צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לתושבי בת ים במעונו של הרב אליעזר ברלנד שליט"א ‏•‏ למעננו ולמען דורותינו

ביום שני האחרון ליל ז' אדר – הילולת משה רבינו זכו להכנס קבוצה מתלמידי הרב גיא אברג'ל שליט"א בבת ים לשיעור מיוחד לאלה שעדיין לא זכו להכנס לשיעור בקודש פנימה.

לפני השיעור הרה"ח הרב מאיר מלכה שליט"א דיבר בחשיבות הקמפיין שעומד בימים אלו למעננו ולמען דורותינו – על מנת להציל את 'מוסדות שובו בנים – נחמת ציון' מסגירה ח"ו.

לאחר מכן נכנס מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לשיעור  והחל את השיעור בדברי תורה בעניין ימי הפורים לאחר מכן דיבר מגדולת ימי הפורים ובכך שלא צריכים להשתכר בפורים.
לאחר מכן דיבר מהגמרא בהוריות שכל עם ישראל הביאו אשם כמובא בדף ו' ע"א שם, לאחר מכן דיבר מאור כשדים ומכך שאברהם אבינו עשה צחוק מנמרוד הרשע שחשב שהוא אלוקים. לאחר מכן דיבר מהמעשה עם מנוח והצללפונית בספר שופטים י"ג. תוך כדי דיבר בסוגיות בדף היומי – בעניין נזיר. לאחר מכן דיבר מעניין הפירות הענקיים שהמרגלים לקחו מארץ ישראל, והביא את הגמרא בכתובות שלעתיד לבוא יחזרו להיות בגודל זה, והביא עוד מאגדתות הגמ' שם.

לאחר מכן דיבר מבת יפתח שלפני האבודרהם לא שחטה באמת, והיא זכתה ליחידה. לקראת סוף השיעור הביא שוב את הספר כל בו המדבר מחומרת ההשתכרות בפורים, ומכך שצריכים רק להתבשם ולא להתשכר שע"י זה אפשר לרדת ולא לעלות בפורים ח"ו. לאחר מכן דיבר מעניין "שמח זבולון" שבזכות זבולון כולם חזרו בתשובה.
לאחר מכן חזר לעניין המרגלים, ועשה את החשבון של "ויהי ערב ויהי בוקר" שהגאולה האחרונה תהיה עשרים ושמונה שנה לפני סוף האלף השישי. בסיום השיעור דיבר מהפסוק "וְיוֹסֵף ה' אֱלֹקֶיךָ אֶל-הָעָם כָּהֵם וְכָהֵם מֵאָה פְעָמִים" ומרש"י שאומר שצריך להכפיל כל מספר פעמיים, וזה יוצא כמה מספר למעלה ממיליארד טריליון (30 אפסים). ולאחר מכן דיבר מכך שהייתה מגיפה בגלל שדוד מנה את העם, וזה שמתו שבעים אלף בשניה אחת זה אבישי בן צרויה שהיה שקול כנגד שבעים אלף איש, וסיים בזה שצרויה הייתה כמו אבן ללא שום תאוות ובזכות זה זכתה לבניה הקדושים.

'למעננו ולמען דורותינו' – נענים לקריאתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א להצלת מוסדות שובו בנים מקריסה – נכנסים כעת לקישור >>

לתרומה ישירה לחצו על הקישור

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *