צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לבחורי ישיבת מתחברים במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

זכו בחורי ישיבת מתחברים להכנס אל הקודש פנימה אמש ליל י"ז סיון לשיעור ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לפניכם סיקור מדבריו של מורינו הרב שליט"א שנאמרו במהלך השיעור

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין "ובאלה לא היה איש" וברש"י המובא על פסוק זה בפרשת פנחס שלא היה איש, אבל נשים כן היו, כי הם לא חטאו בשום חטא במדבר, והאריך בעניין זה שאשה היא מעצמה לא חוטאת ובמעלת הנשים. מעניין זה עבר לדבר על האמהות במצרים שהיו מצליחות לברוח לשדה ושם להוליד את התינוקות, והאריך לדבר בכל הניסים שהיו במצרים, שהמצרים היו מגיעים לקחת את התינוקות מהשדה, והם היו נבלעים באדמה, אבל המצרים לא התיאשו והיו מביאים מחרשות בעומקים של האדמה, וכמה שחפרו יותר למצוא אותם כך נבלעו יותר עמוק.

בהמשך השיעור דיבר מסוד "קערת כסף שלושים ומאה משקלה". לאחר מכן דיבר על הניסים שהיו בתקופה האחרונה שנמנעו מספר גדול של פיגועים.

כמו כן מורינו הרב דיבר בשיעור מעניין אליעזר שעוד לפני ששאל את רבקה מי היא, שׂם לה את הצמידים על היד כי ראה שהמים עולים לקראתה, והאריך בעניין זה.

לקראת סוף השיעור דיבר מפרשת שלח לך ומהמדרשים על כלב ויהושע, ודיבר מהגמרא במסכת סוטה שמרים הייתה הכי מכוערת בעולם וזה היה רק בשביל לשמר אותה לכַּלֵב, וסיפר על בת זוגתו של רבי שמואל שפירא שאמרה אני רוצה שידוך כמו שכתוב בחיי מוהר"ן, ובאמת זכתה לכך, וגם שם היה אותו סיפור כמו עם מרים וכלב, שהיה לה כתם ולמחרת החתונה הכתם נעלם באורח פלא.

לאחר מכן דיבר מענוותנותו של יהושע שלמרות שידע שיהרגו אותו המרגלים בגלל הנבואה "משה מת ויהושע מכניס" התבטל לצדיק ולא היה אכפת לו מכלום, ובזכות זה משה נתן לו את ה־י' של שרה, שזה עשרה מיני נגינה שעל ידם אפשר להחזיר את כל העולם בתשובה.

בסוף השיעור דיבר מסוד "אני יוסף", ומכל סיפור מכירת יוסף, שיוסף לא נפגש מעולם עם אביו, כי ידע שברגע שהוא ידע את האמת – שהאחים מכרו אותו, ולא כפי שחשב ש"חיה רעה אכלתהו" מיד ימותו כל האחים מההקפדה של יעקב. בעניין זה סיים מורינו הרב שליט"א את השיעור לאחר ארבעים וחמש דקות של דיבורי אש להבה שזכו הבחורים.

לאחר סיום השיעור כאמור, מורינו הרב שליט"א אמר קדיש ויצא לתפילת מעריב כבכל ערב ברוב עם ממרפסת ביתו בשירה וניגונים.

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

כָּל שְׁתִיַּת הַיַּיִן זֶה לְהַגִּיעַ לִידֵי דְּבֵקוּת בַּה' לִרְאוֹת אֶת ה' פָּנִים אֶל פָּנִים! • שיעור אש להבה לחג הפורים מהגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

כיצד מבטלים את הדינים בפורים > מתי מתגלית יסוד הארת 'אבא' > מהו לבסומי בפוריא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *