צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לאברכי כולל הוראה במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום רביעי ליל י"ט סיון נכנסו אברכי כולל הוראה לשיעור מיוחד ממורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א במעונו, לפניכם תיעוד ותקציר מתוך השיעור ממורינו הרב שליט"א:

את השיעור מורינו הרב שליט"א החל בעניין פרשת שלח לך ומעניין היו"ד של שרה שניתנה ליהושע, ומעניין ענוותנותו של יהושע בן נון שלמרות שידע שהולכים להרוג אותו, זרק את השכל ולא חשב על זה בכלל אלא אמר שאם משה שלח אותו הוא בוודאי יודע את הכל. בהמשך השיעור הרב סיפר מגדולתו של גדול הדור שהלך לעולמו בשבוע שעבר ראש הישיבה מרן הגאון הגדול רבי יעקב אידלשטיין זצוק"ל, וכן דיבר מעניין לימוד הגמרא, והרב סיפר על עצמו כיצד עמד בגבורה למרות כל הקשיים שהיו אז בחיפה שהייתה חילונית כמעט לגמרי, ולמד גמרא ושמר מצוות. בהמשך השיעור הרב דיבר על עניין קושיות על הצדיק ומכך שאם יש קושיא צריכים לצעוק לה'. ודיבר מעניין אליעזר שהיו לו קושיות על אברהם אבינו ששלח אותו ופתאום רואה מעל רבקה את עשיו, ולא הבין איך זה יכול להיות, אבל התבטל לאברהם ובזכות זה ראה, שיש גם את יעקב, ועשיו הוא רק הקליפה של יעקב. וכן אמר חידוש שלכאורה אם אליעזר יצא מכלל ארור לברוך, אז מדוע אז אברהם לא לקח את הבת של אליעזר שהייתה צדיקה וגדלה כל החיים אצל שרה? אלא התשובה היא שהוא – דווקא אליעזר יצא מארור לברוך אבל הבת שלו לא, כי היה בן של נמרוד כמובא בספה"ק. בעניין זה סיים מורינו הרב שליט"א את השיעור לאחר למעלה מחמישים דקות של דיבורי אש קודש.

לפניכם תיעוד מהשיעור:

התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

תפילה לעני לחג הפסח מאת הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, מְחַיֵּה מֵתִים בְּרַחֲמִים רַבִּים, "אֱלֹקִים חַיִּים וּמֶלֶךְ עוֹלָם". רַחֵם עָלֵינוּ, הַחֲיֵינוּ וַהֲקִימֵנוּ, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *