צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א למתפללי בעל השדה מחולון

בית הכנסת בעל השדה בחולון ○ תקציר מתוך השיעור של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

בית הכנסת בעל השדה בחולון הינו אבן שואבת של צעירים רבים המבקשים לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו. בית הכנסת שבראשו עומד תלמידו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – הרה"ח המשפיע הרב עופר ארז שליט"א שמגיע מידי יום שלישי להצית בלבם של כל מתפללי בית המדרש את הקרבה והאהבה לבורא עולם.

ביום רביעי האחרון ליל י"ב טבת נכנסו אל הקודש פנימה כארבעים איש ממתפללי בית המדרש ובעיקר מאותם צעירים המתקרבים לדרך ה'. לשיעור מיוחד מפי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעונו.

בתחילת השיעור מורינו הרב שליט"א החל בפרשת השבוע ויחי מברכות הבנים ומהסוֹד ששׁיכל את ידיו מעל אפרים ומנשה. לאחר מכן דיבר משמעון ולוי שהרגו בשכם, כמובא בפרשת השבוע. לאחר מכן דיבר וסיפר עד כמה הכופרים הכי גדולים באמת בסתר לבם ידעו שיש את ה' בעולם, וחזרו בתשובה בסוף ימיהם, כמו 'אחד העם' וכו'. לאחר מכן דיבר מפרשת ויגש מכך שמצאו את הגביע באמתחת בנימין.

הָאַחִים הֶאֱמִינוּ שֶׁהוּא [בִּנְיָמִין] גָּנַב וְנָתְנוּ לוֹ מַכּוֹת, עַל כָּל מַכָּה הוּא קִבֵּל עוֹד קִיר בְּבֵית הַמִּקְדָּשׁ, אִם הָיָה מְקַבֵּל עוֹד מַכָּה אַחַת בְּאַהֲבָה הָיָה מְקַבֵּל אֶת כָּל בֵּית הַמִּקְדָּשׁ. כָּכָה דְּרוֹם מִזְרָח שַׁיָּךְ לִיהוּדָה, בַּמִּזְבֵּחַ עַל הַיְּסוֹד. עַל הַמִּילִימֵטֶר כְּפִי הַמַּכּוֹת שֶׁהוּא קִבֵּל כָּכָה הוּא קִבֵּל אֶת כָּל בֵּית הַמִּקְדָּשׁ.

לאחר מכן דיבר מכך שאם השבטים היו יודעים היכן בית המקדש, לא היו מסכימים להגרלה בחלוקת הארץ. וכל שבט חשב ש'המקום אשר יבחר' הוא בחלקו. לאחר מכן דיבר מעניין חודש טבת שהוא גמטריא "הנה מקום אתי"  שהוא סוד נקרת הצור. ובעשרה בטבת היה צריך לרדת בית מקדש של אש. לאחר מכן דיבר מעניין כך שאליעזר ראה ברוח הקודש שיצא מרבקה גם עשיו ולא רצה להביא ליצחק כזה שידוך. ובתוך כך דיבר מברכות יצחק לעשיו. אבל האמת היא שהצדיק יודע הכל, ולמרות שיש קושיות, רבינו אומר שאם יש קושיא לאדם שיצעק לה'. לאחר מכן דיבר מסוד "בדרך אפרת" שזה חיבור רחל ולאה.
בהמשך השיעור דיבר מסוד המנעלים, שהריקודים הם עושים נעלים לשכינה, ודיבר מכך שאצל האמהות השמן לא נשרף כמו בחנוכה, ולמרות כך עשיו לא עשה תשובה. ובתוך הדברים דיבר מעניין ניצול הזמן כגון ללכת לקברי צדיקים בבין הסדרים. בסוף השיעור חזר לעניין הגביע, ומכך שיהודה אמר ליוסף וכי אנחנו צריכים את הגביע שלך יש לנו די ממון. ויוסף אמר לו אינני פוחד ממכם. אבל ברגע שראה את שני שערותיו של יהודה מזדקרות הבין שהעולם בסכנה, ומיד התגלה וצעק אני יוסף אני יוסף אני יוסף!

בשיעור למתפללי בעל השדה מחולון י"ב טבת

במילים אלו סיים מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א את השיעור ולאחר קדיש בירך את כל המשתתפים בשיעור ויצא לתפילת מעריב ברוב עם ממרפסת ביתו!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

הַיּוֹם יוֹם אֶחָד לָעֹמֶר • נוסח ספירת העומר ותפילה מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לחסד שבחסד

סדר נוסח ספירת העומר (ספרד): לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, לְיַחֲד שֵׁם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *