צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לכולל מתקרבים מהעיר פתח תקווה במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

פעילות המתקרבים בעיר פתח תקוה ○ תקציר מתוך השיעור

גם בעיר פתח תקוה התגבשה לה קבוצה של אברכים ליטאים שהתקרבו לאור הגדול, כשרוב הקבוצה זכו להתקרב דווקא לאחר שנות הרדיפה הגדולות – בשנתיים האחרונות. מידי שבוע וכן בהילולות צדיקים הם נפגשים בכל פעם במקום אחר ומתחזקים יחדיו. אותה קבוצה זכו ביום שני האחרון ליל כ"ד טבת להכנס אל הקודש פנימה לשיעור מיוחד מאת מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפני תפילת מעריב בסלון ביתו.

את השיעור החל מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בעניין גדולת ומעלת יום ההולדת, לרגל יום גינוסיא דמלכא שחל באותו יום – כ"ג טבת כשהוא מאריך לדבר עד כמה אדם יכול לפעול באותו יום, ומביא מקורות לדבריו מהמדרשים ומדברי חז"ל. בהמשך השיעור דיבר על ענוותנתו של יהושע ומיום פטירת המרגלים שנקבע כיום תענית.

בהמשך דיבר באש להבה מחיוב לימוד גמרא על אף שמתקרבים לברסלב צריך לדעת לא לעזוב את לימוד הגמרא בעיון, ותוך כדי החל לדבר בארוכה בעניין סוגיית חרדל ודבורים עם כל המפרשים. תוך כדי דיבר גם מעניין שמשון שלקח אשה מפלישתים, וממלחמת דוד וגֹלית, ודיבר בסוגיית הקצות החושן במה קידש דוד את מירב, והרי בכך שהרג את גֹליית לא יכול לקדשה כי איננו שְׁוה פרוטה, ועוד דיבר בעניין דוד מהגמרא בסנהדרין י"ט ע"ב. בסיום השיעור עסק בעניין פרשת השבוע שמות על יוכבד שנקראת 'שפרה' משום שמעלה את כל התפילות של עם ישראל כמו שופר.

לאחר למעלה מחמישים דקות של שיעור מורינו הרב שליט"א אמר קדיש ויצא למרפסת ביתו לתפילת מעריב ברוב עם כמידי ערב.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *