צור קשר עם הרב ברלנד

כנס הכנה לאומן בהשתתפות הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לבחורי 'חבורת בני הנעורים שובו בנים'

ההכנה האמיתית לראש השנה אצל רבינו ○ חלוקת שי לבחורי החבורה מידיו של מורינו הרב ברלנד שליט"א ○ סיכום ותקציר מתוך שיעור אש להבה לבחורי החמד

בליל שישי אור לי"ט אלול התקיים כנס הכנה וחיזוק לנסיעה לאומן בראש השנה הבעל"ט. בכנס שאורגן ע"י 'חבורת בני הנעורים לעבודת ה' בקהילתנו הקדושה – שובו בנים', השתתפו למעלה ממאתיים בחורי חמד בל"ע השוקדים על לימודם וזוכים להדבק באורו של מורינו הרב ברלנד שליט"א.
עוד לפני תחילת הכנס, התקיים בכולל 'היכל הוראה' כמידי שבוע חבורה, אך השבוע לקראת ראש השנה, התקיימה החבורה מפי הר' דוב צוקר הי"ו – נכדו וגבאו של מורינו הרב שליט"א. שהכין את הבחורים לקראת התפילות בימים הנוראים ובפרט בימי ראש השנה. כמי שחקר את חזני ונוסחאות הימים הנוראים בברסלב, ר' דוב צוקר הרחיב על כך לבחורים, תוך שהוא מידי פעם אף מנעים בקולו בניגוני הימים נוראים.
לאחר סיום החבורה קרוב לחצות הלילה, הבחורים קיבלו כרטיס כניסה לכנס ההכנה לאומן שהתקיים בבית מדרשינו בהשתתפות מורינו הרב ברלנד שליט"א. למעלה ממאתיים בחורים מלאו את היכל בית מדרשינו, והחלו לשיר שירי רגש במשך מספר דקות.
בשעה עשרה לאחת בלילה נכנס מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לכנס, והחל במסירת שיעור אש להבה בנושאים רבים אך עיקר תוכנו היה ההכנה לנסיעה לאומן ר"ה.


בתחילת השיעור דיבר מעניין פרשת 'כי תצא' ומדוע זוכרים למרים רק את הצרעת. בהמשך השיעור מורינו הרב שליט"א דיבר על כך שאדם צריך לדעת שכל מה שמבקשים מרבינו מקבלים. וכן דיבר על כך שעיקר הנסיעה לרבינו צריכה להיות על ידי לימוד תורה בעיון, כי לפעמים אדם מגיע לציון והוא רק יורד, הוא לא מבין שהוא לא לומד תורה בעיון אז לכן הוא נופל בקדושה. וכן דיבר על כך שצריך בדרך לאומן לשמור את העיניים. ודיבר על ניצול הזמן בנסיעה לאומן, בפרט השנה שהנסיעות הם ארוכות, כאשר מורינו הרב מדגיש שעיקר הלימוד הוא לימוד בעיון בקצות החושן.

לאחר למעלה מחצי שעה של דברי אלוקים חיים באש להבה ממורינו הרב ברלנד שליט"א, מורינו הרב ברלנד שליט"א החל בשירי אומן… 'בך רבינו נגילה…' 'מי יתן לי אבר כיונה…', ובחורי החמד של 'חבורת בני הנעורים' עברו אחד אחד וקיבלו מידיו הקדושות של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א גארטל מתנת החבורה לקראת הימים הנוראים. כאשר כל בחור שעובר מורינו הרב ברלנד שליט"א מאיר לו פנים, ולחלק אף אומר מספר דברי חיזוק לפי ראות עיניו הטהורות.

לאחר סיום חלוקת הגארטלא'ך – בשעה 1:40 נעמד מורינו הרב שליט"א ואמר קדיש בניגונים באש להבה, ויצא מכנס ההכנה לאומן ראש השנה בשירת 'בך רבינו נגילה…', ועלה לביתו נאווה קודש. כאשר כל הבחורים הנרגשים יצאו במעגלים סוחפים בשירה וריקודים בשירי אומן וכיסופים לרבינו הקדוש.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *