צור קשר עם הרב ברלנד

גרנו בבית של הסטייפלר – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א, בסיפור על מגורי משפחתו בביתו של מרן הסטייפלר זצ"ל

יום ד', כ"ב חשון תשפ"ג – מורינו הרב ברלנד שליט"א בגילויים מהעבר, פותח צוהר על חייו כאברך צעיר עם משפחתו בביתו של הסטייפלר.

אלה דברי קודשו:

היינו גרים ברחוב הרשב"ם בבית של הסטייפלר (הרב יעקב ישראל קַנִיֶּבְסְקִי, הסטייפלר [ט' בתמוז ה'תרנ"ט, 17 ביוני 1899 – כ"ג באב ה'תשמ"ה, 10 באוגוסט 1985] היה ממנהיגי הציבור החרדי ליטאי בישראל, מחבר סדרת הספרים קהלות יעקב על התלמוד), הוא נתן לנו את הבית שלו.

הסטייפלר יצא ב- א' ניסן, כשהבית שהוא היה צריך לעבור אליו עוד לא היה מוכן. הוא אמר לי, אני יוצא בכדי שיהיה לך זמן להכין את הבית עד פסח.

הכול היה שחור, הוא בחיים לא סייד את הבית, באמבטיה היו פתליות, לא היה כמו היום. לא היה כריים, במשך שנה שנתיים בישלנו על פתיליות וזה עושה עשן אדיר.

אתה עושה כביסה על פרימוס והפרימוס מתפוצץ, מתהפך.

לא היה פריג'ידר, אז שגי הייתה מחכה לאוטו של הקרח, אני הייתי בכולל אז היא הייתה מחכה לאוטו של הקרח. הייתי שם רבע בלוק בארון הקרח, לפעמים זה כבר היה נמס לגמרי ועוד לא הגיע האוטו של הקרח.

חיינו כמו לפני 3 אלף שנה, חוץ מזה שהיה לנו מים בצינורות. כי באומן גם מים בצינורות אין, כשאנחנו באים הם מזרימים מים רק כי משלמים לעיריה, אבל בלי זה אין שם מים בצינורות, הם צריכים להכין מים באמבטיה.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

שיעור לתושבי נתיבות במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

אמש יום רביעי ליל ד' ניסן התשפ"ד נכנסו אנשי שלומינו מהעיר נתיבות לשיעור בקודש פנימה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *