צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לבחורים המצטיינים בישיבת חכמה ודעת במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

מבצע לבחורי שיעור ב' וג' בישיבת חכמה ודעת ○ תקציר מתוך השיעור

אמש התקיים שיעור לתלמידי ישיבת חכמה ודעת בבמענו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א. הבחורים משיעורים ב'/2 וג'/2 עמלו בחודשים האחרונים במבצע חיזוק מיוחד שבסופו זכו להכנס אל הקודש פנימה לשיעור ארוך ומיוחד לבחורי החמד של ישיבת 'ברסלב חכמה ודעת' בנשיאותו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

בתחילה השיעור דיבר מורינו הרב שליט"א בחיזוק לימוד הגמרא, וכן דיבר בעניני החנוכה, לאחר מכן עבר לדבר בעניין מכירת יוסף בפרשת וישב, ושאר פרשיות השבוע כשהוא מאריך בעניין הברכות שקיבל יעקב, וכן על קבורת רחל שנקברה על פי הדיבור. בהמשך השיעור חיזק מורינו הרב שליט"א את הבחורים על ההשמכה המוקדמת, ודיבר בעיון התורה בנכתב ברמב"ם שגם אדם שנחתכו לו שני הסימנים עדיין יכול לקדש ולגרש. ועוד דיבר במספר ענינים נוספים בעיון התורה במחלוקות הראשונים והאחרונים במספר סוגיות בש"ס אבר מן החי, שבעצם זה היה שורש המחלוקת של האחים ויוסף הצדיק. כשהוא מאריך בעיקר בסוגיית בן שפחה, האם נחשב ממזר, או שנחשב כבן ואם נחשב כבן האם לעניין ירושה או לעניין שהוא ישראל לכל דבר ועניין. בעומק סוגיה זו סיים מורינו הרב שליט"א את השיעור לבחורי הישיבה, לאחר מכן התעניין במצב לימודם וברכם שיזכו לעלות מעלה מעלה בתורה ויראת שמים בדרכו של רבינו הקדוש.

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *