צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור בבית הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א לתושבי מושב אורה ושכונת עין כרם

שובו בנים במושב אורה ○ תקציר מתוך השיעור ○ סיפור החזרה בתשובה של הרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א

זכו אנשי שובו בנים במושב אורה להכנס ביום שני ליל כ"ה אייר לפני תפילת ערבית למעון קודשו של מורינו הרב שליט"א לשיעור מיוחד. בתחילת השיעור הרב דבר על מלכי בית דוד שהם מקבילים לקורבנות הנשיאים. וכן הרב סיפר באגדה על המצור שעשו הרומאים, וכל סיפור הבריחה של רבי יוחנן בן זכאי, וכן על כך שרבי עקיבא אמר על רבי יוחנן בן זכאי 'משיב חכמים אחור ודעתם יסכל' – שלא ביקש על ירושלים. וכן הרב הזכיר את הדיבור שרבינו אמר שכל התפילות זה הוא שמתעבר בנו ומתפלל. וכן המשיך לדבר באגדות חז"ל על נבואת דניאל שהתקיימה על בלשצאר שנגמרה מלכותו מזה שדריווש וכורש הרגו אותו, אך גסס עד הרגע של עלות השחר, מכיוון שאין מלכות נוגעת בחברתה כמלא נימה, ודיבר עוד מהתנ"ך שם.
תוך כדי הרב סיפר את סיפור החזרה בתשובה של תלמידו הרה"ח ר' שלום ארוש שליט"א שהיה חובש בצה"ל וכל פעם שהיה עובר מעל המצרים שהיו יורים עליהם היה צועק בלי לדעת בכלל 'אלוקים תציל אותי', אבל לאחר המלחמה שכח ממה שצעק לה'. עד שעבר תאונה והרופאים אמרו לו רק אלוקים יכול להציל אותך, ובאמת היה לו ניסים גדולים, ובזכות זה התעורר לתשובה כפי שידוע שהגיע לביתו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א.

לאחר מכן דיבר מעניינא דיומא על עניין הניסים שהיו במלחמת 'מגן וחץ' שזרקו אלף מאתיים טילים ומלבד יהודיה אחת שנהרגה לא הרג שום דבר, ואמר שכל החיסולים שהיו בעזה – שהרגו מתוכם שלוש עשרה מחבלים בכירים אמר על זה שהכל סודות בבחינת י"ג מידות של רחמים, והכל זה השגחה העליונה בבחינת 'בדרך אחד יצאו אליך ובשבעה דרכים ינוסו לפניך'.

לקראת סוף השיעור הרב דיבר על השאלה של רבי אברהם בן ר' נחמן זיע"א בבאר הליקוטים מדוע הפסוק "כי בענן אראה על הכפורת" וכו' נמצא אחרי שבע פרשיות מבניית המשכן, והסביר את דבריו שרק אחרי שמשה רבינו התכלל בכל הנשיאים ובפרט בנחשון בן עמינדב לשבט יהודה, רק אז אפשר שה' יראה על הכפורת. בהמשך השיעור הרב דיבר על הגמרא מקידושין דף כ"ט ע"ב על הנחש עם השבע ראשים, ואמר שזה גלגול של המעשה עם פילגש בגבעה שהנחש זה הפילגש, ואביי זה הַזָּקֵן שייעץ להם להכנס לבית, ורב אחא בר יעקב זה הבעל שעשה את הניסים. ולאחר ארבעים דקות של שיעור סיים את השיעור בכך שאמר שזה חג השבועות שמורידים לכל נחש את הראש שלו, ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

לְשׁוּבוּ בָּנִים הָיְתָה אוֹרָה וְשִׂמְחָה • גלריית תמונות מרהיבה משמחת פורים בחצר גינת ביתן המלך

לפניכם גלריית תמונות מרהיבה ביופיה משמחת הפורים בחצר גינת ביתן המלך – חצר בית מדרשינו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *