צור קשר עם הרב ברלנד

איך הרב ברלנד למד עם בנו כל יום? תלמד עם הילדים, זה כל החיות שלהם! החיזוק היומי

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אלפי מלאכים שברא בלימודו אומרים איתו שלום עליכם

יום ב', כ"ט שבט תשפ"ג – "תלמד עם הילדים, זה כל ההנאה שלהם"

אלה דברי קודשו:

אדם התחיל ללמוד ב 8 בבוקר עד 20:30, או מ 9 (בבוקר) עד 21:30 עם התפילה הוא הספיק להגיד שש מאות אלף אותיות. הוא אמר תהילים, עשה התבודדות, זה 600 אלף אותיות, אז הוא צריך להגיד שלום עליכם בשולחן שבת.

600 אלף אותיות כפול 6 ימי השבוע (כל המלאכים שאדם בורא בלימודו), זה 3 מיליון ו 6 מאות אלף אותיות – כל אלה המלאכים שהאדם ברא בלימודו אומרים איתו שלום עליכם.

אדם צריך לדעת שאם הוא התחיל שחרית, היום מתחילים שחרית ב 5:30, הנץ החמה 6:37. מ 5:30 ועד 18:00 בערב זה 12 וחצי שעות, הוא לא יצא מהישיבה.

הוא נשאר בישיבה, הוא הביא סנדוויצ'ים לישיבה, הוא צם כל היום, הוא יאכל בערב ב 18:30. הוא צריך 12 וחצי שעות לא לאכול כלום, הוא יכול לשתות משהו, טיפה מהברז, להביא איתו בקבוק חלב, או מיץ גזר.

אז אדם ב 12 שעות יכול להספיק להגיד 744 אלף אותיות, אחרי זה הוא הולך לישון. הוא בא הביתה קורא קריאת שמע עם הילדים – אחרי מעריב עד שהילדים נרדמים הוא לומד איתם את הפרשה, קצת את הגמרא שהם למדו.

הילד צריך לראות שהאבא יושב איתו, אני הייתי יושב עם נחמן תמיד לפני שהוא הלך לחדר, בבוקר מוקדם לפני שהוא הלך לחדר (הרב מדבר עם הרב נחמן שלידו). ברבע ל 8 הוא כבר יצא מהבית להגיע לתלמוד תורה 'תורת אמת'.

אז מ 7:30 עד רבע ל 8, רבע שעה היינו חוזרים על כל מה שהוא למד יום קודם. כי בלילה חזרתי מאוחר, אז בבוקר לפני שהוא הלך לחיידר, שבע וחצי עד 8. נחמן היה קם מוקדם, הוא התלבש בשניה (הרב מספר על בנו).

ככה צריך לנהוג כל החיים – כמו שהוא למד אתמול אז הוא יודע שהוא יחזור על זה עם אבא שלו.

אז יש לו טיפה חיות, טיפה הנאה מהלימוד.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *