צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לראשי קהילות ברחבי הארץ

ביום שלישי שעבר ליל ראש חודש – א' אדר התקיים בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שיעור לקבוצה נוספת של ראשי קהילות ברחבי הארץ.
את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין "מי ומי ההולכים" שפרעה אמר למשה שרק כלב ובן נון (גמטריא "מי ומי ההולכים"), הם היחידים שיכנסו לארה"ק. לאחר מכן דיבר מזה מסבלות מצרים שעם ישראל אמר למשה "הבאשתם את ריחנו" שהתקלף להם העור ויצא להם ריח לא נעים מהעור, וכן בארבעים שנה במדבר, והיה להם ניסיון אמיתי להאמין במשה רבינו. ומכיון שלא האמינו במשה אז הגיעו הנחשים. ואז מורינו הרב שליט"א החל לשיר במתיקות את הניגון הידוע "וכי ידיו של משה עושה מלחמה… וכי נחש ממית או נחש מחיה" במשך חמש דקות.
לאחר מכן דיבר בעניין המן, שהיה בו כל המטעמים שבעולם, ואף על פי כן אלה שחלקו על משה, היו צריכים לטחון את המן, ועל כן התאוו לבשר השליו.
בהמשך השיעור דיבר מבארה של מרים, ולאחר מכן דיבר מהזוהר שאומר ששתי נשים היו בעולם ששום גבר לא הגיע לדרגה שלהם – דבורה וחנה. והרחיב בעניין מלחמת סיסרא וברק בן אבינועם בשירת דבורה. וכן דיבר מנבואת חנה "שבעים בלחם נשכרו" אלה שבעים בני המן, שזכה להתנבא על חנוכה ופורים. וכן דיבר לקראת סוף השיעור מעניין אליעזר ששמר את עיניו ולא הסתכל ברבקה רק בבואה שלה בתוך המים, וכן כל האבות שמרו את עינהם בתכלית הקדושה.


בסוף השיעור דיבר בעניין אליעזר שהיו לו קושיות על אברהם אבינו שראה ברבקה את עשיו, ועד מספר קושיות, לאחר מכן תירץ מרבי מאיר מדיז'יקוב מעניין "מחריש" שהוא גימטריא "יעקב עשו" שראה את יעקב ביחד עם עשו, ואז הבין שעשו הוא הקליפה ויעקב הוא הצדיק. ודיבר מתורה מ"ו בליקוטי מוהר"ן שאם יש לאדם קושיא על הצדיק שיצעק לה' "שמע ה' קולי אקרא".

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *