים אמרתי וואו, איזה יפה זה. ואז קרבו אותי, אמרו לי בא איתנו, בא תתפלל איתנו תראה מה זה, תראה זה החגים האלה, ככה אנחנו מתפללים, ככה אנחנו מברכים. תראה מברכים על הדברים הקטנים, מברכים על זה שקמת בבוקר."

"אמרתי, וואו איזה יפה זה, ואז התחלתי תהליך גיור בצבא, הגעתי עד לסוף התהליך זה היה בגיל 18, עכשיו אני בגיל 26."

"אני נמצא עכשיו מחוץ לבית של הרב ברלנד הקדוש."

איך הגעתי לכאן?

"באחד הימים התפללתי בתל אביב שחרית בנץ, אחרי ברכת הכהנים נזכרתי ברב ברלנד והתחלתי להתפלל עליו בכוונת שמיים אמתית, עוד שניה בכיתי. ואז אני רואה את הרב ברלנד מול העיניים שלי – והוא צועק עליי ואומר לי בא, בא, בא.., בא. ואני כולי רועד, הנשמה שלי רועדת."

"אני קם מהתפילה, אני לא יכול להמשיך, אני אומר וואו, וואו – מי זה? התחלתי לשאול עליו, מי זה הרב? הבנתי שהוא צדיק, קודש קודשים. באותו היום אני ישן ושוב אני חולם על הרב ברלנד והוא אומר לי תבוא, תבוא לפה."

"למחרת אני שוב חולם עליו, אבל חלום יותר ארוך. אני רואה את הרב ברלנד בחדר מאוד גדול ומואר, ויש שם מלא אנשים כמו שיעור תורה, אבל הרב יושב באמצע. הוא אומר לי לבוא אליו, אני בא אל הרב ברלנד והוא שואל אותי, מה אתה רוצה?"

"אני מספר לו, הוא מתחיל לצעוק עליי, מה אתה רוצה? מה אתה רוצה? ואני מספר לו והוא ממשיך לשאול, מה אתה רוצה? מה אתה רוצה? ואני מספר לו מכול הלב."

"ואז השעון המעורר שלי מתחיל לצפצף, אני אומר לשעון המעורר שלי חכה רגע אני עם הרב ברלנד. בתוך החלום אני אומר לשעון המעורר חכה רגע, והרב ממשיך לשאול אותי, מה אתה רוצה? מה אתה רוצה? אני מספר לו ואז אני קם."

"למחרת שוב אני חולם על הרב ברלנד והוא אומר לי אותו דבר. מה אותה רוצה? מה אתה רוצה? אמרתי: זהו, פעם שלישית זה מה' – הרב ברלנד קורא לי."

"אמרתי, אם ה' יתברך ירצה אני אפגוש אותו. אני הולך לקיוסק איפה שאני תמיד קונה דברים, אומר לעצמי, בא נשאל את הבן אדם, בת"א, בא נשאל בן אדם מקרי אולי הוא יביא אותי לרב ברלנד."

"אני שואל אותו, אתה מכיר את הרב ברלנד? כן, הוא קדוש! אני ממשיך לשאול אותו, אז איך אני מגיע אליו? אתה יודע איך?"

"עונה: כן, יש לי מס' של מישהו נראה לי יעזור לך."

"אני לוקח את המס' מתקשר, הבן אדם לא עונה, בלילה הוא חוזר אליי ושואל אותי מה אני רוצה?"

"אני רוצה להיפגש עם הרב ברלנד!"

"הוא שואל אותי מה הסיבה שלך? למה אתה רוצה? אני מתחיל לספר לו את הסיפור והוא ממש מתלהב, מתרגש מהסיפור ונותן לי את הכתובת ואת השעה."

"עכשיו אני פה, באתי להתפלל עם הרב ברלנד!"

זו הפעם הראשונה שראית את הרב ברלנד?

"כן!"

המניעות בדרך לצדיק לא מסתיימות ביציאה לירושלים

"ואז אני מגיע לפה לתחנה המרכזית בירושלים, מנסה לתפוס מונית לא מצליח, חצי שעה אף אחד לא נותן לי, אומרים, לא רוצים לנסוע לשם. אחרי חצי שעה שאני לא מוותר ככה נלחם, נלחם, בסוף מישהו לקח אותי, אני מגיע לפה."

"פה אצל הרב ברלנד אני פוגש את הרב נחמן הורביץ, אני מספר לו את הסיפור. הוא עוזר לי, טיילנו פה, הוא הביא אותי לאכול ארוחת צהריים. שם פתחנו שולחן, ואני מתחיל לספר לכולם כמו שאני מספר לכם פה, מספר לכולם את הסיפור, כולם באורות, כולם שמחים."

"היה כיף היה אורות, עצם זה שהגעתי לפה אני מרגיש שהתקרבתי, אני מרגיש בבית!"

אתה לא רוצה לעזוב את המקום ולחזור לת"א?

"לא!"

אז אתה מגיע מחר לראות את הרב, אתה נשאר פה?

"כן, התפללתי כ"כ חזק שאני אפגוש אותו!"

צאי חוזר לספר על תהליך הגיור בו החל בגיל 18, אך לא סיים וכעת הוא משלים אותו:

"אז אני עשיתי את תהליך הגיור, אבל לא סיימתי עד הסוף, היה חסר לי הבית דין, כנראה האמונה שלי לא הייתה 100%."

"אני מאמן לאיגרוף תאילנדי ואני תמיד סמכתי על הידיים שלי ואז אחרי 5 שנים עברתי תאונה. אני הולך ברחוב ודורסים אותי, מעיפים אותי, אני לא יכול להזיז לא את היד ולא את הכתף, כלום. ואז ריבונו של עולם התגלה בפניי, הציב לפניי אנשים דתיים, כל מי שסביבי היה דתי."

"אמרתי, וואו מה זה? התחלתי להתקרב לבורא עולם, אני מסתובב בלילה פתאום אני רואה איזה בית כנסת. אמרתי מה זה? איזה יפה!"

"מגיע להתפלל ופתאום מצאתי בית כנסת וכולם עוזרים לי, מחזקים אותי, הרבנים עוזרים לי, תבוא לשיעורי תורה. עכשיו ב"ה אני הולך לשיעורי תורה כל יום, רוצה, אך עדיין לא מניח תפילין, אבל מתפלל 3 תפילות ביום."

איך אתה מרגיש שהרב ברלנד קרב אותך מרחוק התפלל עליך?

"מדהים! לא יאומן, אני לא מאמין שהצלחתי לבוא לפה ראית אותי, התפללתי חזק כדי שאני אפגוש אותו!"

אתה יכול לתאר מה ראית שהרב מסר את השיעור? באיזה חדר זה היה? איך זה נראה בחלום?

"חדר בדיוק כמו שיש פה!"

הבית של הרב?

"כמו הבית כנסת של הרב באולם התפילות בדיוק! והוא ישב באמצע."

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

One comment

  1. חזק ואמץ ממש תודה רבה לאל ממש
    חזק חזק ונתחזק ממש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *