צור קשר עם הרב ברלנד
שולחן הסדר בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

כַּאֲשֶׁר זָכִינוּ לְסַדֵּר ‏•‏ סיקור מחג ראשון של פסח בצילו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

תפילת ליל החג • שחרית הלל ומוסף • מנחה ותפילה מעריב וספירת העומר מוצאי חג הפסח

גם השנה זכינו ולמרות שמורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א עבר טיפול רפואי בערב החג, בניסים גלויים בזכות התפילות מורינו הרב שליט"א שב לביתו נאווה קודש בערב החג לחוג את חג ראשון של פסח יחד עם אנשי שלומינו.

לפניכם סיקור נרחב מהתפילות והשיעורים בחג ראשון של פסח:

בערב יום טוב יצא מורינו הרב שליט"א הדוּר בלבושו עם הקיטל הטלית והכיפה הלבנה, לתפילת מנחה ממרפסת ביתו בשעה 19:10 והחל בשירת 'אור זרוע לצדיק…' במשך כעשר דקות, ולאחר מכן תפילת מנחה מורינו הרב שליט"א משמש כשליח ציבור בכל תפילות החג, וקולו הזך נשמע למרות שהרב שליט"א נמצא בקומה שלישית והציבור ברחבת בית מדרשינו. לאחר סיום חזרת הש"ץ, אמר מורינו הרב את המזמור 'ה' מלך' ועלינו לשבח. בסיום תפילת מנחה אמר את סדר ההתקשרות, וכל הציבור הגדול אחריו מילה במילה, בחיות ובהתעוררות גדולה! לאחר מכן מעריב של ליל הסדר – ליל שימורים הוא לה', מורינו הרב החל בניגון הידוע שלפני הברכו, ואז נהיה שקט דממה ומורינו הרב שליט"א קולו לבד נשמע באמירת ה'ברכו את ה' המבורך'!! תפילת מעריב ארכה כעשרים דקות בניגונים בחיות ובהתלהבות. לאחר שמונה עשרה מורינו הרב שליט"א בירך על ההלל השלם – הלילה היחיד בשנה בו אומרים הלל, ההלל למעלה מחצי שעה בניגונים ובהתלהבות בשירה, מי ידמה ומי ישווה על השמחה הגדולה שהייתה בעת אמירת ההלל יחד עם מורינו הרב שליט"א בלילה הקדוש הזה. לאחר סיום ההלל מורינו הרב שליט"א שר את מזמור 'בצאת ישראל ממצרים' כחמש דקות, ולאחר מכן בסיום עלינו לשבח, אמר שתפילת שחרית תחל בשעה 4:30, ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 20:45 לאחר תפילה של כשעה ושלושים וחמש דקות.

את הסדר בקודש פנימה ערך מורינו הרב שליט"א עם בני משפחתו מהשעה 21:30 ועד השעה 2:35 לפנות בוקר חמש שעות של עריכת שולחן ליל הסדר סיפור יציאת מצרים, ולמרות חולשתו הרבה האריך בחיות גדולה מאוד.

שולחן הסדר בבית מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א

אכן כפי שאמר בסיום תפילת ליל החג בשעה 4:30 בדיוק יצא מורינו הרב שליט"א למרפסת ביתו לתפילת שחרית של חג ראשון, תחילה החל ב'סיפיך אבנה' מתוך תיקון חצות, ולאחר מכן זמירות הבוקר וקורבנות. לאחר מכן בשעה 5:20 נכנס לאולם התפילות – בית מדרשינו להמשך התפילה פסוקי דזמרה הכל בשירה וניגונים, וכשהגיע ל'כי כל פה לך יודה…' האריך ביותר בשירה של קרוב לחצי שעה, שוב ושוב אנ"ש רוקדים ומורינו הרב מסמן בתנועות ידיו בחיות אין סופית אשרינו שזכינו! לאחר מכן ברכות קריאת שמע ותפילת שמונה עשרה הכל בניגונים ובחיות נפלאה.

לאחר שחרית מורינו הרב שליט"א שוב כליל החג בירך בקול רם על ההלל וכל אנ"ש החלו לשיר ולזמר את ההלל הפעם ההלל ארך כחצי שעה, בפרט בשירת 'בצאת ישראל ממצרים' שארך כעשר דקות, ולאחר מכן כל הניגונים ב'הודו לה' כי טוב…' ו'אנא ה' הושיעה נא…', לאחר הלל קריאת התורה של כעשרה עליות ומורינו הרב שליט"א כובד בעליית רביעי, ומפטיר בקורבנות. לאחר קריאת התפילה החל בשירת 'י־ה א־לי וגואלי…' בניגון המעורר של חסידי ברסלב כנהוג.

את תפילת מוסף החלו בשעה 8:45 כשבתחילת חזרת הש"ץ – תפילת הטל מורינו הרב שליט"א מנגן בניגון 'י־ה ריבון' של חסידות ויז'ניץ. בחיות ובהתעוררות מרובה, ולאחר מכן באמצע חזרת הש"ץ מורינו הרב שליט"א החל בניגון של 'וקרב פזורינו' במשך כעשרים וחמש דקות! הרב למרות חולשתו מסמן בידיו לקפוץ ולרקוד, איי איזה חיות… אשרי העין ראתה כל אלה!! לאחר עשרים וחמש דקות של שירה אדירה, סימן בידיו והחלו בשירת 'והביאנו לציון עירך…' במשך כשלוש דקות. ולאחר חזרת הש"ץ סיים ב'קווה אל ה" אנעים זמירות, ותיקון הכללי, וכן בסוף בשירת 'אדון עולם'. לאחר סיום התפילה מסר שיעור של כחמש דקות במעלת השירה והריקודים ובחידושים על חג הפסח. ונכנס לביתו נאווה קודש בשעה 9:25 באומרו שתפילת מנחה בשעה 19:00 באולם התפילות.
בשעה 19:18 נכנס לבית מדרשינו בשירת 'ברוך הוא אלוקינו' ו'הוא יפתח לבנו בתורתו' והאריך בשירה כחצי שעה. לאחר מכן שמונה עשרה עם חזרת הש"ץ לשלוש רגלים, לאחר תפילת מנחה כמנהגו בחג במנחה החל בשירת 'למנצח בנגינות…' כעשר דקות, ועלינו לשבח.

באמירת ספירת העומר במוצאי החג

במוצאי החג ידוע אצל אנשי שלומינו שנהגו להתקבץ יחדיו לומר את 'ספירת העומר' הראשון בקיבוץ, ואכן בזכות השעה המאוחרת יחסית שבה החל מורינו הרב שליט"א את תפילת מעריב – 20:15 הספיקו אנשי שלומינו ששהו מחוץ לעיר להגיע מרחבי הארץ – בעיקר מהמרכז, לזכות להתכלל בקיבוץ של ספירת העומר הראשונה בצילו של מורינו הרב שליט"א. כפי שהזכרנו תפילת מעריב החלה בשעה 20:15 בשירת 'למנצח בנגינות', ולאחר מכן ברכות קריאת שמע ואמונה כל זאת, בחיות ובהתעוררות נפלאה מאוד. לאחר עלינו לשבח, מורינו הרב שליט"א מסר שיעור קצר לפני ספירת העומר והחל באמירת 'לשם יחוד' ובשירת 'הנני מוכן ומזומן' כחמש דקות ולאחר מכן השתרר שקט באולם התפילות רק קולו הטהור של מורינו הרב שליט"א נשמע באמירת הברכה 'על ספירת העומר – היום אחד לעומר', ומיד כל אנשי שלומינו בירכו וספרו את העומר בשאגות, כמנהג אנ"ש חסידי ברסלב. לאחר הספירה החל מורינו הרב שליט"א בשירת 'למנצח בנגינות…' כחצי שעה, ואנא בכח שבע פעמים, וכן שירת 'על ידי זה יושפע שפע רב…'. לאחר ספירת העומר מורינו הרב שליט"א הבדיל על הכוס, ומסר שיעור של כעשר דקות. בסיום השיעור מורינו הרב שליט"א נכנס לביתו נאווה קודש בשעה 21:40.

ברוך ה' זכינו בחג ראשון של פסח, לתשע שעות של שירה וניגונים תפילות ושיעורים במחיצתו של מורינו הרב שליט"א, יה"ר כשם שזכינו לסדר אותו, כן נזכה לעשותו – לשנה הבאה בירושלים הבנויה ומלכינו בראשינו אמן!!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

וכאן הבן שואל • הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א מברך את המצה השמורה ויין המשומר ליתומי ארגון 'הבן יקיר לי'

כמידי שנה ארגון 'הבן יקיר לי' דואג למשפחות היתומים דקהילתנו לקמחא דפסחא מצות ויין לקיום …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *