צור קשר עם הרב ברלנד

מה יעשו כולם שיבוא המשיח? למה הילד לא מצליח בלימודים? החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "צריך להתנער מחטא ההולדה"

"הֵן בְּעָווֹן חוֹלָלְתִּי וּבְחֵטְא יֶחֱמַתְנִי אִמִּי" (תהלים נא ז)

"אָז תִּתְעַנַּג עַל ה'" (ישעיהו נח יד)

"וַיִּרְאוּ אֶת צְרֹרוֹת כַּסְפֵּיהֶם הֵמָּה וַאֲבִיהֶם וַיִּירָאוּ" (בראשית מב לה)

"וְלִזְבוּלֻן אָמַר שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ וְיִשָּׂשכָר בְּאֹהָלֶיךָ" (דברים לג יח)

"יִשָּׂשכָר חֲמֹר גָּרֶם רֹבֵץ בֵּין הַמִּשְׁפְּתָיִם" (שם לג יד)

"נַפְתָּלִי אַיָּלָה שְׁלֻחָה הַנֹּתֵן אִמְרֵי שָׁפֶר" (שם מט כא)

"עַמִּים הַר יִקְרָאוּ" (דברים לג יט)

"עתידה חיטה שתיתמר כדקל ועולה בראש הרים. ושמא תאמר: יש צער לקוצרה?… הקב"ה מביא רוח מבית-גנזיו ומנשבה עליה ומשירה את סולתה, ואדם יוצא לשדה ומביא מלוא פיסת ידו וממנה פרנסתו" (כתובות קיא,ב)

יום ב, ו' אדר תשפ"ג – "מה זה הלימוד ליבה האמתי?"

אלה דברי קודשו:

אנשים שואלים, היינו באומן, היינו בככה.., למה היצר הרע לא נחלש?!

כי, "הֵן בְּעָווֹן חוֹלָלְתִּי וּבְחֵטְא יֶחֱמַתְנִי אִמִּי" (תהלים נא ז), אדם נולד ע"י היצר הרע – עכשיו צריכים 120 שנה להילחם ביצר הרע.

"וַיִּרְאוּ אֶת צְרֹרוֹת כַּסְפֵּיהֶם הֵמָּה וַאֲבִיהֶם וַיִּירָאוּ" (בראשית מב לה), כי הטומאה בלידה נדבקת בילד לכל החיים, לכן הוא לא יכול ללמוד, לא יכול להתפלל, כי הטומאה דבוקה בו.

אדם צריך לעשות תשובה על הטומאה של ההולדה שלו, הרב'ה מביא כאן בתורה י"א שאדם צריך לעשות תשובה על ההולדה. "וַיִּרְאוּ אֶת צְרֹרוֹת כַּסְפֵּיהֶם הֵמָּה וַאֲבִיהֶם וַיִּירָאוּ" – 'וַיִּרְאוּ', כי אי אפשר להביא תולדה בלי תאווה, אבל צריך מהר להתנער מזה, לנקות את זה, להתפלל על זה.

כשהוא רואה צְרֹרוֹת כַּסְפֵּיהֶם בשקם הוא צריך לעשות תשובה על זה, כי ע"י לימוד התורה צריך לחבר את הקב"ה ושכינתא.

הרב'ה אומר חידוש נורא שלא ראיתי בשום ספר בעולם, כשלעתיד לבוא יגיע משיח צדקנו, מי שלא יוכל ללמוד יעשה כיסאות, יעשה שולחנות, יעשה.., ויחלקו את זה בחינם. אנשים יצטרכו ליצור דברים ואת הכל יחלקו בחינם.

לכל אחד יהיה מספיק אוכל, כתוב (כתובות קיא, ב) שענבה (ענב בלשון הגמרא) אחת תספיק ל 100 שנה. עם ענבה אחת יהיה לאדם יין לכל השנים.

על זבולון נאמר, "שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ" (דברים לג יח), למה 'שְׂמַח'? כי זְבוּלֻן מחזיר בתשובה!

היחידי שכתוב עליו 'שְׂמַח', זה זְבוּלֻן. על האחרים כתוב "יִשָּׂשכָר חֲמֹר גָּרֶם רֹבֵץ בֵּין הַמִּשְׁפְּתָיִם" (שם לג יד), נַפְתָּלִי אַיָּלָה שְׁלֻחָה (שם מט כא), אבל לא כתוב עליהם 'שְׂמַח'. על זְבוּלֻן כתוב 'שְׂמַח זְבוּלֻן', למה?

כי, "עַמִּים הַר יִקְרָאוּ" (דברים לג יט), כי ע"י לימוד התורה של זְבוּלֻן כולם עושים תשובה – הוא לא לומד תורה לעצמו.

לעתיד לבוא אדם יביא ענבה אחת, מניחה בקרן זוית ויש לו אותה ל 100 שנה. את הענבה לוקחים לחוץ לארץ וכל העמים רואים שעם ישראל לומדים תורה ומתברכים. אין מכונים, אין אוניברסיטאות, לא צריך, לומדים תורה.

הרבה אמר שלימודי ליבה זה ללמוד גמרא!

אתם רוצים ליבה? הגמרא מפתחת את המוח! רוצים לפתח את המוח תלמדו גמרא, תלמדו סוגיות, תלמדו קצות החושן – זה הליבה האמתית, אז הכל מתפתח, אז "עתידה חיטה שתיתמר כדקל" (כתובות קיא, ב). מי יכול לתפס לגובה 50 מטר? תבוא רוח, תנשב רוח והחיטים יפלו, הזרעונים יפלו, הגרעינים יפלו.

צריך לדעת שברגע שאנחנו לומדים תורה, לומדים תורה רק בעיון, הרב'ה מסביר בליקוטי מוהרן תורה ק"א שרק לימוד בעיון שובר את היצר הרע. הרב'ה מביא בתורה שאנשים שואלים: 'היצר הרע עוד לא נשבר, היצר הרע לא בורח, אבל היינו באומן'?!

היינו באומן אז מקבלים את השכל ללמוד בעיון!!

"יש אַנְפִּין חֲשׁוּכִים" שלומדים בלי עיון, ויש "אַנְפִּין נְהִירִין" כשלומדים בעיון. "כל המקבל עליו עול תורה" (אבות ג ה), מה זה עול תורה? הרב'ה אומר: זה כשהוא לומד בעיון!

הרב'ה חוזר על זה 3 פעמים 'שיקבל עליו עול תורה זה ללמוד בעיון' – ואז אתם קרויים אדם, רק כשאדם לומד בעיון הוא נקרא אדם, בלי עיון הוא בהמה הוא לא אדם.

אתם קרויים אדם, אפילו שהגויים לומדים גמרא הם לא לומדים בעיון, הם לומדים סתם את המשא ומתן, את השקלא וטריא. הגויים הגיעו לזה שהגמרא זה השכל הכי עמוק, עוד מעט יחייבו בכל האוניברסיטאות ללמוד כל יום כמה שעות גמרא – כי זה הדבר היחידי שמפתח את השכל, בלי הגמרא בעיון השכל קורס.

"אַנְפִּין נְהִירִין", השכל האמתי זה רק הגמרא

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *