צור קשר עם הרב ברלנד
חביטת הערבה על ידי מורינו הרב ברלנד שליט"א באדיבות 'ברסלב נצח נצחים'

פתקה טבא -חמש וחצי שעות תפילת הושענא רבה בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

בהושענא רבה יום החותם האחרון לאחר ראש השנה ויום הכפורים, זכינו לתפילת שחרית הלל הושענות ומוסף יחד עם מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, לפניכם הסיקור המלא מהתפילה:

תפילת שחרית והלל במשך ארבע שעות!
בשעה 5:15 נכנס מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לתפילת הושענא רבה במרפסת ביתו, כאשר כל המאות ואפילו קרוב לאלף איש ניתן לומר, שהגיעו להתפלל ב'יום הדין' יחד עם מורינו הרב ברלנד שליט"א עומדים ברחבת בית מדרשינו – אולם התפילות, כולם עטופים בלבן עם הטלית והקיטל. מיד כשנכנס החל באמירת הפיוט שערי ציון בקטעים הנהוגים לומר בחול המועד, לאחר מכן החל בזמירות הבוקר בחיות ובהתעוררות, לאחר זמירות הבוקר החל בתפילת שחרית – קורבנות, ובשעה 6:00 בירך על הטלית ואמר ברכות השחר, ולאחר מכן החל באמירת פסוקי דזמרה יחד עם ההוספות של הושענא רבה תפילה הדומה לתפילת שחרית ביום טוב, והאריך בשירה ובניגונים כשירת 'הושיעה את עמך' למעלה מעשר דקות, ו'הנחמדים מזהב' מספר דקות נוספות, לאחר שחרית בשעה 7:45 מורינו הרב הכריז כי כעת הפסקה של חמש דקות לנטילת הלולב, ואכן לאחר מספר דקות מורינו הרב שליט"א החל בשירת ההלל בניגונים בחיות עצומה במשך למעלה משעה ורבע, כבמיוחד בלטה שירת 'בצאת ישראל ממצרים' במשך עשרים וחמש דקות, ולאחר מכן בשירת 'הודו לה' כי טוב' במשך חצי שעה, תוך כדי שמורינו הרב עצר לנענועים כנהוג. לאחר מכן הניגון המעורר של 'אנא ה' הושיעה נא' במשך חצי שעה!! כל הציבור הגדול שהגיע לתפילה שר יחד עם מורינו הרב שר בחיות ובהתעוררות עצומה.

הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א באמירת ההלל הושענא רבה – צילום נצח נצחים

'הושיעה נא'
לאחר הלל החלו באמירת ההושענות גולת הכותרת של היום, במשך ארבעים דקות מילה במילה כשמורינו הרב מסתובב בהקפות יחד עם ארבעת המינים סביב בימת ספר התורה במרפסת, כשלאחר כל קטע מורינו הרב אומר את הפסוק המיוחד להושענא רבה. בפרט באמירת 'קול מבשר מבשר ואומר…' קולו הרם של מורינו הרב שואג את הפסוקים, וכל הציבור יחד עמו באש להבה! לאחר סיום אמירת ההושענות לפי חביטת הערבה מורינו הרב אמר את המזמור 'לדוד ה' אורי וישעי' ושירת 'אחת שאלתי' ארכה מספר דקות, לאחר מכן מורינו הרב חבט את הערבה באומרו שעל ידי חביטת הערבה מכניעים את כל כוחות הס"א וכל השונאים והמקטרגים ימחו.

קריאת התורה ומוספי היום

לאחר ארבעים דקות של אמירת ההושענות, קריאת התורה להושענא 'וביום השביעי' וכן מפטיר, ארבעה קרואים כשמורינו הרב שליט"א עולה בעליית רבינו הקדוש, לאחר מכן. מורינו הרב החל בתפילת מוסף ובחזרת הש"ץ עם הניגונים 'וקרב פזורינו' 'והביאנו לציון עירך' למעלה מעשר דקות, לאחר מוסף מורינו הרב שליט"א החל באמירת אנעים זמירות, ולאחר מכן תיקון הכללי, לאחר תיקון הכללי מורינו הרב מסר שיעור קצר ונכנס לביתו נאווה קודש בשירת 'בך רבינו נגילה' אשרינו שזכינו!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *