צור קשר עם הרב ברלנד

ומנותר קנקנים • כנס חנוכה וסיום הש"ס השנתי לבחורי חבורת בני הנעורים דק"ק שובו בנים

מעמד חלוקת פרסים וחלוקת הש"ס מחדש ○ דברי רבני הקהילה לבחורי החמד ○ שירי חנוכה ושירי התעוררות ○ שיעור אש להבה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א ○ סיום הש"ס על ידי בחורי החבורה ○ חלוקת 'חנוכה געלט' ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ○ תוכנית קילקרים מעניינת ומקורית

כמידי שנה גם השנה ליל שישי נר שישי דחנוכה תשפ"ג, התקיים כנס חנוכה וסיום הש"ס ולאחר שלוש שנים זכו בני חבורת בני הנעורים בראשות ר' נחמן הס הי"ו שמורה דרכינו ומאיר נתיבותינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א יגיע להשתתף בכנס חנוכה.

הכנס נערך באודיטוריום 'קרל נטר' שברמת אשכול, החל מהשעה שמונה וחצי בערב החלו מאות בחורים למלא את האודיטוריום, מאות בחורים החל בשיעור א' ישיבה קטנה וכלה בבחורי הישיבה גדולה. בתחילת הכנס נשא דברים הרה"ח ר' שלמה אלמליח שליט"א שחיזק את הבחורים בעניני חנוכה. לאחר מכן חולקו חוברות 'לוח שיעורים קבועים' כאשר ר' נחמן הס מתחיל לחלק בזה אחר זה מסכת אחר מסכת מתוך הש"ס הבא שילמדו בחורי החבורה עד חנוכה תשפ"ד. לאחר סיום חלוקת הש"ס, עלה לדבר הרה"ח ר' מיכאל גול שליט"א שדיבר מעניין תורה ח' הקשורה לחנוכה וחיזק את הבחורים בסיפורי הוד והדר משקיעותו העצומה של מורינו הרב שליט"א בתורה ועבודת ה'.  לאחר שיחתו המחזקת של הרב מיכאל גול שליט"א חולקו לבחורי החבורה מסיימי הש"ס שי – סידור מעור אמיתי ומהודר. לאחר חלוקת השי עלה לדבר הרה"ח ר' מאיר מלכה שליט"א שאף הוא הוסיף על כולנה בשיעור מרתק מתוך ליקוטי הלכות מעניני החנוכה וכיצד בחור צריך לקחת הלכה למעשה את הדברים.

בשעה 21:45 החלו בשירי התעוררות כשחלק מהשירים מזמירות חנוכה, וכך תוך כדי השירה האדירה של מאות הבחורים נכנס מורינו הרב שליט"א לאודיטוריום כשמאות הבחורים עומדים לכבודו וממשיכים בשירה 'ומנותר… ומנותר קנקנים…' כך במשך חצי שעה שרו שירי רגש יחד עם מורינו הרב שליט"א בהתעוררות עצומה.

לאחר למעלה מחצי שעה מורינו הרב שליט"א החל במסירת שיעור בקולות וברקים כשעיניו עצומות, לבחורי החמד כאשר מורינו הרב שליט"א מתחיל עם עניין תורה ח' "ראיתי מנורת זהב" המדברת מעניין החנוכה, והמשיך לדבר באש להבה מנס חנוכה שזכו להתגבר על תרבות יוון הכדורגל וכל מיני הספורט כשהוא מעורר את הבחורים להתרחק מדברים אלו. לאחר מכן דיבר בחריפות על סכנת האינטרנט והמכשירים הפסולים אשר מורידים את האדם לשאול תחתיות. בהמשך השיעור דיבר מגדולת ימי החנוכה שבהם מתפשטים מכל גשמיות, ואפשר לזכות למעלות נשגבות בפרט מי שהולך להתבודד בשדה בימי החנוכה. לקראת סוף השיעור חיזק את עניין ניצול הזמן של הבחורים, ובפרט שצריך לנצל את השעות שמחוץ לסדרי הישיבה ללימוד הסדר הקבוע של מורינו הרב שליט"א את שמונת דפי הגמרא וחמשת פרקים רמב"ם ולסיימם כך כל שנה.
בסיום השיעור מורינו הרב שליט"א ערך קבלת עול מלכות שמים בשאגות של מאות בחורים שמע ישראל, ה' מלך, ה' הוא אלוקים.

לאחר השיעור עלה הרב נחמן לפיד שבשנה האחרונה זכה להפוך לחתן אך בכנס שנה שעברה קיבל על עצמו את סיום המסכת האחרונה נידה, וסיים יחד עם מורינו הרב שליט"א את הש"ס לאחר מכן אמר קדיש דסיום הש"ס. עם סיום הקדיש התזמורת החלה לפצוח בשירה בחדווה דאורייתא, כשכל הבחורים מתחילים לרקוד לשמוח לגומרה של תורה, יחד עם שמחת החנוכה.

תוך כדי השירים והריקודים בחורי חבורת בני הנעורים עברו כל אחד וקיבלו מידיו הקדושות של מורינו הרב שליט"א 'חנוכה געלט' – מעות חנוכה מתנת חבורת בני הנעורים. לאחר סיום חלוקת המעות חנוכה למאות הבחורים מורינו הרב שליט"א יצא בשירה ובריקודים לעבר רכבו, וחזר לביתו נאווה קודש.

כאשר באודיטוריום כנס החנוכה ממשיך עם תוכנית מעניינת 'קליקרים' בהם הבחורים נדרשים לענות על ידי שלט על שאלה בפרק הזמן המהיר ביותר. כאשר התחרות מתחלקת לקבוצות, וליחידים. בתוכנית נשאלו שאלות על ההיסטוריה של מורינו הרב שליט"א, הלכות, ואף שאלות מבדרות המרבות שמחה, תוך הקפדה על סוג השאלות על מנת לא לפגוע באף אדם. לאחר סיום הקליקרים חולקו לבחורים שי סידור "כחיצים ביד גיבור" אשר יש בו כל מה שבחור הנמצא בקהילתינו הקדושה, החל מתיקון חצות ועד לתיקון הכללי עם הוספות ותפילות.

רק בשעה 1:30 בלילה הסתיים כנס החבורה השנתי של בחורי 'חבורת בני הנעורים'. בשירה וריקודים תוך שהבחורים מאושרים מלאים וגדושים באור העצום שזכו לו בכנס חנוכה השנתי שילווה אותם בחיזוק אדיר להמשך זמן חורף הבעל"ט במטען אדיר של אהבת התורה ויראת שמים בדרכו של רבינו הקדוש כפי שמאיר לנו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה מכנס חנוכה בהשתתפותו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א באדיבות "מכון קרן הצדיק":

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *