צור קשר עם הרב ברלנד

שיעור לכולל חוט של חסד במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א

ביום שני ליל י"א מרחשון פרשת וירא – יום הילולת רחל אמנו. התקיים שיעור במעונו של מורינו הרב אליעזר ברלנד שליט"א לאברכי כולל 'חוטשל חסד' במעונו של הגה"צ רבי אליעזר ברלנד שליט"א. לפניכם תקציר ממהלך השיעור:

את השיעור החל מורינו הרב שליט"א בעניין פרשיות השבוע. והחל קודם בפרשת לך־לך מהפסוק "לו ישמעאל יחיה לפניך" והביא את הזוהר על פסוק זה שבכה רבי שמעון ואמר שכל הצרות והרציחות שיעברו עם ישראל מהישמעאלים עד ביאת גואל זה הכל בגלל הפסוק הנורא הזה.
לאחר מכן חזר לפרשת וירא ועסק מנבואת המלאכים "כעת חיה ולשרה בן" ועבר תוך כדי לדבר על מעשה שמעון ולוי בשכם. וכן מהברית הראשונה לענר ואשכול בחברון שמתו מכיון שלא האמינו באברהם אבינו.
לאחר מכן חזר לעניין הבשורה לשרה אמנו והביא את היכל הברכה ששואל מדוע שרה צחקה, וכי אינה מאמינה? אלא התשובה היא ששרה אמנו לא צחקה, אלא בכתה: 'אני לא רוצה שוב את התאווה הזו, אני רוצה רק קדושה'! ודיבר באש להבה מקדושת האדם והביא על כך את חיי מוהר"ן על שרבינו מאס בתאווה הזו. וכן הביא את הרמב"ם שחסיד זה מי שאין לו שום תאווה הזו בכלל. הרב עוד הוסיף שמה שבאנו לעולם זה להלחם ביצה"ר, ואם אדם סוגר את העיניים אז עוד עשר אלף איש עושים תשובה! כל תנועה שהאדם עושה זה הופך לטוב! וזה הסיבה שיצחק נולד דווקא כששרה חזרה לימי נעוריה שמתוך זה יצחק ילמד את כל עם ישראל להלחם ביצה"ר ולעשות תשובה.
לקראת סוף השיעור עסק במעלת הדר בארץ ישראל ומחומרת הדר בחוצה לארץ והביא את דברי האור שמח והספרי בחומרת העניין שאסור לגור בחוץ לארץ. בסוף השיעור הסביר את העניין שיש שלושה קווי הפסק בטעמים וזהו הסוד שאמרה קודם שהיא לא צחקה אלא בכתה, והקו השני שהסבירה "כי יראה" שהיא יראה מהתאוות. והקו השלישי "לא כי צחקת", ה' השיב לה שזה העניין שלנו בעולם הזה שיהיה לנו תאוות ונלחם עמם!

הציבור קודם השיעור
מורינו הרב שליט"א במסירת השיעור
התחבר אלינו בוואצאפ

ראה עוד

"לכבוד הרב ר' אליעזר שליט"א…" • מה עומד מאחורי המכתב של רבי שמעון שפירא זצוק"ל שבועיים לפני פטירתו

חסידות ברסלב הוכתה בהלם עם הסתלקותו לגנזי מרומים של הצדיק רבי שמעון שפירא זצוק"ל ביום …

One comment

  1. שכן של חוט חסד

    למה אין תיעוד וידאו של השיעור???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *