צור קשר עם הרב ברלנד

אֵלִיָּהוּ מַלְאַךְ הַבְּרִית • ברית לבן נין הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ברית לדור חמישי למורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ○ שיעור ולחיים במעמד הברית

ביום רביעי כ"ו אייר התקיימה שמחת הברית לדור חמישי – בן נינו של מורינו הרב שליט"א. לבן לנינו ר' שמואל אייזיק צוקר חתן משמח הלבבות מהעיר אשדוד הרב יענקי צוקר שליט"א ובן לנכדו בכורו הרב נחמן צוקר שליט"א חתן הרה"ח ר' יהושע דוב רובינשטיין שליט"א.
הברית התקיימה במעונו של מורינו הרב שליט"א והחלה בשעה 10:00 בבוקר, כאשר בכסא של אליהו כובד הסבא הרב נחמן צוקר, ומהכיסא כובד הסבא השני משמח הלבבות הרב יעקב צוקר שליט"א. בסנדקאות ובברכות כובד מורינו הרב שליט"א ויקרא שמו בישראל נתן בן הר' שמואל אייזיק, יה"ר שיזכה לגדול לתורה לחופה ולמעשים טובים.
לאחר הברית התיישב מורינו הרב בשירת 'שירה חדשה שבחו גאולים…' ולשתית לחיים במעמד הברית. לאחר מכן מסר שיער במשך כעשרים וחמש דקות.
את השיעור מורינו הרב התחיל בעניין היום – יסוד שביסוד ובקשר שבין היסוד למעלת הברית באותו יום. לאחר מכן דיבר על המקווה של שבועות שעל ידו זוכים לשער החמישי וכן אמר שהברית זה הכנה לקבלת התורה, כי חוץ מהתורה אין כלום, ודיבר על כך שאדם נוצר בשביל שמירת היסוד, וכל העבודה כל החיים היא עבודה של הברית להסיר את עורלת הלב, וערלת האוזן. ואמר על הכתוב "מבטן לשמך המה נימולים" שבאמת התינוקות הם נימולים מהבטן ורק צריך לגלות את זה בזה העולם. כמו כן דיבר מורינו הרב שליט"א מהסבא רבה שנפטר לאחרונה הרה"ח ר' נתן צוקר ז"ל ועל שמו נקרא התינוק. ואמר שזכה לדעת את כל הש"ס ולא להסיח דעת מה' לשניה. בהמשך השיעור דיבר על הגמרא בתענית כ"ב שאבא אומנא היה מקבל כל יום שלום משמים בזכות שהיה מסתכל בעין טובה על כל אחד והיה דן לכף זכות, ואף שלקחו לו את כל ביתו, והתגרו בו דן אותם לכף זכות. מורינו הרב סיים את השיעור בכך שאם אדם זוכה לדור חמישי בוודאי מובטח לו עולם הבא איכ"ר. לאחר השיעור המשיך מספר דקות בשירת 'שירה חדשה שבחו גאולים', ולאחר מכן נכנס לחדרו.

במעמד זה מברכים אנו את מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שכשם זכה לראות דור חמישי בחייו כך יזכה לרוות נחת מכל יוצאי חלציו בברית גופא ונהורא מעליא עד לביאת משיח צדקנו ומלכינו בראשינו במהרה אמן!

לפניכם תיעוד ממעמד הברית במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א באדיבות מכון 'קרן הצדיק':
במעמד הברית:

במעמד שתית לחיים ובמסירת השיעור:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *