צור קשר עם הרב ברלנד

"צריך להיות מקושר עם הצדיק כל שניה" – החיזוק היומי מהגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

החיזוק היומי ממורינו, כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א – "יוסף חי וקים"

"וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף" (שמות יג יט)

"וְדָוִד מְכַרְכֵּר בְּכָל עֹז" (שמואל ב ו יד)

יום א', כ"ו אדר תשפ"ג – "מי שיצחק כשיראה את דוד רוקד לא יוציא שנתו".

אלה דברי קודשו:

"וַיִּקַּח מֹשֶׁה אֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף" (שמות יג יט), אפילו משה צריך להתקשר עם יוסף.

אדם צריך להיות מקושר עם הצדיק כל שניה – זה לא משנה צדיק חי צדיק נפטר. יוסף כבר נפטר, אבל זה לא משנה, עצמות יוסף עם משה – יוסף חי וקים.

יוסף חי וקים, דוד חי וקים – האר"י הראה לכולם את אברהם. האר"י אמר, היום תראו את אברהם, היום תראו את יצחק, היום תראו את יעקב, היום תראו את משה, היום תראו את יוסף, היום תראו את דוד. אז האר"י הראה להם את שבעת הרועים.

האר"י קרא לאברהם ראשון. הוא אמר, השבת הזאת (השבת שבה מסר האר"י את דבריו) היא שבת קודש בשלח בה אתם תראו את כל שבעת הרועים. שלשת האבות, ,הראה להם את משה ואהרן, יוסף ודוד..

פתאום הם רואים את אברהם עולה לתורה, קורא בתורה, אומר ברכו. אחרי זה את יצחק, רואים את יצחק ממש, התלמידים של האר"י ראו את יצחק.

אחרי זה ראו את יעקב, יעקב יורד מהשמיים ניגש אומר ברכו. אחרי זה הם רואים את יוסף הצדיק, עצמות יוסף. אחרי זה הם רואים את משה, את אהרן.

לפני התגלות דוד אז האר"י אמר, מי שיצחק לא יוציא שנתו, כי "וְדָוִד מְכַרְכֵּר בְּכָל עֹז" (שמואל ב ו יד) – העיקר זה לכַרְכֵּר בְּכָל עֹז.

 

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כְּשֶׁהָיִיתִי בְּפּוֹנִיבֶז' שָׁמַעְתִּי בְּשֵׁם הָרַב הַגָּאוֹן ר' יְחֶזְקֵאל לֵוִינְשְׁטֵיְין: קובץ מימרות בשם המשגיח מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א • ליומא דהילולא

היום י"ח אדר־ב' חל יוֹבֵל שנים להסתלקותו של 'המשגיח' בישיבת פונוביז' הגאון הגדול רבי יחזקאל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *