צור קשר עם הרב ברלנד

בְּחָכְמָה יִבָּנֶה בָּיִת • שמחת התנאים לנינתו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א במעונו

צילום: נתן ארול

בליל שישי האחרון ליל כ"ח אייר התקיימה במעון קודשו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א שמחת התנאים לנינתו בת לנכדו ר' נחמן צוקר שליט"א עם משפחת הרה"ח ר' נחמן גולדשמידט שליט"א מחשובי אנ"ש בעיר בית שמש.

לשמחת התנאים מורינו הרב שליט"א נכנס למעונו כשהוא לבוש בבגדי שבת, ומיד החל בכתיבת התנאים, לאחר מכן קניין הגארט'ל ואז כובד מורינו הרב שליט"א בקריאת התנאים שלאחריה נשברה הצלחת בעזרת הנשים למזל טוב.

מורינו הרב שליט"א מסר שיעור בשמחת האירוסין לפניכם קטעים מתוך דברי התורה שמורינו הרב שליט"א מסר:
הרב דיבר מדן שהוא הכי גבוה מכל השבטים כי הוא המאסף לכל המחנות, שהוא חיזק ובנה ישיבות לכל הנדכאים והשבורים. לאחר מכן דיבר מחטא העגל שלא נמחל מכיוון שהיו צריכים לעשות מלחמת אחים לפני העגל ולא אחרי – שלא יעשו עגל. וכמו בנוב שגם חטא זה אינו נמחל וגם שם היו צריכים להתקומם עם ישראל, שלא יכול להיות שרוצחים כך תינוקות וילדים וכוהנים חפים מפשע. לאחר מכן דיבר מהשכמת הבוקר, ואמר על שלמה שבת פרעה עשתה לו כישופים וקם מאוחר ואמו אמרה לו 'מה ברי ומה בר בטני' אני רציתי שאתה תהיה ירא שמים, ולא כמו כל המלכים ששותים וקמים מאוחר. ומשם עבר לדבר על רחבעם שאמר "אבי יסר אתכם בשוטים ואני בעקרבים". לאחר מכן דיבר על הניסים שנעשו לדוד ואבישי בן צרויה שדוד עף באויר וכמעט נחת על החרב שישבי הכין לו, ואבישי אמר את ה' המפורש כמובא בנביא , ושאל מדוע דוד בעצמו לא אמר את ה' המפורש? וענה שלדוד נסתמו המוחין באותו זמן כמו לבעל שם טוב כמובא בסיפור הנסיעה לארץ ישראל.
את השיעור סיים מורינו הרב שליט"א בכך שהחתן צריך ללמוד את כל המדרשים, ואחרי החתונה צריכים לשבת וללמוד. לאחר השיעור הרב החל בשירת עוד ישמע, ושמח תשמח במשך כעשרים דקות כשבאמצע הרב שליט"א קם לרקוד בעצמו יחד עם בני המשפחה המחותנים והחתן הי"ו.

מכאן שלוחה למורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א ברכת מזל טוב לרגל אירוסי נינתו בעשטו"מ ויה"ר שיזכה לראות רוב נחת מכל יוצאי חלציו בבריות גופא ונהורא מעליא איכ"ר!

לפניכם תיעוד משמחת התנאים, צילום – נתן ארול:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

עלוני שובו בנים לפרשת תזריע לקריאה ולהורדה

לפניכם מקבץ עלוני קהילת שובו בנים לפרשת תזריע התשפ"ד: עלון שביבי אור לפרשת תזריע שיעוריו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *