צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לאברכי כולל 'שובו בנים' בעיר העתיקה בבית מורינו הרב ברלנד שליט"א

סיקור השיעור לאברכים הלומדים תורה יומם וליל ○ תקציר מתוך השיעור

אלו אותם אברכים הממיתים עצמם באוהל התורה, מחצות הליל ועד לתפילת ערבית עם מורינו הרב ברלנד שליט"א, כפי שיסד להם מורינו הרב שליט"א – לאותם אברכים לפני ארבעים וחמש שנה.

אותם אברכים נכנסו לשיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בליל כ"א אב לפני תפילת מעריב. בתחילת השיעור מורינו הרב ברלנד שליט"א עסק בהלכות עדויות ועל דקויות שההתראה על דיני הריגה צריכה להיות. לאחר מכן דיבר על ניצול הזמן לגמרא. לאחר מכן דיבר על זמן ההתפתחות של הילד – בגיל 12 שהוא הזמן החשוב ביותר בחיים, וכדאי שהילד ישקיע בזמן זה כמה שיותר. והסביר על כך שהיום לא מלמדים את הילדים נכון את דברי הגמרא כגון באלו מציאות בעניין קב בארבע אמות, וכדרכו בקודש נכנס לתוך סוגיא זו והחל לעיין בה בדברי הגמרא והשיעורים. לאחר מכן המשיך לדבר בדברי אגדות בש"ס.

לאחר מכן הרחיב בדיבורים על מעלת מטה משה ועוד. בסיום השיעור דיבר מעניין מלחמת עמון ומואב על יהושפט (כמובא בדברי הימים-ב' פרק כ') על כך שעל ידי השירה וההודיה מתו בני עמון ומואב לפניהם בלא שעשו דבר. והסביר מדוע המשוררים אמרו רק "הוֹדוּ לַה' כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" כי כשגוי מת לא אומרים שירה כשם שאמר ה' למלאכי השרת על ים סוף – 'מעשי ידי טובעים בים…'.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *