לפניכם השיעור היומי המלא כפי שמסר אותו מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א – אתמול לאחר תפילת מעריב יום שלישי ליל י"א תמוז פרשת בלק:
"אז הכינו לבנים מקום להתפלל, כי הבנים לא מגיעים לתפילה. רק הבנות מגיעות הבנים לא מגיעים בכלל. אז עכשיו בשיפוצים החדשים יש מקום מיוחד לכל הבחורים, השבת התחלנו בארבע ורבע, גמרנו בעשרה לשמונה, אחרי זה אפשר לישון עשר שעות. אפשר לישון בשבת משמונה עד תשע, תשע עד שבע זה עשר שעות. התחלנו את התפילה אחרי זה ברבע לשמונה גמרנו באחד עשרה ורבע שלוש סעודות עם מלווה מלכה כל זה אדם חייב להיות, כל הבחורים והבנות חייבות להיות גם במלווה מלכה גם בשלישדע'ס לשמוע את השיעורים את החיזוקים. את השיעורים בבוקר, בבוקר אין רמקול אבל מי ששמע שמע, דיברנו מהמרפסת, מי ששמע שמע. דיברנו על בת יפתח, דיברנו על בת יפתח שהייתה שתלטנית, שהייתה חצופה, שהייתה ילדה מאוד קשה. הביאה לאבא שלה את הסכין אמרה תשחט אותי עם הסכין, אתה אמרת לשחוט תשחט, לא ויתרה לו, לא ויתרה לאבא שלה. אני לא אוותר לך על מילה אחת, אשר פצית את פיך תקיים, הוא רצה להתחמק להגיד לא, מחר מחרותיים. לא מחר! עכשיו! 'עסקה עכשיו'. רוצים 'עסקה עכשיו'. עכשיו תשחט אותי ואז הוא שם אותה על המזבח, הביאה לו את הסכין, הסכין נטפה שלוש טיפות זה נכנס בכל האגמים בכל הזהו, לכן אסור בתקופה. עכשיו בתקופה תקופת תמוז, השנה זה היה ט"ו סיון, אז שנה הבאה זה ט"ו תמוז, שנה מעוברת זה ט"ו סיון. אבל תקופה תמוז, הוא אומר זה מתחיל בשלוש טיפות דם. לכן באותה שניה אסור לשתות מים, באותה שניה אסור לשתות מים מהברזים, רק מבקבוקים סגורים. אז זה הייתה בת יפתח שלכן, היא רוקדת בשמיים כעת, יצאה בתופים ובמחולות לקראת אבא שלה. הוא חשב שתצא כבשה עז פרה. אז אדם צריך לדעת שהאשה תמיד יותר תקיפה מהאיש. הגמרא אומרת שהאשה נבראה מהעצם, יש לה יותר תקיפות יותר עזה, "עז כנמר קל כנשר רץ כצבי גיבור כארי" זה נאמר על הבת על האשה. אשה בגיל שלוש עשרה יש לה איי־קיו פי מיליון מאשר לאיש, היא יכולה לדעת את כל החשבונות גיאומטריה אלגברה מתמטיקה, אדם צריך לדעת היום את כל החשבונות. כי לומדים עירובין לומדים רש"י בשמואל. שמואל כ"ד פסוק ג'. וכל בת צריכה ללמוד עכשיו בין הזמנים עכשיו חופש הגדול לבנים זה רק יתחיל בי"ב אב, ויש כאלה אפילו בד' אב – יום חמישי ד' אב. אבל לבנות התחיל כבר החופש הגדול. הם צריכות להספיק את כל החומר שהם הפסידו כל בת צריכה ללמוד בסמינר להיות מורה מנהלת. להספיק את כל החומר שהיא הפסידה באלגברה מתמטיקה, זה הכל חשבונות פשוטים לדעת את כל הרש"י. את כל החשבונות שרש"י מביא לנו. לקרוא כל יום פרק ביהושע בשופטים בשמואל אז היא תוכל להיות להיות מנהלת סמינר, היא תדע כל יום היא תדע פרק, ולגמור כל יום תהילים עכשיו זה בין הזמנים. משמונה בבוקר עד שמונה בערב זה שתיים עשרה שעות, אפשר לגמור את כל החומר גם לשנה הבאה כמו איינשטיין, היה גומר את כל החומר לשנה הבאה ובכיתה היה זורק קליפות על המורים, ופעם הוא זרק כיסא על מורה פתח לה את הראש. כמו לטראמפ פתחו לו את האוזן, אז זה שיורה לא יודע לירות. באמריקה לא יודעים לירות, אין צלפים, במקום לפגוע לו באף פגעו לו באוזן לא יודעים זה הכל שלומזניקים. עכשיו רוצים לפטר את הראש של הסי־אי־אי, איך… אתם רוצים לירות בבן אדם, בסך הכל מאה מטר, מה זה מאה מטר, זה כל ילד קטן יכול לכוון מאה מטר. מה זה מאה מטר. כל ילד בגיל שלוש יכול לכוון את האקדח שלו למאה מטר, אבל האמריקאים שלומזניקים לא יודעים לירות לא יודעים כלום. לא יודעים שום דבר, לא יודעים כלום, הכי טיפשים זה האמריקאים, כל היום תאוות ממון הם בכלל לא יודעים לירות ברובה. לא יודעים כלום. אז אדם צריך לדעת שעכשיו אנחנו צריכים כל בת צריכה להשלים את החומר שלה, וגם את החומר של השנה הבאה, וכל בת יכול ללמוד את כל החשבונות. מה שרש"י אומר "כהם וכהם מאה פעמים" עושים מאה פעמים שתיים זה שתי שניות זה שתיים ארבע שמונה, שש עשרה, שלושים ושתיים, ששים וארבע, אחרי זה מאה עשרים ושמונה, אחרי זה מאתיים חמישים ושש, חמש מאות ושתיים עשרה, תוך עשר שניות הגענו לאלף. אחרי עוד עשר שניות למיליון, עוד עשר שניות מגיעים למיליארד אחרי זה ארבעים שניות מגיעים לאלף מיליארד חמישים שניות מגיעים לאלף מיליארד. ברגע שאנחנו בשישים שניות אז אנחנו מגיעים לטריליון שמונה עשרה אפסים, אחרי זה שבעים שניות מגיעים לאלף טריליון אחרי זה שמונים שניות מגיעים כבר למיליון טריליון, אחרי זה תשעים שניות מגיעים כבר למיליארד טריליון, עד שאנחנו מגיעים למאה. כבר הגענו הגענו תוך עשר שניות ל[אלף] מיליארד טריליון. זה מספר שלושים אפסים. ואם אנחנו עושים שלושים אפסים זה פעמיים טריליון- שלושים ושש אפסים. אם אנחנו עושים מאה שמונים, אנחנו מגיעים לשלוש טריליון זה נקרא מאה עשרים ושבע אפסים. זה נקרא שתיים עשרה שמונה עשרה אפסים, עשרים ושבע אפסים, אנחנו מגיעים אחרי זה לשבעים ושתיים אפסים. מגיעים בארבע טריליון, טריליון טריליון טריליון, זה עשרים וארבע, זה סוד כדה של רבקה. רבקה עם הכד שלה הכניעה את כל הקליפות, רבקה הכניעה כבר את כל הקליפות עד סוף כל הדורות לכן שלוש פעמים כד זה אריה, זה ענני כבוד, זה "מי ומי ההולכים" זה יהושע וכלב גימטריא "מי ומי ההולכים". כל זה גימטריא של תשע פעמים כד, אבל אם הכד הוא עשר פעמים כד, אז זה היה שבעים ושתיים אפסים, אז היא הייתה מכניעה את עשו לגמרי. כי אליעזר ראה "וכדה על שכמה" הוא ראה את עשו, הוא רצה לחזור בחזרה, הוא התקשר אלי אמרתי לו תבטל את השידוך מיד. אני לא רוצה כזו אשה שמביאה עשו לעולם, איזה מין אשה זאת. אז מיד בא נפתלי רופשיצע'ר עכשיו זה היארצייט של הנכד שלו יום ראשון – רבי מאיר מדיז'יקוב. בדיוק היה היארצייט שלו מאה חמישים שנה, הוא אמר לא לא לא, אתה לא רואה טוב, אתה לא יודע להתסכל רבינו אומר בתורה מ"ו חלק ב', צריכים לדעת ליקוטי מוהר"ן בעל פה, עכשיו בין הזמנים גם הבנים צריכים לדעת ליקוטי מוהר"ן בעל פה. בבין הזמנים אפשר לדעת את הכל בעל פה, ליקוטי מוהר"ן, ליקוטי הלכות, לגמור בשלושים יום את כל הליקוטי מוהר"ן, כל ליקוטי הלכות. מה הרב'ה אומר בתורה מ"ו חלק ב'. קֻשיא [ר"ת] "שמע ה' קולי אקרא" יש לך קושיא על הצדיק, קושיא על התורה. קושיא על הרש"י. תצעק לה' תלך לשדה, אז אליעזר הלך לשדה. צעק לה' בא ר' נפתלי רופשיצר, עם הנכד ר' מאיר מדיז'יקוב אמר אתה לא מבין, אתה לא רואה, אתה לא יודע. והאיש משתאה לה מחריש, מחריש זה יעקב ועשו. יעקב זה הפנימיות ועשו [זה הקליפה שלו – החיצוניות] לכן יעקב לא יכל להרוג את עשו. כי רבקה אמרה "למה אשכל גם שניכם ביום אחד" ביום שימות עשו, ימות יעקב ביום שימות יעקב ימות עשו. אז איך יעקב יכול להרוג את עשו באותו היום גם הוא ימות, אז הוא היה צריך לחכות עד שהוא בא למערת המכפלה, שבעים ימי החנוטים, ועוד ארבעת עשרה יום זה ימי החנוכה, הוא הגיע בערב חנוכה. ואז נפתלי נתן קפיצה מחברון לאלכסנדריה לחפש בארכיונים בטאבו בארנונה, והוא לא מצא את השטר. בינתיים חושים שהיה חרש אילם, שבהתחלה היה ממנו ששים ושתים אלף שבע מאות, אחרי זה ששים וארבע אלף ארבע מאות. מילד אחד חרש אילם. הוא אמר אני לא מבין, מה הביזיון שעושים לסבא שלי, למה משכיבים אותו ככה בחוץ? עשו לו רמזים נפתלי קפץ איזה קפץ אני בשניה מוריד לו את הראש הוא אמר מה זה כאן ואז "ישמח צדיק חזה נקם" והעיניים של עשיו נפלו למיטה של יעקב, ואז קברו את שניהם. הערבים מראים את יוסוף. כשהיינו במערת המכפלה לפני ארבעים וחמש שנה אז הראו לנו את יוסוף אמרו פה קבור יוסוף זה עשו. אז הערבים שומרים את המקום איפה שהוא קבור, הם עד היום מאמינים בעשו. אנחנו לנו יש את יעקב, יעקב נקרא ישראל "ויקרבו ימי ישראל למות" כתוב שרק שיעקב נשא את לאה, הוא הגיע לדרגת ישראל. כי לאה זה אמא עילאה, אז אדם לא יכול לאהוב אמא, אדם יכול לאהוב [את] אשתו. אמא הוא יכול לכבד להעריץ לשמוע בקולה, אבל לאהוב הוא רק אוהב את אשתו, אז כתוב "ויאהב יעקב את רחל" אבל לאה זה אמא עילאה, אמא עילאה, אז לכן "ועיני לאה רכות" היא כל היום רק מתפללת, האשה היא נבראה להתפלל כל יום צריכה להגיד תהילים, כל יום צריכה להגיד את כל העשרים וארבע ספרים, ישעיהו יחזקאל הושע אחרי זה תרי עשר, ואחרי זה לדעת את מגילת אסתר. כי ר' נתן אומר שכל אשה זה ניצוץ מאסתר, כל אשה כשר, כתוב במילה ד' כ"ד – כד של רבקה – כל אשה זה ניצוץ מאסתר. אז כל אשה צריכה לדעת את כל החשבונות. וגם מה שרש"י מביא לנו בפרק כ"ד פסוק ג', וגם מה שכל עירובין הרי… גם כל בן צריך לדעת מסכת עירובין, כל החשבונות. אם הרוחב הוא עשר סנטימטר, אז הוא שלושים, אם הרוחב זה עשרים אז זה שישים, אם הרוחב זה שלושים זה תשעים, ואם הרוחב זה ארבעים זה מאה עשרים סנטימטר. הגמרא אומרת "ולא דק" מה זה לא דק? אז לכן לומדים מתמטיקה שלא דק זה שלוש נקודה ארבע עשרה, אז אנחנו עושים עוד פעם את החשבון, אז אם זה עשר זה שלושים ואחד נקודה ארבע, אם זה עשרים ששים ושתים נקודה שמונה, אם זה שלושים זה כבר תשעים וארבע נקודה שתיים. ארבע שתיים זה שם מ"ב. ואם זה ארבעים אז אנחנו מגיעים כבר למאה עשרים וחמש נקודה שש. זה הכל שמכפילים את זה בצורה מדויקת, שלוש נקודה ארבע עשרה ואחרי זה צריכים לדעת את השבעים אמה ושיריים. שבעים אמה ושיריים כל זה מסכת עירובין, אדם לומד מסכת עירובין הוא צריך לדעת את כל החשבונות ילד בגיל שלוש עשרה צריך לדעת את כל החשבונות, איך עושים שבעים אמה ושיריים. שבעים אמה וארבע טפחים איך מגיעים. אומרת הגמרא חצר המשכן. עכשיו למדנו על המשכן, מה שייך חצר המשכן לשבעים אמה ושיריים. מה שייך שבעים אמה ושיריים לחצר המשכן? אבל כיוון ששובו בנים הם לא יודעים חשבון אז הם מתבלבלים, כמה זה חצר המשכן? חמישים על מאה, חמישים על מאה זה חמש אלף, כמה זה שלוש לחמש אלף שבעים נקודה שני שליש. עושים את החשבון בשתי שניות אחרי זה כל אחד יעשה את זה בבית. יחזור מה שלמדנו. אז כל בת צריכה לדעת את כל הגיאומטריה ואת כל המתמטיקה. וגם בנים צריכים לדעת, בנים צריכים לדעת, הם צריכים לדעת עירובין, את כל החשבונות. מה זה שבעים אמה ושיריים מה זה רוחב וקוטר ועיגול ואם הסוכה היא עשויה מעיגול אז כמה רוחב צריך להכנס שם עשרים וארבע אנשים בעיגול. וכל החשבונות האלה יש לנו עכשיו בין הזמנים ארוך, חודשיים בין הזמנים, כל בן וכל בת צריכים לדעת כל החשבונות האלה. גם ברש"י שמואל ב' כ"ד ג', גם בעירובין, איך מגיעים לשבעים אמה ושיריים, איך מגיעים לעיגול של תשעים וארבע נקודה שתיים ברוחב של שלושים. כל הדברים האלה צריך ללמוד לדעת עכשיו. זה עכשיו אפשר ללמוד עד עשר ולישון מעשר עד שש, אם כל הבנים יגיעו לתפילה. כל הבחורים כל הבנות. אין שום בחור שפטור מתפילה, אין דבר כזה. כל בחור צריך להיות בארבע וחצי, וגומרים בשמונה ואחרי זה יושנים מתשע עד שבע עשר שעות. ואחרי זה באים למלווה מלכה ושומעים את השיעורים את החיזוקים על בת יפתח שבסוף לא שחטו אותה בכלל. כל אחד יחפש בגמרא במדרשים איפה כתוב שלא שחטו אותה. אנחנו יודעים שלא שחטו את יצחק, אבל אף אחד לא יודע שלא שחטו את בת יפתח. זה סוד שאף אחד לא יודע אותו. כל זה אומרים מסבירים בשיעורים שאף אחד לא יודע איפה הם כתבום! אף אחד לא יודע… אפילו משיח הוא לא יגיד חידושים כאלה!. אז כל אחד צריך לדעת שכל שיעור אומרים חידושים חדשים לגמרי שלא כתובים בשום ספר בעולם, רק בספרים נדירים מאוד, ספרים נדירים שרק מצאו אותם בגניזה. את המאירי מצאו בגניזה ספרים שלמים מצאו רק בגניזות. את האור זרוע מצאו בגניזה. את ה… כל מיני ספרים עתיקים עתיקים. שמסבירים את כל הסוגיא של חרדל ודבורים. עכשיו חרדל ודבורים צריכים לדעת, רבנן אומרים שהחרדל מזיק. רבי יוסי אומר הפוך הדבורים מזיקים, צריכים לדעת מי מזיק, מה זה חרדל מה זה דבורים כתוב [-]. כל הסוגיא של חרדל ודבורים כל התוספותים, כל התוספותים צריך לדעת את הכל. בחור יכול עכשיו ללמוד, עד אחד עשרה את כל התוספותים של חרדל ודבורים, זה סוגיא הכי מסובכת. אבל אם בחור טיפה שם את השכל שלו אז הוא יכול להבין כל דבר – דבר שכתוב. גם את העץ חיים צריכים לדעת, הרב'ה אומר שאת העץ חיים צריך לדעת בגיל שבע לדעת בעל פה. זה רק צריך לדעת יש עשר ספירות וארבע עולמות וחמישה פרצופים ואחרי זה יש את כל הוואריצות את כל השיטות. ואפשר ללמוד עכשיו עד אלף אלול לגמור עכשיו את כל העץ חיים, את כל הזוהרים, זוהר על הפרשה. עכשיו אנחנו בברכות של בלעם. איך בלעם זוכה לכאלה ברכות? כי לבלעם היה דעת של משה, בלעם היה אח תאום של משה בשורש, הוא היה אותו שורש ממשה "נפל וגלוי עינים" יודע דעת עליון. הגמרא אומרת שהוא היה יותר ממשה, "נפל וגלוי עינים" נפל. משה רק התנבא בהקיץ והוא גם בחלום, משה רק בעמידה והוא גם בשכיבה, אז הספרי מונה שלושה דברים "לא קם בישראל כמשה" אבל באומות העולם בלעם היה גדול ממשה בשלושה דברים כל זה צריכים לדעת וללמוד את זה, את כל הספרי והספרא, את כל הספרים הנדירים והגנוזים. יש לנו יוסף מן שמגלה לנו את כל הספרים מביא לנו מצלם אותם, וכל אחד צריך לדעת שלפני עשר לא צריך להיות במיטה, מעשר הוא במיטה עד שש זה שמונה שעות ואחרי זה בגיל שמונה עשרה הוא כבר יכול לישון שש שעות, בגיל עשרים כבר אפשר לשרוד ארבע שעות, משלימים את זה בשבת. ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן!".