צור קשר עם הרב ברלנד

הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור במעון קודשו לכולל ובית המדרש אפיקי מים בחולון

תלמידי מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בכולל ובית המדרש אפיקי מים חולון, זכו אמש ליל ד' שבט להכנס אל הקודש פנימה לשיעור ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין פרשת בֹּא "מי ומי ההולכים" שהם יהושע וכלב, וכן דיבר ממכת בכורות שמשה אמר לפרעה אתה תבוא אלי. לאחר מכן בתוך העניין דיבר על מעלת הדר בירושלים. בהמשך דיבר מהמעשה במסכת חגיגה ברבי אלעזר בן ערך שדיבר במעשה מרכבה וירדה אש מהשמים, ומלאכי השרת הקיפוהו. ולאחר מכן דיבר על גבורתם של מרים ויוכבד שלא שמעה בקול פרעה. והזכיר על בתיה בת פרעה שהצילה את משה רבינו ולא שמעה אל פרעה.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי חולון

בהמשך סיפר על גודל העבודה ה' של ר' הירש ליב ליפל זצוק"ל ומכך שראה בעיניו כאשר היה כמשמשו, את עבודת ה' הנוראית בקור. לאחר מכן דיבר מכך ששאול לא המתין לשמואל לפני שהתחיל במלחמה.
בהמשך השיעור דיבר מתוך המדרש רבה על סיפור דניאל ובלשצאר, ומכך שדריוש וכורש הרגוהו וגסס עד הבוקר כי אין מלכות נוגעת בחברתה כמלֹא נימה. 

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי חולון

ודיבר מכך שראה משה את ענותנותו של יהושע – שאמרו שאם משה מת ולא נכנס לארץ כנבואת אלדד ומידד, אז לא נכנסים, ויהושע שרצה להכנס חשבו שרוצה שמשה ימות והוא יתמנה עליהם ח"ו, והלכו להרוג אותו, ואף על פי כן הלך עמם לתור את הארץ. ודיבר מסוד "לתור את הארץ" שהוא עניין לאה. בסיום השיעור דיבר מהמעשה של רבי אלעזר בן ערך המובא במסכת שבת קמ"ז ע"ב שהיה תלמיד ששינה את המילה מ"החדש" ל"החרש" וכל המעשה המובא שם.
לאחר השיעור מורינו הרב שליט"א אמר קדיש ויצא לתפילת מעריב כמידי ערב.

מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א בשיעור לתושבי חולון
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *