צור קשר עם הרב ברלנד

חנוכת הבית – הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א הגיע לחנוך את משכנה החדש של ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' • גלריית תמונות

חנוכת הבית לישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' ○ שיעור אש להבה ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א על לימוד הגמרא וחשיבות ניצול הזמן ○ גלריית תמונות מרהיבה

צילום: 'מכון קרן הצדיק'

בתחילת שנת הלימודים – ה'תשפ"ג זכו תלמידי ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' בנשיאות מורינו הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לעבור למשכן חדש, בעקבות כך שעם ריבוי הבחורים בקהילתינו הקדושה כ"י, בית המדרש וחדרי השיעורים במשכנה הקודם של הישיבה היו צרים מלהכיל את למעלה ממאה חמישים הבחורים השוקדים על תלמודם יומם ולילה ומנצלים את ימי הבחרות כדבעי מול הגמרא הקדושה. כאמור עם פתיחת זמן 'אלול' הבחורים עברו למשכנה החדש של הישיבה בבנין ישיבת קמניץ על פני הרחובות יחזקאל – עזרא, הישיבה מורחבת ומפוארת עם היכל גדול וחדרי שיעורים מרווחים לכל שיעור ושיעור.
עם מעברה של הישיבה הקדושה למשכן החדש, מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א הביע את רצונו מספר פעמים להגיע לחנוך את המקום. אך כשם שעל כל דבר שבקדושה יש מניעות גם כאן, בכל הזדמנות שנוצרה להגעת מורינו הרב שליט"א צצה לה מניעה אחרת.

בחסדיו העצומים וברחמיו המרובים עמנו זכו משגיחי הישיבה רבניה ותלמידי הישיבה היום לבקורו לראשונה של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שהגיע לחנוך את הישיבה ולהתרשם מבחורי החמד פרי עמלו. מורינו הרב שליט"א הגיע לישיבה הקדושה עם סיום השיעור בסדר ב' – בשעה 16:45 ונכנס להיכל הישיבה בשירת אור זרוע של מאה וחמישים בחורי החמד של ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת'. מיד איך שהתיישב מורינו הרב שליט"א בכסאו החל במסירת שיעור אש להבה למעלה משעה כאשר הוא מדבר בעיקר בחשיבות לימוד הגמרא בסדרי הישיבה, וחשיבות ניצול הזמן גם מחוץ לסדרי הישיבה כאשר לאחר סיום תפילת מעריב עם מורינו הרב שליט"א לנצל את הזמן ללימוד פוסקים מפרשים ומדרשים וזה ההכנה האמיתית לחתונה כאשר הוא מביא ראיה מפרשיות השבוע שיעקב אבינו השתקע בשֵׁם וָעֵבֶר ארבע עשרה שנה. וכן חיזק על עניין השכמת הבוקר לתפילת שחרית, ושמירת עיניים וקדושה, וזריזות במקוה כאשר הוא מזכיר את הגמרא בחולין בדף כ"ד שרבי חנינא היה בן שמונים וחלץ מנעלו על רגל אחת בבית המרחץ. ועוד הוסיף להרחיב בפרשיות השבוע בעניין מכירת יוסף וקבורת רחל הנזכר בפרשת השבוע.

לאחר למעלה משעה של שיעור אש להבה מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א חילק לבחורים המצטיינים שזכו לשמור על הזמנים ולשקוע בתורה הקדושה בסדר המיוחד שלאחר תפילת שחרית, וכן בסדר שלישי במסגרת המפעל 'נצור תורתי', וכן בימי שישי. כל בחור זכה לקבל ממורינו הרב שליט"א את אחד מספריו – אש מוהר"ן על הפרשה, או את הספר אור הבינה (בענייני החנוכה). כאשר ניכר על פניו הטהורות של מורינו הרב שליט"א את ההתרגשות הגדולה מכל בחורי החמד שמנצלים את זמנם ללימוד התורה הקדושה בסדרי הישיבה ואף מחוצה להם. לאחר סיום חלוקת הספרים לבחורי החמד המצטיינים – מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א יצא בשירת 'אור זרוע לצדיק ולישרי לב שמחה' מהיכל ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' וחזר לביתו נאווה קודש.

בשיעור בהיכל הישיבה – צילום מכון קרן הצדיק

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בחלוקת הספרים לבחורים המצטיינים

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *