צור קשר עם הרב ברלנד

אדם נברא להתענג על ה' – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "המסילת ישרים זה האלף בית של התנהגות האדם שאדם אסור לו להסיח דעת מהגמרא לשניה"

 "אָז תִּתְעַנַּג עַל ה'" (ישעיהו נח יד)

"הֵן בְּעָווֹן חוֹלָלְתִּי וּבְחֵטְא יֶחֱמַתְנִי אִמִּי" (תהילים נא ז)

"וַיִּרְאוּ אֶת צְרֹרוֹת כַּסְפֵּיהֶם הֵמָּה וַאֲבִיהֶם וַיִּירָאוּ" (בראשית מב לה)

יום ד, א' אדר תשפ"ג – "איפה שאני הולך הגמרא ביד"

אלה דברי קודשו:

כל העניין שיהיה לאדם הנאה מהלימוד, זה העניין, "אָז תִּתְעַנַּג עַל ה'" (ישעיהו נח יד) – אדם נברא להתענג על ה'. ר' נתן מביא את זה בליקוטי הלכות, זה פרק ראשון במסילת ישרים (לרמח"ל).

הבית ישראל (רבי ישראל אלתר, כ"ד בתשרי ה'תרנ"ה, 24 באוקטובר 1894 – ב' באדר ה'תשל"ז, 20 בפברואר 1977, היה האדמו"ר הרביעי בשושלת אדמור"י גור) היה לומד מסילת ישרים כשהוא היה נוסע לבני ברק. הוא היה אומר, אפילו שאני הרבי מגור אני חייב ללמוד מסילת ישרים.

צריך לפתוח מסילת ישרים וללמוד את זה, זה אלף בית של ההתנהגות, של המוסר שאומר, אדם אסור לו להסיח דעת מהגמרא לשניה – מגיל 13 הוא כבר לא מסיח דעת מהגמרא, הוא הולך עם הגמרא ביד.

כל מקום עם הגמרא ביד לאיפה שאני הולך – היום זה קצות החושן, אבל אז (לפני שיצא הקצות) זה היה הגמרא. לא זזים בלי הגמרא, עוד סוגיה ועוד סוגיה.

אם לומדים בדרך נפתח המוח יותר, בלימוד בדרך כל שניה אתה בעולם חדש. כל שניה אתה כבר בעולמות חדשים, כל פסיעה אתה נמצא בצבירה חדשה.

משה קיבל את כל התורה יחד עם כל החידושים, בכל תורה ק'א הרב'ה אומר שצריך ללמוד בעיון. יש כאלה שאומרים שברסלב זה לגרוס את הלימוד – זה לא נכון. הרב שיק אמר לגרוס, אבל זה לא נכון, הרב'ה אומר שברסלב זה רק על ידי לימוד בעיון.

זו תורה שלימה בליקוטי מוהר"ן ק'א, חוץ מעוד מקומות. רבינו אומר שיש תלת חללי גלגלי דמוחא, שלושה גלגלי חללא דמוחא בלימוד הגמרא, ואם לא לימוד הגמרא אז המוח לא יכול לעמוד מול התאוות, התאוות יותר חזקות.

אפילו עשו שראה שהנר של אימא שלו לא כבה לעולם, עשו מגיל אפס רואה שהנר של אימא שלו לא כבה לעולם. אימא שלו בגיל 3 התחתנה, בגיל 23 היא ילדה אותו והיא חיה עד גיל 133 כמו קהת. אז 110 שנה הוא ראה אצל אימו שהנר שלה לא כבה לעולם. הוא רואה ניסים ונפלאות, הוא ראה ענן על האוהל.

הוא רואה שהוא עושה ארוחה ל 10 איש, פתאום מגיעים 100 אנשים והאוכל מספיק ל 100. גם העיסה עושה לחם ל 100, מגיעים אלף זה מספיק לאלף – עשו רואה ניסים וזה לא עוזר, הניסים לא מכניעים את היצר הרע, רק לימוד הגמרא.

אנשים שואלים, הרי היינו באומן, היינו בככה, אז למה הייצר הרע לא נחלש? כי "הֵן בְּעָווֹן חוֹלָלְתִּי וּבְחֵטְא יֶחֱמַתְנִי אִמִּי" (תהילים נא ז).

עכשיו צריכים 120 שנה להילחם ביצר הרע, "וַיִּרְאוּ אֶת צְרֹרוֹת כַּסְפֵּיהֶם הֵמָּה וַאֲבִיהֶם וַיִּירָאוּ" (בראשית מב לה), כי הטומאה בלידה נדבקת בילד לכל החיים, לכן הוא לא יכול ללמוד, לא יכול להתפלל, כי הטומאה דבוקה בו.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *