צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לאנשי שובו בנים מהעיר חולון בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני האחרון ליל כ' מרחשון, זכו להכנס אל הקודש פנימה קבוצה מתושבי העיר חולון – תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א, שזכו להתקרב על ידי תלמידו – הרה"ח הרב עופר ארז שליט"א שמחזקם ומעביר להם שיעורים במהפכת התשובה הגדולה בעיר חולון.

בשיעור מורינו הרב שליט"א דיבר על כך שהתחילו ללמוד את הירושלמי ועל הפנימיות שיש בלימוד ירושלמי, ועל לימוד הגמרא בעיון, לפניכם קטע מתוך הדברים;

"עַכְשָׁו מַתְחִילִים יְרוּשַׁלְמִי, עַל הַסִּפּוּר שֶׁל רַבִּי עֲקִיבָא – מַסְרְקוֹת שֶׁל בַּרְזֶל, כָּל הַסִּפּוּר שֶׁל הַיְּרוּשַׁלְמִי זֶה מַסְרְקוֹת שֶׁל בַּרְזֶל, שֶׁרַבִּי עֲקִיבָא זָכָה לְמַסְרְקוֹת שֶׁל בַּרְזֶל. כִּי כָּל הַיְּרוּשַׁלְמִי זֶה מְחַבֵּר אֶת הַלּוּחוֹת, לָכֵן לוֹמְדִים יְרוּשַׁלְמִי לְחַבֵּר אֶת הַלּוּחוֹת. אָדָם בָּא לָעוֹלָם לִלְמֹד אֶת הַיְּרוּשַׁלְמִי, עַכְשָׁו מַתְחִילִים יְרוּשַׁלְמִי. הַלֵּב שִׂמְחָה תִּקֵּן אֶת הַיְּרוּשַׁלְמִי. חַיָּבִים לִלְמֹד יְרוּשַׁלְמִי בְּכָל יוֹם, דַּף אֶחָד אַז גּוֹמְרִים אֶת זֶה בְּאַרְבַּע וַחֲצִי שָׁנִים. שְׁמוֹנֶה דַּפֵּי גְּמָרָא זֶה שָׁנָה, אַז יֵשׁ 'בְּרֵאשִׁית בָּרָא' אֲבָל דָּבָר רִאשׁוֹן זֶה לִמּוּד הַגְּמָרָא הָרֶבֶּ'ה אוֹמֵר, זֶה הָרִאשׁוֹנִים וְהָאַחֲרוֹנִים כָּתוּב בְּיוֹרֶה דֵּעָה צָרִיךְ לִלְמֹד רִאשׁוֹנִים וְאַחֲרוֹנִים וְאֶת הָרֹא"שׁ וְאֶת הָרִי"ף יֵשׁ רְשִׁימָה שְׁלֵמָה שֶׁאֲנָשִׁים לֹא יוֹדְעִים אֶת זֶה, חוּץ מִשׁוּבוּ בָּנִים אַף אֶחָד לֹא יוֹדֵעַ אֶת הַהֲלָכָה הַזֹּאת…"

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לאנשי חולון

והסביר מתוך הליקוטי הלכות ביורה דעה שׁם, עניין יוסף הצדיק, וכן דיבר מענינא דיומא על עניין הבחירות שהיו, ועל הניצחון הגדול שהיה בחסדי שמים. לאחר מכן דיבר על עניין הפרשה וקישר את זה בעיון התורה האם אח יכול לקדש את אחותו הקטנה, ומה תוקף קידושין אלו, כְּלָבָן את רבקה. לאחר מכן דיבר על כך שיוסף היה בלבו על יעקב שלא קבר את רחל בעיר, אלא קברה על אם הדרך, והסביר כדרכו שהכל היה על פי הדיבור כי אם היה עוד מאה מטר בתוך העיר, בשביל להכנס היה צריך מסירות נפש, כקבר יוסף הצדיק שבשכם. לאחר מכן דיבר על עניין פטירת יעקב. וכן דיבר מהניסים שהיו לחשמונאים בחנוכה.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לאנשי חולון

ובסוף השיעור חזר לעניין קטנה שנתקדשה שלא לדעת אביה, וכשאביה מחה לאחר שהתחתנה כבר, והסביר בנופת צופים מתוך שו"ת הראנ"ח את סיכום הסוגיא לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא. לאחר קרוב לחמישים דקות של שיעור אש להבה, סיים את השיעור בקדיש, והמשתתפים המחוזקים יצאו לתפילת מעריב כבכל ערב ברוב עם בהשתתפותו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בחצר אולם התפילות.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *